Even voorstellen

Petra82

New Member
Hoi Allemaal,

Mijn vriend en ik zijn er over aan het nadenken om voor lange periode naar Australie te gaan. Ik vind de stap erg groot en ben nu op zoek naar mensen die deze stap ook hebben gedaan en hier ervaring in hebben (zowel positief als negatief) en wat er verder allemaal bij komt kijken. Hopelijk kan ik veel informatie op dit forum vinden.

Groetjes,

Petra

Welkom op het forum.Je zult vast veel informatie vinden. Welk visum zoek je of ga je een jaartje op een work holiday visum?
Jo

Welkom op het forum!

Je zal, zoals Jo aangeeft, wat specifieker moeten zijn ;) Specifiek kan ook zijn dat je nog helemaal in de beginschoenen staat (dus nog niet weet welk visum, hoe, wat en waar) maar dan wordt het wat lastiger voor ons om te antwoorden :) Kijk eens door het forum heen en bedenk dan wat je wil weten.

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vriend is bezig met een aanvraag voor een 5 jarig visum (ik ben even de naam van dit visum kwijt...). Hij werkt momenteel via een Nederlands bedrijf in Australie en wanneer hij weer in Nederland is gaat hij een migratietoets doen. Indien de uitslag positief is gaat hij het visum aanvragen...

Voor mij wordt het echter een ander probleem. Ben nu 29 jaar dus kan nog op een working holiday visum maar die is niet 5 jaar geldig... Dus we moeten gaan kijken hoe we dit gaan oplossen. Als er echt geen oplossing is zullen we moeten gaan trouwen....

Heeft iemand hier ook problemen mee gehad? En kent iemand de procedure (en duur) om een visum aan te vragen?

Hoi,

Ik heb ook als partners (secundary applicant) visum bekomen, en wij zijn ook niet getrouwd.
Je moet minstens een jaar "duurzame relatie" hebben. Je moet enkel wat meer bewijzen aanleveren dan wanneer je getrouwd bent om je relatie te bewijzen. Dus wat meer vertaalkosten :rolleyes:
bv. adresbewijzen, electriciteitsrekeingen e.d. op naam van beide, gezamelijke bankrekening, gezamelijke reizen, samen huis gekocht,...

succes!

Wat Kat zegt ;) En op zich valt het nog best wel mee wat je moet verzamelen om het aan te tonen ;)

Wij zijn ook niet getrouwd:
bewijs van gezinssamenstelling met historiek (niet veel aan te vertalen), bewijs van woonst van beiden met historiek (ook niet veel aan te vertalen), attest van de bank waarin staat hoelang je bij hen al een gezamenlijke rekening hebt lopen (kan je ineens in het Engels laten opmaken),...
Valt idd goed mee.

Bedankt voor jullie berichten..

Helaas hebben wij geen huis gekochten en wonen wij ook niet samen. Verder hebben we geen gezamelijke bankrekening en staan alle rekeningen op mijn naam. Wordt denk ik zo te lezen alsnog erg lastig..

Je kan allerlei foto's, brieven, emails, kaarten aan jullie beiden gericht, telefoon rekeningen in naar Australie, etc. gebruiken. Maar je kan nog altijd op een WHV naar Australie toe, dan heb je er weer een jaartje bij en kan je samen wonen, rekeningen op beide namen hebben etc. Toen ik toendertijd met mijn partner in Nieuw Zeeland wilde wonen, hadden we verder ook niet samen gewoond of zo. Ik ben een jaartje op een WHV gegaan en daarna heb ik ik weet niet welke visas gehad voor paar maanden hier en daar waarmee ik mocht werken toen ik uiteindelijk permanent mocht blijven! Ik zou dus gewoon op een WHV gaan, kan je werken en heb je een jaar om vanalles te verzamelen voor een partner visum. Ook heb je de tijd om een werkgever te vinden die je eventueel zou willen sponsoren als partner niet lukt. SUcces.
Jo

Back