Even voorstellen

Dave K

New Member
Ik ben Dave. Getrouwd met een Australische en hebben 2 kindjes.

Ik en mijn vrouw hebben plannen om te emigreren.

Ik heb gelezen dat er heel veel papierwerk aan vasthangt, maar is dit ook zo als je getrouwd bent een Australische ?

Ik heb ook nog vragen over hoe het met andere leden verging ivm met kinderen, maar dat zal ik wel ergens anders vragen.

Hoi Dave,

Welkom op het forum. Ik ben ook nieuw op het forum, heb me zojuist geregistreerd. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik ben namelijk ook met een australier getrouwd en wij hebben ook twee kindjes (weliswaar nog een stuk jonger).

Qua papierwerk is het, ook als je met een Australier getrouwd bent, een hoop waar je doorheen moet. Een visum aanvragen is niet erg moeilijk, maar wel erg veel werk! Houdt ook rekening met lange wachttijden totdat je visum is goedgekeurd.

Als ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag.

Succes met alles!

Gr Marloes

Hoi Marloes !

Uzelf ook succes alle succes gewenst !

Wat ik me ook afvroeg, telt het aantal jaren dat je getrouwd bent ? Is uw aanvraag sterker als je bv 5 jaar getrouwd bent tegenover 2 jaar ?
Is het een soort puntensysteem ? Dat had ik eens opgevangen ergens.

Het enige wat me tegen zou houden zijn de kinderen, maar ja, op termijn zal het voor hen ook beter zij. In Australie dan in een stad als Antwerpen denk ik,....

Voor zover ik weet maakt het niet uit of je 5 ipv 2 jaar getrouwd bent. Zolang je maar aan kan tonen dat het om een duurzame relatie gaat en je niet getrouwd bent om naar Oz te gaan. Maar dat lijkt me niet zo ingewikkeld als je twee kinderen hebt ;-).

Het puntensysteem is niet van toepassing op een partnervisum dat geldt inderdaad wel bij andere visumaanvragen. De eisen zijn niet zo zwaar, maar je moet wel veel informatie gaan verzamelen als "bewijs".

Ik denk ook dat de kids het nu wellicht moeilijk zullen vinden, maar ik denk dat snel vergeten zijn wanneer ze lekker buiten (aan het strand) opgroeien. Inderdaad aan de lange termijn denken. Ik vind het soms wel moeilijk dat onze kinderen zich Nederland nooit zullen herinneren, maar ik denk er dan vervolgens gelijk achteraan dat we ze daar (naar ons inziens) wel een beter leven kunnen bieden dan hier.

Weet je al waar je naartoe zou willen in Australie en hoe je het leven daar in wil gaan richten?

Welkom op het forum Dave!
Zoals Wright al aangaf moet je aantonen dat je een serieuze relatie hebt. 5 jaar is niet per definitie serieuzer dan 2, dus dat zal niet veel uitmaken. Volgens mij is een partner visum ook niet echt moeilijk, maar inderdaad wel veel werk. Vraag eens aan Yuud. die heeft haar aanvraag net de deur uit.

Hebben jullie een termijn in gedachten waarbinnen jullie zouden willen emigreren?

Groetjes Gwen

Hoi Gwen,

De beslissing is eigenlijk nog maar net genomen, dus ik veronderstel binnen 1 jaar of anderhalf jaar. Ik wil de kinderen de tijd geven om aan te passen. Dus in de grote schoolvakantie daar aankomen zou ideaal zijn ( en missen we ineens de winter hier )

Ik ben al 16 jaar en getrouwd, dus daar zal geen probleem zijn.
We zouden willen wonen in Forster NSW, omdat mijn vrouw haar broer en moeder woont.

Nogmaals, ik ben er klaar voor, nu the kids nog :)

Welkom!
Partnervisum is zeker niet moeilijk, wel veel werk. Maar veel minder werk dan wat sommigen hier moeten doen voor hun visum (denk meteen aan Cappuchino). En na indienen duurt t 6-9 mnden heb net vandaag de mail met die wachttijden gehad. Succes!

Hoi Dave, welkom.
Ik kan je niet helpen met die specifieke vragen, maar er is hier op het forum wel veel kennis te vergaren.
Succes ermee!

Partner visum is inderdaad een van de gemakkelijkste, weet niet excact hoe lang het duurt tegenwoordig. Drie jaar terug duurde het bij mij 5 maanden. Geen Ielts, geen Diac. Alleen aan kunnen tonen, dat je een duurzame relatie heb, maar met kinderen is dat niet zo moeilijk, lijkt me.

groetjes Johan

Partner visum is inderdaad een van de gemakkelijkste, weet niet excact hoe lang het duurt tegenwoordig. Drie jaar terug duurde het bij mij 5 maanden. Geen Ielts, geen Diac. Alleen aan kunnen tonen, dat je een duurzame relatie heb, maar met kinderen is dat niet zo moeilijk, lijkt me.

groetjes Johan

@Dave
Mijn partner heeft eind februari een partnervisum ontvangen. Ik heb een Australisch paspoort, wij zijn niet getrouwd, maar wonen al lang samen. Bij ons duurde dat iets korter dan zeven maanden. Veel succes en welkom op het forum!

Back