Even voorstellen

noworries

New Member
Hallo,

Ook ik wil me even voorstellen. Het is nog helemaal niet zeker of we naar Australië emigreren maar mijn man heeft er in september een sollicitatiegesprek, het gaat om een sponsorship. Omdat ik wel al heel veel vragen heb ben ik blij dat ik dit forum heb ontdekt! Australië is voor ons niet helemaal onbekend, we hebben elkaar daar ontmoet 11 jaar geleden tijdens een jaar backpacken. Inmiddels hebben we twee kinderen van 10 en 8 dus dat maakt een evt. besluit om te gaan wel iets om goed te overwegen. En als we gaan, wat moeten we dan allemaal regelen? Kortom, ik zal nog wel goed rondsnuffelen op het forum en ik hoop op veel bruikbare tips van jullie!

Groetjes, noworries

'Hey,

Welkom op het forum. Spannend hoor. Wel erg leuk. Eenmaal op dit forum wordt je vaak wel veel enthousiaster.
Succes met alles :up:

Wwaar in australie zouden jullie heengaan?

Groetjes Femke

Ook welkom op het forum!
Met kinderen is het een ander soort beslissing he, je beslist niet alleen voor jezelf,
maar ook voor hen. Bij ons zijn ze gelukkig enthousiast, nu zorgen dat ze dat blijven... :roll:

Succes met alles,

Marja

Bedankt allemaal!

Het is in Sydney, en nu ik meer berichtjes op het forum lees krijg ik er inderdaad ook steeds meer zin in..

Groetjes, noworries

Welkom op het forum!! Heel veel succes met het vinden van alle info!! Wel lekker als je via een sponsorship binnen kunt komen. Good luck!

[quote author=alieNL link=topic=10297.msg145011#msg145011 date=1250082035]
Welkom op het forum!! Heel veel succes met het vinden van alle info!! Wel lekker als je via een sponsorship binnen kunt komen. Good luck!
[/quote]

Is dat echt zo?? Ik ben op de site van immi.gov.au aan het browsen en er zitten wel veel procedures vast aan alle visa.. En begrijp ik goed dat je nu voor alle visa van Australië naar Berlijn moet? (Verder geen straf, heb ik altijd al wel een keer willen bezoeken  :smile:)

Groetjes, Simone

[quote author=noworries link=topic=10297.msg145120#msg145120 date=1250165517]
[quote author=alieNL link=topic=10297.msg145011#msg145011 date=1250082035]
[/quote]

Is dat echt zo?? Ik ben op de site van immi.gov.au aan het browsen en er zitten wel veel procedures vast aan alle visa.. En begrijp ik goed dat je nu voor alle visa van Australië naar Berlijn moet? (Verder geen straf, heb ik altijd al wel een keer willen bezoeken  :smile:)

Groetjes, Simone
[/quote]

Klopt! En of je recht hebt op een sponsorship is ook afwachten. De precieze regels weet ik niet (wel te vinden op de immi site) maar de belangrijkste is wel dat het bedrijf moet kunnen bewijzen dat ze niet een australier kunnen vinden voor de functie van je man. (want als een australier die baan zou kunnen doen, dan moet een australier die doen). Laat desnoods een kansberekening uitvoeren door een emigratie bureau. Kost je wel zo'n 200 euro, maar dan weet je wel of je kans hebt op een visum en welk. Daarna kun je beslissen de rest zelf te doen of alsnog een bureau in de arm te nemen voor de rest van het proces. En het duurt idd, afhankelijk van je visum en de lijsten waar je beroep op staat, een aantal maanden tot een paar jaar totdat je je visum hebt.

Succes!

I En begrijp ik goed dat je nu voor alle visa van Australië naar Berlijn moet? (Verder geen straf, heb ik altijd al wel een keer willen bezoeken  :smile:)

Groetjes, Simone
[/quote]

Hai Simone, leuk nog een Simone op het forum, welkom! Wij hebben net onze visa 175 en hoeven niet naar Berlijn, hebben ons paspoort opgestuurd met email van visa toekenning en als het goed is krijgen we die een dezer dagen teruggestuurd (aldus ambassade). Wat voor werk gaat je man doen en waar? Wat is jullie voorkeur voor een regio in Australie?

groetjes Simone

Back