even voorstellen

maaikeee

New Member
Hallo,

ik ben Maaike en samen met mijn vriendin Xantia doe ik een schoolproject over Australië.
We hebben een vragenlijst opgesteld en we zouden het geweldig vinden als mensen hier die vragen kunnen beantwoorden.
Het zijn vragen over immigratie, klimaat, economie en geschiedenis.

Reageer alsjeblieft als je deze vragen zou kunnen beantwoorden, of andere informatie heeft die we kunnen gebruiken.
Alvast bedankt!

Maaike.

1. Komt er veel migratie voor?

2. Waar wonen de migranten?

3. Welke migranten wonen er voornamelijk?

4. Is er een groot verschil tussen arm en rijk?

5. Hoe is de economie in het land gesteld?

6. Van welke economie is het land onafhankelijk?

7. In welk gebied is er sprake van een grote bevolkingsdichtheid?

8. Historie van het land

9. Welke natuurfenomenen (gebergte, aardbevingen vulkanen) komen in het land voor?

10. Hoe zijn die natuurfenomenen ontstaan?

11. Welke grondstoffen heeft het land?

12. Door wie worden de grondstoffen gewonnen?

13. Hoe worden de grondstoffen gewonnen?

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2010/2010-3080-wm.htm zegt ongeveer 1000 in 2009

Bedoel je niet afhankelijk?

De kustgebieden en dan met name rond de steden

8. Historie van het land

9. Welke natuurfenomenen (gebergte, aardbevingen vulkanen) komen in het land voor?

Voor de andere vragen mag je bij de rest zijn

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2010/2010-3080-wm.htm zegt ongeveer 1000 in 2009

Bedoel je niet afhankelijk?

De kustgebieden en dan met name rond de steden

8. Historie van het land

Overstromingen, droogte, branden, cyclonen.
Iemand aanvullingen?

Voor de andere vragen mag je bij de rest zijn

Tja, ik weet de nummers niet en hangt waarschijnlijk ook af van waar je woont. Ik woon in West Australie en heb in Kalgoorlie gewoond, 600km ten oosten van Perth en daar was het een komen en gaan van mensen. Onder andere omdat velen een periode in de 'country' gewerkt moet hebben voordat ze een baan in de metro area kunnen krijgen of permanente residentie zoals bijvoorbeeld leraren. Hoeveel mensen immigreren naar dit land, er zijn er zeker velen die het proberen, kijk maar op dit forum.

De meesten zullen naar de grote steden gaan, zoals Sydney, Melbourne, Adelaide, Perth, Brisbane

Pfff, er zijn heir van allerlei nationaliteiten. Veel Engelsen, Zuid Afrikanen, Fillipijnen, maar dat is mijn indruk hier. In grote steden zal het echt een grotere mengel moes zijn

4. Is er een groot verschil tussen arm en rijk?Australie heeft een welvaart systeem waardoor erg niet echt hele armen hoeven te zijn. Maar dat gezegd hebbende, er zijn veel mensen die moeilijk kunnen rondkomen. Sommigen zoals ouderen doordat ze gewoon niet genoeg geld krijgen, anderen omdat ze niet goed met het geld omgaan. Er zijn veel aboriginals die niet veel geld hebben, en dat komt door waar we wonen, hoe ze wonen, en minder educatie en meerdere gezondheidsproblemen. Maar je kan goed verschil zien tussen mensen die in (in WA) de mijnen werken en hoge inkomens hebben tegenover de mensen die een kleiner inkomen hebben, hoewel nog steeds netjes. Het is vooral moeilijk voor deze mensen in plaatsen zoals Karratha waar door de mijnen de prijzen van huurhuizen enorm hoog zijn.

De economie is aardig goed, zeker in WA. De Australische dollar is vrij sterk op dit moment. Werkeloosheid is vrij laag, hoewel ze verwachten dat dit iets omhoog zal gaan. Australie heeft veel resources zoals goud, uranium, zink, koper, nikkel, iron, etc. Veel handel wordt gedreven met Azie, zoals China en aangezien deze landen minder afhankelijk zijn van Europa en USA, is tot nu toe Australie relatief gezond gebleven in de economie.

6. Van welke economie is het land onafhankelijk?Zie vraag 5

Voornamelijk in de grote steden. Bedenk dat Australie iets van 20 miljoen mensen heeft maar de oppervlakte groter is dan Europa. Maar de mensen zitten voornamelijk in de grote steden die ik genoemd heb en er is veel leeg. West Australie bijvoorbeeld is misschien wel 50x groter dan Nederland, maar er wonen maar 2 miljoen mensen waarvan er 1 miljoen in Perth wonen

8. Historie van het land
Aboriginals woonden hier voor dat de Europeanen kwamen. DEze kwamen in de 18de eeuw. Er is veel geschiedenis te vinden tussen de Aboriginals en de Europeanen op internet. Een van de grote dingen is, is dat de UK Australie gebruikte om alle gevangenen (convicts) naar toe te bregen zodat de gevangenissen niet overvol raakten. Dus veel mensen hebben criminelen als voorouders! Hoewel dat niet zegt dat het slechte mensen waren, sommigen stalen gewoon wat brood omdat ze honger hadden....

VEel aardbevingen komen er hier niet veel voor, zeker geen grote. Er zullen vast wel vulkanen zijn, maar die zijn al duizenden/miljoenen jaren niet 'ontploft'. Er is vast wel wat op internet te vinden. Er zijn bergen, meer in het oosten van het land zoals snowy mountains, blue mountains, etc. Er zijn regelmatig overstromingen zoals begin dit jaar in Queensland, veel bosbranden zoals in Victoria en cyclones die vanaf Queensland over het noorden richting WEst Australie trekken.

Dat zal te maken hebben met de ligging van het land, de wind stromingen, temperaturen, etc. ik weet daar niet genoeg van.

Zie bij de economie vreagen

Er zijn veel soorten bedrijven zoals KCGM, BHP, Rio Tinto, etc. dat zijn voorbeelden van de grotere, er zijn ook heel veel kleinere bedrijven.

Met open en ondergrondse mijnen, met veel machines, enorm grote vrachtwagens die dan 10 ton zand verzamelen om een golfbal goud te vinden. De mijnen spelen een enorm grote rol in vele inlandse plaatsen in Australie, Kalgoorlie bijvoorbeeld heeft veel mijnen, zoals de superpit, een goudmijn en daardoor bestaan deze plaatsjes. Vele mensen werken voor deze bedrijven, sommigen doen fly in fly out (ze gaan 2 weken werken in die plaats en vliegen dan een weekje naar huis bijvoorbeeld). De lonen liggen aardig hoog.

ik hoop dat dit een beetje helpt. Er is heel veel te vinden op internet, beter dan ik zo snel heb kunnen opschrijven

jo

Back