Even voorstellen

mark

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Mark, vorig jaar ben ik samen met mijn vrouw 8 weken in Australië op vakantie geweest, dit was een geweldige reis(klimaat, vriendelijke mensen, de ruimte, de natuur enz.), sindsdien is dit land nog steeds dagelijks gespreksonderwerp en overwegen we nu serieus om te gaan emigreren. Inmiddels heb ik al aardig vaak dit forum bezocht en heb al heel veel nuttige informatie kunnen verzamelen.

Wij willen gaan voor een Skilled visum en dan komt gelijk de 1e vraag, ik ben van beroep stratenmaker/hovenier (beetje lastig), nu staat stratenmaker niet op de SOL maar hovenier wel, we hebben inmiddels ook een 'free' beoordeling laten doen bij een Australische migratie agent (George, wel bekend op dit forum geloof ik) deze stelt het volgende voor: "We could have your skills pre-assessed in the hope that you're a landscape gardener and at least that way you'd know if you qualify." (dit is niet 'free')
Vervolgens heb ik gevraagd of dit de 'officiële beoordeling door de TRA is. Hierop krijg ik de volgende reactie: "No, the formal assessment by TRA is much more difficult. At this stage
I'm only offering you the chance to assess your eligibility - we're not sure if it's worth taking the case to TRA"

Wat kunnen we nu het beste doen, wel/niet laten beoordelen, hebben jullie ideeën hierover? zijn er mensen die hier ervaring mee hebben :??

Groeten,

Mark
 
Ben je als hovenier geen Greenkeeper (ASCO code: 4622-11)....zo ja, dan kan je dat 60 punten opleveren en moet je idd bij de TRA zijn....als je de Skills Assessment formulieren van de TRA download, zie je vanzelf welke eisen zij stellen en kun je kijken of jij daar aan voldoet.....

Beoordelen of je dus wel/niet voldoet is dus heel goed zelf te doen (als je tenminste engels kan lezen en schrijven).....Het feit dat je engels kan is natuurlijk straks wel een voordeel omdat je als je straks in Oz. bent (als je kan emigreren) je dan ook engels zult moeten spreken :)

Succes ermee...

Je naamgenoot!
 
Als hovenier ben ik landscape gardener of general gardener (ASCO code: 4623-11, 4623-13) levert me 60 punten op, ik had de formulieren al gedownload, maar werd een beetje ontmoedigd door die australische migratie agent: "No, the formal assessment by TRA is much more difficult. At this stage I'm only offering you the chance to assess your eligibility - we're not sure if it's worth taking the case to TRA"  :|, vandaar, bedankt voor de tip!!
 
Ik zou gewoon zelf goed de checklist van de TRA goed doornemen...en dan kun je zelf snel genoeg zien of je in aanmerking komt voor die 60 punten...

Natuurlijk houdt een dergelijk bureau het het liefst onzeker met als gevolg dat ze hopen dat je snel het uitzoekwerk bij hun neerlegt...het is toch weer inkomsten voor hun!

Succes...
 
hi mark,

welkom op het forum!!ik zou zelf aan de slag gaan,je beroep staat op de SOL,voor 60 punten,go for it!!!!

succes,hanneke
 
Ga er voor en laat je niet ontmoedigen door zo'n bureau.
Probeer het eens bij een ander en lees goed al je formulieren door.

Success :up:
 
Back
Top