Even voorstellen

Ramona1980

New Member
Hi allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het kijken hier op het forum en nu dacht ik laat ik mezelf eindelijk eens voorstellen. Wij (gezin met kindje van bijna 2 jaar) zijn bezig om in juni naar Melbourne te verhuizen. In 2005 zijn we een aantal weken op vakantie geweest naar Aus en hebben toen gezegd als we een keer naar het buitenland verhuizen moet het hier zijn..En nu..7 jaar later hebben ze aan mijn vriend (oh nee..aanstaande ;) gevraagd of hij voor een aantal jaar wil gaan werken op hun kantoor in Melbourne. In eerste instantie zou het voor ongeveer 3 jaar zijn. (mijn eis, ze willen eigenlijk permanent)
Afgelopen november is hij voor 5 weken geweest en hij is helemaal happy!! Hij ziet ons daar al helemaal wonen en denkt dat we straks niet meer terug naar Nederland willen.... We shall see! Hij is 4 weken thuis geweest en nu is hij vanmorgen weer geland in Melbourne (na 12 uur vertraging pfff)
Nu heeft hij Caroline Springs in gedachten, hebben jullie nog tips in die omgeving noord-west...met betaalbare huurwoningen, kindvriendelijk? Met jullie tips kan ik hem op onderzoek laten gaan..
Ga dit forum nu nog meer in de gaten houden, nu alles zo concreet gaat worden, hahaha
Groetjes Ramona

Welkom in Melbourne voor je parner en binnenkort voor jullie, er is geen betere stad dan Melbourne (behalve Perth misschien, he Sacha?) Wij zitten hier inmiddels al 7 weken :grin: en willen voorlopig nog niet weg hier. Wij zitten in het Zuid-westen en het bevalt hier prima, dicht bij de baai en in een zucht in de City.

Groetjes
Yvonne

Ramona,
Caroline Springs is wel een eind weg uit de city, dus als je in de city moet werken, moet je rekening houden met lange rij tijden in de spits.
Je kunt dichterbij de stad wel wat huren, maar is gauw 500 dollar plus per week.
Ik weet nog wel wat in Viewbank als dat je interesseert. Stuur me een PB.
Jan

Bedankt voor de reacties! Spannende tijd nu, morgen komt het verhuisbedrijf kijken.. Ben benieuwd!
De reden dat we in de buurt van Caroline Springs kijken is dat manlief in Campbellfield (schrijf je het zo??) gaat werken. Dus dichtbij thé city zal het wel niet gaan worden vrees ik. Zoals Jan aangeeft kan misschien Viewbank ook wel iets zijn...Zal het er eens over hebben..
Yvonne, het bevalt dus goed in Melbourne. Snel een huis kunnen vinden naar jullie zin? En je geeft aan " voorlopig" nog niet weg? Andere plannen al dan? haha!
Ik zie dat je ook een blog hebt, zal er eens naar gaan kijken.
Groetjes Ramona

er is geen betere stad dan Melbourne (behalve Perth misschien, he Sacha?)

Yvonne heeft gelijk, Perth is inderdaad veel leuker dan Melbourne haha. Maar als je zo de kans krijgt om in Australie te komen, kan je echt wel slechtere plekken bedenken dan Melbourne :)

Ha, we hebben het toch goed naar ons zin al hadden we onze zinnen eerst op WA gezet. Wij hebben met een woning geluk gehad ons huis was bij bezichteging zo smerig dat de meeste mensen er gelijk weer uit liepen maar wij zagen de mogelijkheden en de ruimte. Ook hebben we aangeboden om 6 maanden vooruit te betalen en we bleken ook nog eens te housesitten bij een zus van een hoge pief bij de verhuur agent, een beetje geluk hadden we wel.
inmiddels zitten we in het huis te kamperen omdat de container een week of 2 vertraging heeft.

Ha, we hebben het toch goed naar ons zin al hadden we onze zinnen eerst op WA gezet. Wij hebben met een woning geluk gehad ons huis was bij bezichteging zo smerig dat de meeste mensen er gelijk weer uit liepen maar wij zagen de mogelijkheden en de ruimte. Ook hebben we aangeboden om 6 maanden vooruit te betalen en we bleken ook nog eens te housesitten bij een zus van een hoge pief bij de verhuur agent, een beetje geluk hadden we wel.
inmiddels zitten we in het huis te kamperen omdat de container een week of 2 vertraging heeft.

EN?? Nog steeds aan het kamperen of zijn de spullen inmiddels aangekomen? Hoop het voor jullie!

Hello...and welcome
wink.gif
!

Gelukkig is het kamperen inmiddels over, 2 weken geleden zijn onze spullen aangekomen en na 1 week was alles uitgepakt en het huis ingericht. We genieten enorm van ons huis en we hebben al wat vrienden gemaakt in de buurt en ondanks dat de buren tussen de 80 en schijndood zijn hebben we goed contact met ze.

Groetjes
Yvonne

Mooi zo!! Hoe lang heeft de container er uiteindelijk over gedaan? Ik zit erover na te denken om een deel met luchtvracht te sturen ivm onze kleine van (morgen) 2 jaar.
Anders duurt het zo lang voor hij zijn eigen spulletjes heeft... Zeker als het tegenzit. Maar als ik het goed begrijp moeten wij geen huis in Altona Meadows zoeken voor gezinnen met kinderen ;-) Wel leuk en snel...dat jullie al vrienden hebben gemaakt, al zijn ze 80 en halfdood, hahaha. Hoop dat het bij ons ook zo snel zal gaan!

Groetjes Ramona

Onze container is 17 November vol geladen en hij is 2 februari uitgeladen bij ons thuis we hadden iets meer dan 2 weken vertraging. Wat betreft Altona Meadows voor kinderen, niet in ons Court maar er zijn vele straten waar wel veel kinderen zitten, wij vinder de buurt heerlijk we hebben weinig tot geen overlast van jongeren, nog niets gehoord over inbraak en/of diefstal, en dicht bij het strand al was dat voor ons geen vereiste we gingen in NL ook alleen maar naar het strand met harde wind en niet om te zonnen/zwemmen maar met kinderen is het strand toch wel erg lekker. Altona Meadows is ongeveer 25 minuten met de auto (buiten de spits) en 40 minuten met de metro van het centrum en volgens ons is het hier nog betaalbaar al willen wij uiteindelijk verder van Melbourne vandaan gaan wonen, maar werk is waarschijnlijk meer rondom de stad te vinden.

Groetjes
Yvonne

Back