Even voorstellen

Chris de Krom

New Member
Goede middag, Ik wil me bij deze even voorstellen. Ik ben Milo en ik ben voornemens om te gaan emigreren met mijn gezin. Het is de bedoeling dat we naar Adelaide (SA) gaan verhuizen omdat ik hier een baan gevonden heb. We gaan in eerste instantie voor een 457 subclass visa. De visumaanvaag loopt op dit moment. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt normaliter het verkrijgen van dit visum bijvoorbeeld? Heeft iemand praktische tips over de verhuizing, vinden van scholen voor de kinderen (5 en 8 jaar).
Ik hoor graag van jullie.
Groeten
Milo

Welkom op dit forum Milo !
Als je een beetje rondsnuffeld zal je al heel veel info kunnen vinden en verder zijn de mensen hier heel behulpzaam. :up:
Succes met al je plannen.

Hi Milo,
Wij zijn ook met onze kinderen met een 457 naar Australia geemigreerd, alleen dan NSW, dus niet alles zal op dezelfde voorwaarden verlopen, met name qua school, waar wij fees voor moeten betalen en citizen niet, dat vervalt zodra je permanent wordt, voor Adelaide zul je dat kunnen checken op de government site.

Als je lapha kunt regelen met je werkgever zou dat mooi zijn ivm met die fees,en als je die fees dan niet hoeft te betalen heb je helemaal mazzel met de lapha :wink: :wink:

Wij zijn met crown relocations verhuisd, prima bedrijf hoe alles verhuisd is, alles in perfecte staat, alleen het inschatten vd m3 kwamen ze naderhand op terug en moesten we bijbetalen,
de public scholen zijn heel goed, vaak nog beter dan de privescholen, breed aanbod en ze zijn erg competitive omdat ze goed uit de bus willen komen, wat een voordeel is voor het aanbod voor je kind.

Het visa hadden we met 8 weken binnen, een week voor ons vertrek, was best stressy, maar het komt goed,je krijgt dat per mail en hoeft dan nergens naar toe om het op te pikken.

Onze kinderen waren met 2 maanden helemaal gesettled ook qua taal, ze waren 13 en 14 toen we hier aankwamen.

Geniet ook van je plannen en Australia is een heerlijk land met leuke en relaxte mensen.

Hoi Milo, welkom !

Wij gaan ook naar Adelaide toe, verwachten Januari 2012.
Scholen en verhuizing kan ik je helaas niks over vertellen maar er zijn genoeg leden hier die dat wel kunnen!

Heb je al een wijk in gedachten om te gaan wonen?

Groeten Steven

Welkom!! :up:

Ervaring hebben we nog niet met verhuizen, maar Hazeleger gaf een scherpe offerte en een goede indruk. :wink:

Goedemiddag,
Het is een tijdje geleden, waarvoor mijn excuses. Een ieder bedankt voor zijn of haar reactie.

We hebben intussen weer wat stappen genomen.
De IELTS test is afgerond,
Medicals zijn gedaan.
VOG verkegen.

CO is 26 - 08 toegewezen en heeft nog 2 zaken gevraagd, die we direct hebben toegezonden. Nu is het afwachten geblazen. We moeten officieel 30 september ons huis uit, maar proberen nu wat uitstel te verkrijgen bij de kopers van ons huis.

Heeft iemand een tip voor een goed en betrouwbaar (en natuurlijk betaalbaar) verhuisbedrijf?
Tevens zijn we ons aan het orienteren op tijdelijke gemeubleerde woningen. Dit totdat onze inboedel bij ons aankomt.

Ik hoor het wel wanneer iemand een tip heeft.
Groeten
Milo

Hi Milo,

Gaat goed bij jullie!

Wat betreft verhuisbedrijven: als je een search doet hier op het forum, vind je vele reacties. Wij zijn in zee gegaan met Hazeleger en die kan ik van harte aanbevelen: goed, flexibel, zeker niet de duurste. Met onze container is waarschijnlijk wat misgegaan waardoor er meer dan gebruikelijk gebroken is, maar dat lossen ze prima op en dat kan natuurlijk met iedere verhuizer gebeuren.

Veel succes met de laatste stappen!

Groet,
Annemarie

Goede avond Annemarie,
Bedankt voor je reactie.
We hebben intussen een verhuizer gevonden TOP movers uit Spijkernisse. Omdat we de 30e ins huis uit moeten en we nog niets gehoord hebben van de CO moeten we waarschijnlijk onze spullen tijdelijk opslaan. Ik hoop dat het niet te lang meer duurt, maar daar heb je jammer genoeg geen invloed op. Die onzekerhied is killing, maar dat zullen jullie wel herkennen.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning en de hereniging met jullie poes. Helemaal geweldig toch?

Ik probeer het bezoeken van dit forum in mijn systeem te krijgen zodat ik wat sneller kan reageren, dus I'll keep you posted.

Groeten Milo.

Hallo Steven,
Nogmaals mijn excuses voor de late reactie, maar zoals gezegd zit dit forum nog niet in mijn systeem :wink: .
Wij zitten nog te wachten op de definitieve reactie van onze CO. Ik hoop dat alles goed komt dus duimen geblazen.
Hoe ver staan jullie met de voorbereidingen? Hebben jullie al een huis gevonden? Gaan jullie eerst gemeubuleerd huren of direct kopen?
Ik heb wel regelmatig op realestate.com gekeken, maar zonder visum heeft het nog niet zo veel zin.
MIjn mogelijke nieuwe werkgever zit in Pooraka. Ik wil hier niet te ver vandaan gaan wonen maar vind het moeilijk om de afstanden en reistijden in te schatten. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel een beetje naar de wijken dichter bij de kust.
Ik hoop iets frequenter dit forum te bezoeken dus hoop je later nog eens te spreken.
Groeten,
Milo

Hoi Milo, welkom !

Wij gaan ook naar Adelaide toe, verwachten Januari 2012.
Scholen en verhuizing kan ik je helaas niks over vertellen maar er zijn genoeg leden hier die dat wel kunnen!

Heb je al een wijk in gedachten om te gaan wonen?

Groeten Steven

Back