Even voorstellen...

Baussie

New Member
Hoi !

Helemaal nieuw op dit forum, maar al vrij ervaren in het emigreren... Wij woonden eerder al 3 jaar op Aruba :up: , nu in Nieuw Zeeland (Christchurch :lol: ) en zijn aardig op weg om begin volgend jaar in Australia te belanden (eindstation). Gisteren jobaanbieding in Cairns aangenomen, alhoewel we daar nooit eerder geweest zijn, spannend!
Wij worden Baussies: Belgische(sorry!) Aussies. Voelt iemand zich aangesproken om op dit berichtje te reageren? Alvast bedankt!

Familie C

Welcome!

Wat voor werk ga je doen in Cairns?

Groeten,

Leon en Chantal

Hoi L&C,

Mijn man gaat voorlopig alleen aan het werk: als arts.
Ik schrijf momenteel aan een boek over emigratie, wil wel niet echt vlotten met al dat heen en weer gereis de laatste jaren :grin:

Groetjes,
Reina

Welkom op het forum...

Wij zijn samen backpackend door Cairns en omgeving gegaan... twee woorden: JOSEPHINE FALLS :rolleyes:

Met andere woorden... de omgeving is schitterend, maar de stad zelf niet heel speciaal. Veel laagbouw...

Cape Tribulation is ook een pareltje trouwens...

Thnx! Morgen hebben we de housewarming party, dus dan gaan we het huis officieel "inwijden" :)

De omgeving van Cairns is zeker mooi, lekker heuvelachtig en veel groen (logisch met het regenwoud daar.. :))
Maar Cairns zelf is inderdaad niet heel speciaal, heel erg gericht op het toerisme (das ook waar het meeste geld vandaan komt in Cairns als ik het goed begrepen heb...) Verder natuurlijk naar het Reef geweest en ook naar Cape Tribulation geweest... Erg gaaf om te zien hoe regenwoud samenkomt met het strand... :)
Moet nog werken aan de nabewerking van de foto's zodat we die ook een keer op de site kunnen zetten... :)

Leon en Chantal

Welkom! Ik heb ook in Nieuw Zeeland gewoond (bijna 10 jaar, bij Palmerston North). Waarom hebben jullie besloten naar Australie te gaan?
Jo

Christchurch is niet bepaald 'the place to be' op dit moment :cry:, dus we waren zowiezo van plan om hier te vertrekken. We missen de tropische levenstijl enorm en die vind je niet zo gauw binnen NZ. En jij? Reina

Welkom op het forum...

Wij zijn samen backpackend door Cairns en omgeving gegaan... twee woorden: JOSEPHINE FALLS :rolleyes:

Met andere woorden... de omgeving is schitterend, maar de stad zelf niet heel speciaal. Veel laagbouw...

Cape Tribulation is ook een pareltje trouwens...

Bedankt! De omgeving is voor ons het allerbelangrijkste, we houden niet zo van steden. Christchurch vonden we net zo bijzonder omdat er vooral (en nu nog meer dan ooit :grin:) veel laagbouw was. Enkel de hitte en vochtigheid schrikken mij wel af, maar dat is slechts enkele maanden per jaar, lees ik.

Bedankt! De omgeving is voor ons het allerbelangrijkste, we houden niet zo van steden. Christchurch vonden we net zo bijzonder omdat er vooral (en nu nog meer dan ooit :grin:) veel laagbouw was. Enkel de hitte en vochtigheid schrikken mij wel af, maar dat is slechts enkele maanden per jaar, lees ik.
Mij valt het aan mezelf op dat we alleen klagen over de hitte als je vrij bent.
Tijdens het werk ga je maar door en merkt er niet zoveel van.
Ik weet het, het klinkt raar maar het is wel zo.

Kees

Hoi Kees! Dat was inderdaad ook zo op Aruba, volgens mij is het daar zelfs nog een tikkeltje warmer. De nachten koelden nooit af. En zelfs daar hebben we het 3 jaar zonder airco gedaan. Ik herinner mij nog die ene dag dat het een keertje 26 graden was en wij zaten met dikke truien aan!
Reina

Christchurch is niet bepaald 'the place to be' op dit moment :cry:, dus we waren zowiezo van plan om hier te vertrekken. We missen de tropische levenstijl enorm en die vind je niet zo gauw binnen NZ. En jij? Reina

Mijn partner is nieuw Zeelander maar woont ook veel liever in warmer weer. Maar we zijn naar Australie gaan omdat daar de banen en het geld zit, niet in Nieuw Zeeland. Zijn familie woont allemaal wel in NZ, zijn zus en gezin in Christchurch maar ben er zelf niet vaak geweest.
Jo

Hoi Baussie

Ik lees net dat je een arts bent, bedoel je daarmee huisarts?
Want dat is nu net wat we hier missen (wij hadden een huisarts in Antwerpen) en ja we zijn "gewoon" ollanders van net over de grens.

Groetjes Kees

Back