Even voorstellen

Hallo

We zijn een gezin met 2 kleine kinderen en wij gaan op een 457 emigreren naar Melbourne. Vanaf we dan kunnen, vragen we ons permanent visa aan. Dat is toch het plan...

We hebben tot hiertoe al heel wat geluk gehad. Mijn echtgenoot heeft gelukkig een beroep dat over de hele wereld gevraagd is. Hij kreeg in november 2009 via LinkedIn de vraag vanuit Australië of hij geïnteresseerd zou zijn om in Australië te komen werken. Hij krijgt van over heel de wereld die vraag, maar we hebben er nooit over nagedacht tot hij die vanuit Australië kreeg. We waren nog nooit in Australië geweest, dus we moesten toch even wennen aan het idee. In maart hebben we dan een kansbeoordeling gevraagd aan een emigratiebureau. We hebben ook nog heel wat op het internet opgezocht en besloten dat we voor de 457 wilden gaan.

Hij heeft enkele potentiële werkgevers gemaild en kreeg heel wat positieve respons. Hij verblijft nu bij familie in Melbourne en heeft enkele gesprekken. Maar bij het eerste gesprek was het al in de roos! ;o) We willen in oktober of november vertrekken, zodat we hier toch nog wat kunnen organiseren, oa huis verkopen.

Ik hoop hier wat van jullie ervaringen op te doen, want er komt toch heel wat bij kijken.

Groetjes

Welkom op het forum!! Je kunt hier heel veel info vinden, maar door alle wijzigingen is iedereen wel weer zijn weg (opnieuw) aan het zoeken. Waarom Melbourne en niet bijv. Sydney of Perth?

Succes!

Hallo en dankjewel voor het onthaal! ;o)

Toevallig heeft die werkgever waar mijn man kan beginnen, gevraagd of hij in Melbourne, Sidney of Perth wil werken. Ze hebben in de 3 steden een kantoor. Maar we blijven bij Melbourne.

Enkele maanden geleden hebben we wel eens getwijfeld tussen Sidney en Melbourne. Sidney leek ons een beter klimaat te hebben, maar is drukker en duurder volgens bronnen op het internet. Melbourne heeft voor ons eigenlijk het grote voordeel dat we er familie wonen hebben, met kinderen rond dezelfde leeftijd als de onze.

Mijn man is SAP BPC Consultant. Hij doet dat enorm graag en wil er zeker in verder werken.

Groetjes

Back