Even voorstellen..........

Annemarie

XPdite Sponsor
Hoi, wij zijn Christoffel en Annemarie uit Soest. Ongeveer een half jaar geleden hebben we de knoop doorgehakt en het emigratieproces gestart. We willen graag naar de omgeving van Perth verhuizen, over een paar jaar. Nog een lange weg te gaan, hebben we begrepen.....

Intussen allebei wel IELTS test gedaan en gehaald, pfff....

Welkom op het forum!! Via welk visum willen jullie naar Oz, en waarom Perth??

Dat is lastig, we zijn met een 2-sporenbeleid bezig. Eerste en snelste keus is een 176 visum op mijn beroep (accountant) maar dan moeten eerst diploma's erkend zijn etc. In dat proces zitten we nu. De AEI NOOSR neemt daar zo'n 3 maanden de tijd voor! Daarom intussen ook de VETASSESS route ingegaan voor Christoffel, hij wordt over driekwartjaar 45 dus hebben we haast met aanvragen. Duurt wel veel langer om een visum op die manier te krijgen maar we willen hoe dan ook die kant op.

Bijna 2 jaar geleden in Perth geweest, vonden het een fijne stad en omgeving. Daarnaast woont er een nicht van Christoffel, dat maakt het makkelijker.

Woon jij al in Australië of ben je ook met het proces bezig? En als je in Australië woont, waar?

Welkom op het forum :up:

Waarom via de AEI NOOSR en niet de CPA. Wij hadden daar geen problemen en ze waren erg toegankelijk?

Groetjes Wilbert

Het lastige is dat ik niet de 'normale' route qua opleiding heb doorlopen. Mijn achtergrond is SPD en HOFAM, beide diploma's zijn onbekend in Australië, zelfs met een uitgebreide beschrijving erbij. We hadden deze (met een heleboel andere info) bij ICAA ingediend (is net zoiets als de CPA?). Zij kwamen al snel terug met het bericht dat eerst de diploma's zelf beoordeeld moeten worden, of het wel bachelor diploma's (en meer) zijn. Heel vreemd want als je de site van SPD open klikt, staat er 'HBO SPD' en HBO is toch echt bachelor. HOFAM is een 'post graduate' opleiding. Afijn, ze vinden het daar allemaal maar ingewikkeld, blijkbaar......

Is het CPA inderdaad hetzelfde als het ICAA? En wat zijn de opleidingen die je daar hebt laten checken?

Groet,
Annemarie

CPA is een zelfstandige organisatie! Mijn vrouw heeft haar master(niet in accountancy maar marketing) en ook HOFAM(was al in het engels) gebruikt om naar aanleiding van de gevolgde vakken en curriculum een invulling te geven aan de "vakken" die door de CPA gevraagt worden. Dit is geen probleem geweest, ook al is zij zeker GEEN accountant. CPA geeft ook precies aan wat nog te doen mocht de assessment niet meteen voldoende zijn.

Welkom op het forum en voor over een paar jaar alvast welkom in Perth! Inderdaad, de mooiste stad in de wereld!!

Hoi,
Het is zoals wilbert aangeeft: de cpa is een van de drie beroepsorganisaties die assessen ivm migration. Ook ik had geen problemen, ik heb exact gevolgd wat ze aangaven:

http://www.cpaaustralia.com.au/cps/rde/xchg/SID-3F57FECB-D4E1CFAE/cpa/hs.xsl/30754_ENA_HTML.htm

succes!

Hoi en welkom op het forum, vele zijn je al voor gegaan en vele zullen nog volgen. :rolleyes: :rolleyes:

Perth is inderdaad een mooie en fijne Stad om te wonen, we ik en Katie wonen nu iets langer dan een jaar in Perth en we suburb Crawley (Mathilda Bay) ligt hier om de hoek :up: :up:

Volgend jaar zullen we gaan verkassen naar Maddington zo'n 24 km van Perth want daar wordt on huis gebouwd.

Veel suk6

cheers Bennie

CPA is een zelfstandige organisatie! Mijn vrouw heeft haar master(niet in accountancy maar marketing) en ook HOFAM(was al in het engels) gebruikt om naar aanleiding van de gevolgde vakken en curriculum een invulling te geven aan de "vakken" die door de CPA gevraagt worden. Dit is geen probleem geweest, ook al is zij zeker GEEN accountant. CPA geeft ook precies aan wat nog te doen mocht de assessment niet meteen voldoende zijn.

Hi Wilbert,
Een wat late reactie.....
We lopen tegen nogal wat problemen op met de skills assessment (via ICAA) dus gaan nu uiteindelijk toch de CPA route volgen. Daarvoor wil ik graag alles heel goed voorbereid hebben. Aangezien jouw vrouw ook HOFAM heeft gedaan en jullie op die informatie zijn goedgekeurd: is er een mogelijkheid de beschrijving van HOFAM die jullie hebben gebruikt naar mij te sturen? Zou super kunnen helpen! Mocht je dat willen: mijn mailadres is chris-anne@planet.nl

Bij voorbaat dank!
Annemarie

Hoi Annemarie,
Bij nader inzien heeft mijn vrouw toch niet HOFAM gebruikt(Wel kopie van diploma meegestuurd geloof ik).
Wij hebben het puur op basis van de uni gedaan en dat is prima gelukt, HOFAM hebben puur voor de zekerheid nog achter de hand gehouden. Heb je ook een mail gestuurd met wat leidraad, hopelijk helpt dat. Ben niet zoveel op het forum, toevallig joiu pm'tje gezien, bij vragen dan ook beste even via normale mail reageren.
Groetjes wilbert

Back