Even voorstellen

Pimmarks

New Member
Beste mensen,

Mijn naam is Pim en ik zou graag met behulp van dit forum informatie verzamelen over het emigreren naar Australie. Ik ben nu 28 jaar oud en heb (inmiddels alweer 5 jaar geleden) al eens door Australie gereisd met een Working Holiday Visa. Ik ben toen het hele jaar van de geldigheid van het visum daar gebleven. Ik zag er toen ook erg tegenop om terug naar Nederland te gaan.

Emigreren naar Australie is de laatste jaren meerdere keren in me op gekomen maar ik wist nooit waar ik moest beginnen. Nu heb ik dus een begin gemaakt door me te registreren op dit forum.

Ik heb geen vriendin of kinderen. Alleen een papegaai die mee gaat.

De reden van mijn emigratie is, het land Australie. Ik ga dus niet vanwege werk of iets anders.

Ik heb nu de neiging om meteen met allerlei vragen op de proppen te komen maar eerst ga ik even kijken of de antwoorden er al staan.

Vriendelijke groeten,

Pim

Welkom op het forum! Ik denk dat de meeste mensen die naar Australie emigreren, emigreren vanwege het land, de cultuur e.d. en niet omdat ze daar een betere baan kunnen krijgen. Wel spelen je beroep en diploma's een groot rol in of je een (zeer gewild) visum kunt bemachtigen of niet. Er zijn diverse visums, maar alles hangt af van jouw situatie. Daarnaast zijn er op dit moment hele grote wijzigingen en is het moelijker dan ooit om een (permanent) visum te bemachtigen!

Succes!

Bedankt voor je reaktie,

Mijn bedoeling is om deel te nemen in een bestaande kleine onderneming om uiteindelijk een visum te bemachtigen. Op deze manier heb ik namelijk meteen werk.

Ik weet alleen niet welk visum ik hiervoor nodig heb. Ik denk in eerste instantie het tijdelijke buisiness visum om vervolgens binnen 4 jaar een permanent visum te krijgen.

Klopt dit of zit het anders in elkaar?

Groeten Pim

Hoi Pim,

welkom op het forum!!
Je kunt inderdaad proberen om een baan te zoeken, die jou vervolgens sponsord. Dit is inderdaad een 4 jarig businessvisum, en na 2 jaar kun je een PR aanvragen.
Het is alleen wel lastig om dit vanuit Nederland te regelen, tenzij je natuurlijk al goede connecties hebt in Australie.
Wat voor beroep doe je?

Groetjes

Hey Gwen,

Ik heb een automotive management diploma van het iva in Driebergen. Ik ben alleen niet van plan iets in de autobranche te gaan doen.

Omdat ik een jaar backpackend door Australie heb gereisd heb ik wel wat mensen leren kennen maar die contacten zijn na terugkomst in Nederland helaas verwaterd.

Ik hoop vanuit Nederland in contact te komen met iemand die daar een eigen bedrijf heeft en daarvoor een partner zoekt of zijn/haar bedrijf geheel wil verkopen. Het liefst iets zoals een watersportverhuur, hostel of B&B.

Mocht dit zo niet lukken is het misschien verstandig om jouw advies op te volgen. Of misschien voor de tweede keer een WHV aanvragen om te beginnen. Dan moet ik volgens mij wel aan kunnen tonen dat ik de vorige keer minstens 3 maanden heb gewerkt. En dat heb ik wel maar dat kan ik niet meer zo eenvoudig aantonen.

Groeten Pim

Het liefst iets zoals een watersportverhuur, hostel of B&B.

Hhmm misschien iets met Jack opstarten.. (voordat je hier op reageert zou ik je aanraden Jacks eigen topic in het 'kletsdoos' draadje te gaan lezen. Vooral de laatste paar blz.. :evil: )

Om je even op gang te helpen
http://forum.xpdite.net/topic/7743-jacks-end/page__st__980
bericht 998

Hey Alie,

Bedankt voor de tip. En goed dat je de link erbij deed anders had ik het zoeken nooit volgehouden tot de 50e pagina. Ik ben alleen meer op zoek naar een deelname in/overname van een bestaand bedrijf.

Groeten Pim

Hoi Pim,
voor een 2e WHV moet je minstens 3 maanden in de agrarische sector gewerkt hebben he, niet gewoon gewerkt.
Je kunt altijd op je beroep een visum aanvragen, maar je bent niet verplicht daarna ook in dat beroep te gaan werken. Het is voor jou dus misschien wel handig om even te checken of jouw beroep op de sol en/of csl staat.
Groetjes

Welkom op het forum!

Wellicht kan je eerst een punten test doen en naar aanleiding daarvan kijken voor welk visum je in aanmerking komt. (kansberekening). Dit kan volgens mij o.a. bij Rob Breumelhof van Move2Australia.

Groeten,

Chantal en Leon

Mijn beroep staat niet op die lijst. Ik denk idd dat ik moet uitzoeken dmv zo'n test welk visum het meest haalbaar voor mij zal zijn. Ik denk dat er hoe dan ook een manier gevonden kan worden om het land binnen te komen. Het zal niet makkelijk worden maar daarvoor heb ik slechts geduld nodig. Ik ben inmiddels in contact met een bedrijven makelaar die misschien iets heeft wat bij me past. We wachten rustig af.

Bedankt voor de reakties.

Back