Even voorstellen

Jolanthe

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jolanthe en ben 48 jaar. Ik ben getrouwd met Eric 42 jaar.
Ons leven is een beetje in een stroomversnelling terecht gekomen. Eric zit in de IT bij een werkgever die over de hele wereld kantoren heeft. Momenteel werkt hij in Amsterdam maar ze zijn aan het reorganiseren en is voor volgend jaar boventallig verklaard.
Nu heeft hij gesolliciteerd op een baan binnen het bedrijf in Sydney en is aangenomen.
Er moeten alleen nog salarisonderhandelingen gedaan worden.
We gaan op een visa 457 met lafha.

Ik ben vorig jaar werkeloos geworden en heb vanaf die tijd de zorg van mijn moeder op me genomen die de ziekte van Alzheimer heeft.

Dan zijn er nog een zoon 22 jaar en dochter 19 jaar allebei al op zichzelf die ervoor kiezen in nederland te blijven.

Ik ben eigenlijk pas twee weken aan het lezen op dit forum maar heb ontzettend veel informatie opgedaan. Hartelijk dank hiervoor.

groetjes,

Jolanthe

Welkom!!

Ben benieuwd wat jullie verder gaan ondernemen en hoe jullie proces naar eventueel emigreren gaat verlopen. Keep us posted.

Chantal (en Leon)

Welkom Jolanthe !
Veel plezier op het forum !
Het lijkt me trouwens ook wel moeilijk om je zieke moeder en twee kids achter te laten.
Groetjes Annemiek

Dat is zeker een emotioneel gebeuren.
Het komt ook zo onverwachts op ons pad.
We zijn wel al eens eerder bezig geweest met emigreren naar Canada.
Gelukkig heb je in deze tijd meer mogelijkheden om in contact te blijven met het thuisfront.
Maar het missen van persoonlijk contact zal blijven.
Eerst maar eens de salarisonderhandelingen afwachten

groetjes

Jolanthe

Hai Jolanthe

Welkom op het forum!

Dat is even een hele stap!!

Ik zie dat jouw man in Sydney gaat werken, dus ik wil je bij deze uitnodigen voor een koffie en een barbie, dan heb je iig al 1 afspraakje als je hier aankomt!
Waar denk je te gaan wonen??

Wij wonen erg naar ons zin in Sutherland Shire, is lekker rustig en ruim ,erg mooi en zo een 27 km van CBD, erg goed te doen en helemaal buiten de stad.
Hou ons op de hoogte !!

lizzy

Hoi Lizzy,

Bedankt voor de uitnodiging als alles doorgaat zijn we van de partij. Leuk hoor en zo spontaan.
Nog niets gehoord van het werk en maar geduldig blijven.
Wel is inmiddels de makelaar langs geweest en zal na de feestdagen het huis te koop gezet worden. Maandag worden de foto's van het huis gemaakt. Mocht het niet doorgaan kunen we alles weer terugdraaien.
We hebben inderdaad via google maps in Sutherland Shire zitten kijken mooi groen en toch niet ver van de city. Het heeft wel onze voorkeur maar niet te hard van stapel lopen.

gr

Jolanthe

Het is nu hier kerstgekte, kan me voorstellen dat alles op dit moment niet zo hard gaat.

een 457 visum is een kwestie van 8 weken en dan is het geregeld.
Dat lijkt me heel weird om zo snel iets te beslissen,en te moeten regelen, bij ons ging er een jaar overheen , van de beslissing nemen tot aan vertrek.

het is best wel veel wat je moet afsluiten en ik vind het knap dat je dat in zo een kort tijdbestek kan en wil doen hoor!

eerst maar eens genieten van de kerst, en nog wel met sneeuw!!!

Zoals het er nu naar uitziet gaat het door!!

Het aanbod was prima. We zitten nog met een paar vragen maar wanneer die beantwoord zijn kan er in januari een contract getekend worden.
We zijn helemaal blij en de familie begint te wennen aan het idee.
Ik ben druk aan het regelen, lezen en ondernemen.

Allemaal een prettige jaarwisseling en een heel goed 2010

groeten,

Jolanthe

Hallo Allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor alle informatie die we de afgelopen maanden hier op het forum hebben mogen verzamelen.
We mogen ons gelukkig prijzen dat alles via Eric zijn werkgever is verlopen, als ik sommige andere verhalen lees.

Alles is heel soepel verlopen en 30 maart 2010 oeps dat is deze maand zullen wij vertrekken vanuit Amsterdam via Londen naar Sydney.

Daar hebben wij een tijdelijke accomodatie in buurt van Eric zijn werk en van daaruit gaan wij verder op zoek naar een huurhuis.

We gaan de laatste drukke weken in. Laatste dingen hier afhandelen, afscheidfeestjes, inpakken en verschepen op de 29e maart.

Degene die in afwachting/bezig zijn met een Visa heel veel geluk en succes.

Jolanthe

Dat is idd heel erg snel gegaan!! Succes met alles en vooral met afscheid nemen, inpakken, etc...
Succes!

Jee, dat is echt snel gegaan zeg. Heel veel succes met de laatste dingen, wat heerlijk om zo snel die kant op te gaan!

Gefeliciteerd Jolanthe!

Een goed reis alvast en het zal zeker goed bevallen down under!!
afro.gif

Weleens eerder in Oz geweest?

Groeten Steven

Wow, ben wel jaloers hoor! :wink: Maar wens jullie heel veel sucess en geniet ervan!

Smiles, Betty

Back