Even voorstellen

Shabnam

New Member
New
Hallo ,

Ik (25)kwam per toeval hier terecht en bleef vastplakken.
Mijn vriend (29)en ik zijn geinteresseerd om in australie te gaan werken en backpacken.
Heeft iemand tips voor ons? We hebben twee bijeenkomsten bijgewoond over australie en het
blijft inderdaad aantrekkelijk. Tijdens onze backpackreis 3 maandjes terug in Azie kwamen we in
aanmerking met Australie (goeie positieve verhalen gehoord) en ja het bleef ons zowiezo trekken....
Ik ben zelf hier werkzaam als verpleegkundige en fitnessinstructrice. Mijn vriend is ook fitnessinstructeur
en heeft sales en marketing gestudeerd.
Hebben jullie tips voor ons?

Groetjes​

Welkom op het forum! Tips: Ik zou beginnen met een WHV, dan kan je hier op vakantie komen en wat bijverdienen. Kan je eens rondkijken of je het hier echt leuk zou vinden.

Welkom, een WHV lijkt me een goede optie ja. Gwen zit in dat hoekje ;)

Veel anderen gaan hier voor een permanent visum en minder backpacken volgens mij :)

Om te backpacken moet je ook snel zijn, de leeftijdsgrens is 30...(gelet op de leeftijd van je vriend dan;))

Welkom, een WHV lijkt me een goede optie ja. Gwen zit in dat hoekje ;)
That's me! ;)

Ik ben 2,5 jaar geleden een half op een occupational trainee visa naar oz gegaan voor 6 maanden voor stage (en klein beetje reizen) en in april komend jaar vertrek ik voor 6 maanden (of langer!!) naar oz voor backpacken, dus reizen en werken. Je kunt hier een WHV voor aanvragen, maar vraag die inderdaad snel aan want je vriend moet nog 30 zijn op het moment dat het visum wordt toegekend. Je moet dan binnen 1 jaar daar naar toe anders vervalt je visum. Als je vriend dan 31 is, maakt het niet uit. Maar dus nog 30 of jonger zijn op moment dat het visum wordt goedgekeurd!!

Thx for information.
Ja we willen ook de visum voor februari aanvragen. We willen vooral veel werken maar toch ook ietsvan het land zien indien mogelijk....
Is het vnden van een baan moeilijk daar?

Wij hebben allebei een fitness diploma behaald hier bij de AALO. Graag zouden we, indien mogelijk in een fitnesscentrum of in de buitensport willen werken. Daarnaast ben ik verpleegkundige in het ziekenhuis. Mijn vriend heeft sales en marketing gestudeerd maar zijn engels is niet van HBO Bachelor niveau net als ik. Indien mogelijk zou het geweldig zijn als er hier mogelijkheden zijn.

Is er een mogelijkheid om een studentenkamer te huren en zo ja, wat zijn de huurprijzen? Of een appartement voor een stel? Wat zou de beste optie zijn?

Dat hangt denk ik ook veel af van de stad waar je naar toe wilt.. Heb je daar al een idee van?

Thx iedereen...
Ja in principe hebben wij geen voorkeur. Het zou me geweldig lijken als ik als verpleegkundige of niveau lager werken en te ervaren hoe de zorg daar is indien mogelijk. En anders sta ik ook open voor fitnessinstructeur, fruit plukken, toerisme en dat geldt ook voor mijn vriend.
Brisbane trekt ons ook. Dachten om Sydney te verblijven en wat te zien van de stad maar niet om daar te werken omdat het toch moeilijk is iets te vinden zeker in januari en het is duur?!

Het lijkt me makkelijker om naar werk te kijken als je hier bent. Dan weet je ook beter waar je het naar je zin hebt en evt naar werk wil en kan gaan zoeken. Werk vinden is niet zo moeilijk zolang het je niet zo veel uitmaakt wat je doen ;) en het ligt er natuurlijk ook erg aan waar je bent maar dat is makkelijker uit te vinden als je er eenmaal echt bent :) Het kan soms gek lopen ;)

Back