Even Voorstellen

AlexHRG

Active Member
Hallo iedereen,

Ik ben Alexander, 27 en al voor een aantal jaartjes samen met mijn Poolse vriendin.

De laatste jaren zijn een "rollercoaster"-ervaring geweest; in 2008 naar Egypte verhuist voor een familiezaak trachten op te starten, maar door de economische crisis en andere omstandigheden is het niet uitgedraaid zoals we dachten. Zijn we dus in December 2009 teruggekomen naar België, maar het werd al snel duidelijk dat dit niet de plaats is voor ons...

Na heel wat zoekwerk en afwegen van pro's en con's zijn we eruit gekomen: We willen naar Australië! Ik heb deze forum al een paar maanden geleden gevonden en zoveel mogelijk gelezen over de situaties waar mensen in terecht zijn gekomen e.d. maar nu wil ik actief toch wel meedoen!:cool:
De dingen die we tot nu toe hebben gedaan is relatief kort:
  • We hebben contact opgenomen met de Migration Bureau (voordat ik deze forum heb gevonden) en hebben we daar een assessment laten maken en eerlijk gezegd, het zag er niet zo goed uit...
  • Dan ook Australië opgezocht in internet, docu's gezien, kenissen gevraagd of zij iemand daar kenden en wat hun opinie was
  • Mijn vriendin had toevallig in Oktober 2010 een IELTS test afgelegd en heeft een score van 6 gemiddeld, ik heb geen IELTS afgelegd, maar dit is triviaal, ik ben er vrij zeker van dat ik genoeg zal scoren.
Goed, ik denk dat voor de specifiekere dingen maar beter een topic start in de juiste plek :roll:

wij hadden ook eerst contact met Migration Bureau, en die hadden ons al afgeschreven. Omdat het zo lang duurde (het zou er na 2 weken zijn en 2 maanden later hadden we nog niks gehoord), hebben we in de tussentijd contact gezocht met M2A en toen bleek dat het wel kon. Dus misschien eerst een goed migratiebureau zoeken en de assessment over laten doen?

Hallo Lamarck!

M2A heb ik inderdaad niet gecontacteerd, temeer omdat ik vrees over de totale kost van het dossier. Ik denk niet dat er een noemenswaardige verschil kan bestaan tussen de ene en de andere migratiebureau (tenzij ze enorme marges aanhouden).

Persoonljk denk ik echt niet dat ik kans maak op een GSM, mijn loopbaan is erbarmelijk:
  • ik ben op 22jarige leeftijd beginnen met werken
  • 2maanden als vrachtwagen-mechanicien (boterde niet echt :oops:)
  • +-1,5jaar als Diesel-mechanic/Upfit bij Cummins
  • +-1,5jaar zelfstandig in Egypte
  • 2maand Internal Technical Sales/ After Sales,
  • 3maand onderhoudstechnieker
  • tot nu toe op interimbasis (meer dan een jaar inmiddels) als Warranty Analyst onrechtstreeks bij Toyota

Dank je, Lost!

De sfeer is hier zeer goed, iedereen helpt elkaar met uitwisselen van ervaringen en info, een ware verademing met alle kennissen die beweren dat er iets mis is met mij om "het paradijs België" op te geven voor iets onbekends..

Sja, die vreemde tik zit in de familie. Mijn familie zit verspreid over de hele wereld, maar (nog) niemand in Oceanië... Mijn beurt! :grin:

Welkom op het forum!

Probeer Justmigrate even, die doen een gratis beoordeling!
Ook Visa4you is een goede!

Groeten Steven

We zijn er al met het idee bezig sinds Februari en op dit moment zijn we gewoon een kapitaaltje aan het bijeensprokkelen. Ons doel is om allebei te vertrekken in Feb 2012. Gewoon daarnaartoe gaan en zien of er iemand een 457tje aan één van ons wil geven :roll:.

Qua locaties mijden we liever Melbourne & Sydney, we hebben onze zinnen gezet op Adelaide of Perth vanwege de RSMS (Perth nog niet maar dat schijnt binnenkort te gaan veranderen). Als er iemand een Diesel Mechanic of zo nodig heeft, zeg het maar! :evil:

Welkom op het forum! MIsschien kunnen jullie wel binnen komen op de qualitficaties van je vriendin? Je weet nooit hoe een koe een haas vangt ;)

Hallo Sacha!

Wel, ik wil mijn vriendin niet denigreren, maar dit zijn haar "stats":
  • 21j
  • Secundaire school afgemaakt maar in Polen gaan de studies langer door, haar hoogste graad schijnt overeen te stemmen met Vocational Studies "Technical Economist"
  • geen relevante werkervaring; na haar studies is ze direct met mij meegegaan en nu in België is het onmogelijk voor haar om een job te krijgen dat niet met Dienstencheques werkt, niemand wil haar. :-(
  • zoals eerder vermeld ze heeft nog een geldige IELTS score van 6, wat overeenkomt met "Competent English" (o.i.d., weet niet meer exact hoe het noemde)
Qua opleiding moet ze wel het één en ander aankunnen, maar het feit dat ze geen werkervaring heeft doet haar de das om denk ik. Desalniettemin, eens we daar zijn gaan we allebei op zoek, zoals je zegt: je weet maar nooit!

Helaas, die optie is inderdaad dus niet zo handig. Maar als jij een opleiding hebt als Diesel Monteur en je jaren werkervaring zo ombuigt dat je dit als werk hebt gedaan, moet het toch mogelijk zijn... Ik zou inderdaad gewoon eens contact met Rob van M2A opnemen en zijn profesionele mening vragen. Ik kan je in elk geval wel vertellen dat er in WA een goede vraag is naar Diesel Mechanics. Een vriend van ons doet dit werk en zijn baas heeft hemel en aarde bewogen om hem binnen te houden, toe hij vertelde eens verder te gaan kijken zodat hij wat meer salaris kon gaan verdienen :)

Even een officiëlere mededeling dan in de status updates:

Op dit moment hebben we:
  • Een 417 (WHV) voor mijzelf
  • Een e676 voor 6 maanden voor mijn vriendin zonder de 8503 conditie (yes!)
  • vluchten worden vandaag bevestigd voor de 16e Februari direct naar Perth.
  • Werkgever al vriendelijk gemeld van de plannen (ik werk op Interimcontract, dus was er eigenlijk geen nood om het te melden tot de laatste week :evil:)
Wel interessant is het punt dat nu ik het langzaamaan vertel aan mijn collega's dat ze mij steunen en zelfs aanmoedigen om met de huidige professionele contact misschien al een job daar aan de haak kan slaan...maar dat gooit wel mijn plannen duchtig door elkaar aangezien ze niet in Perth of zelfs aan de Westkust zitten... we zullen zien, we zijn flexibel B)

Back