Even voorstellen

valenjuul12

New Member
Hallo Allemaal,

Ik wil me even voorstellen, samen met mijn man en dochtertje van bijna 1.5 jaar oud zijn wij een visumprocedure gestart voor Australie. Het schijnt een lange procedure te zijn maar dat is het ons zeker waard :)
We willen ons graag in Perth gaan vestigen. We hebben al ruim 2 jaar in het buitenland gewoond en kijken er echt naar uit om eindelijk naar Australie te kunnen gaan :) A.s zaterdag gaat mijn man de Ieltstest afleggen en ben nu druk bezig met alle documenten aan het legaliseren bij de gemeente en notaris.

Ik ben erg benieuwd naar mensen die in West Australie wonen en die het leuk vinden om hun ervaringen met mij te willen delen. Ook ben ik benieuwd hoe de ervaringen zijn met mensen die er met jonge kinderen zijn komen wonen.
We willen ons gaan vestigen in Perth maar hebben geen flauw idee welke buurt kindvriendelijk is en centraal gelegen is naar scholen etc. Kan iemand mij vertellen of er een goede site is waar je kan kijken voor huurhizen? En is het verstandig om dit via een makelaar te doen of juist zelf?

Mijn man is gespecialiceerd in de installatietechniek en heeft al ruime ervaring in grote bouwprojecten in het buitenland. Aangezien we nu op een hele andere manier gaan vertrekken dan hiervoor en nu niet door het bedrijf worden uitgezonden vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben in deze branche en hoe zij aan een baan zijn gekomen? Is het aan te bevelen om van te voren al te gaan zoeken naar een baan of pas op het moment dat je in Australie zit ??? Ik zou graag ervaringen hierover willen horen en mensen die in deze branche bekend zijn. En hoe ervaren moeders het om in Australie parttime te werken is dat makkelijk of ligt dat helemaal aan wat je zoekt? Zelf heb ik een ruime werkervaring in de comercie en als ben ik breed inzetbaar.

Ik ben benieuwd naar reacties en ervaringen :)

Groetjes,
Mandy

Hallo Mandy en aanhang :wink:

Hebben jullie je al een beetje verdiept in de Visum procedure voor Australië, het is zoals je zelf al aan gaf (meestal) een langdurig proces en de regels willen nog wel eens tussendoor veranderen. Als je nog niet weet hoe het zit is de site van de emigratiedienst een aanrader vind a visa en daarna het bijbehorende boekwerk doorworstelen. wanneer je het niet ziet zitten om het zelf te regelen zijn er een aantal emigratiebureau's die je kunnen helpen. houd er rekening mee dat de puntentelling vanaf 1 juli gaat veranderen en dat je dus daarvanuit moet gaan voor het gewenste visum. Het makkelijkst is het om een werkgever te vinden die je wil sponsoren maar dat is een tijdelijk visum en wanneer de werkgever geen werk meer heeft binnen 2 jaar dan heb je, als ik het goed zeg, 28 dagen om een nieuwe werkgever te vinden anders zal je het land moeten verlaten. Het Skiled visum en Skiled spondered visum zijn permanente visa maar hier moet je wel aan bepaalde eissen voldoen.

Veel suc6 met het uitzoekwerk en de uiteindelijke aanvraag
Groetjes
Yvonne

Welkom en veel succes.

Dit forum is echt geweldig, je zult er enorm veel info kunnen vinden en als je iets wilt weten krijg je zoveel antwoorden op je vragen, echt super :up:

Hallo en welkom op het forum!

Yvonne heeft het al een beetje geschreven wat de eerste stap naar een visum is..

Succes!

Groeten Steven

Hoi Mandy,

Welkom op het forum. Ik kan je niet helpen met de vragen over een baan voor je man (de mijne werkt in de IT), maar kan je wel misschien helpen met je vragen over Perth en hoe het leven hier is!

Wij wonen zelf sinds juni 2009 in Perth, aan de noord kan van de rivier en willen nooooit meer terug naar Nederland. Inmiddels ben ik zelf ook weer aan het werk, nu de jongste 2 dagen per week naar school gaat, maar een leuke parttime baan is wel erg moeilijk te vinden volgens mijn vriendinnen hier. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is wat je zoekt en waarom.

Succes met alles!

Sacha

Kan iemand mij vertellen of er een goede site is waar je kan kijken voor huurhizen?

Mijn man is gespecialiceerd in de installatietechniek en heeft al ruime ervaring in grote bouwprojecten in het buitenland. Aangezien we nu op een hele andere manier gaan vertrekken dan hiervoor en nu niet door het bedrijf worden uitgezonden vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben in deze branche en hoe zij aan een baan zijn gekomen? Is het aan te bevelen om van te voren al te gaan zoeken naar een baan of pas op het moment dat je in Australie zit ???

Hallo, voor zoeken naar woningen gebruik ik www.realestate.com.au. Er zijn meerdere sites, maar aanbod is min of meer hetzelfde.

Ik heb geen ervaring in de branche van jouw man maar als ik de verhalen zo lees is het sneller en makkelijker om eerst een werkgever te vinden die je man een baan kan aanbieden en het visum kan sponsoren. Dat is ook mijn route. Ik heb zeer goede ervaringen om via www.linkedin.com contacten te leggen met recruiters en HR personeel van het soort bedrijven waar je zou willen werken. Ook lid worden van relevante groepen op LinkedIn en eigenlijk een zo groot mogelijk 1e graads netwerk bouwen (via TopLinked of andere zogenaamde open network groups). Ik zou ook eens kijken op www.seek.com.au en daar een profiel aanmaken en CV uploaden.

Succes!

Welkom en succes met alles.
Wij wonen in NSW en zijn ook nog nooit in Perth geweest dus helaas kan je er niets over vertellen. Inderdaad zoals Sacha zegt parttime banenan van 24 uur of minder zijn schaars of je moet in de schoonmaak of zorg willen dan heb je meer kans.

Groetjes
Moon

Back