even voorstellen

kevinkr

New Member
Hallo allemaal,

heb dit forum sind kort ondekt en vind het leuk om alle ervaringen te lezen. hierdoor begind het bij mij ook steeds meer te kriebelen om nl te gaan verlaten.. ^^

Momenteel werk ik (7 jaar) als onderhoudsmonteur in ons familie bedrijf, heb een behoorlijke cv aan cursussen en opleidingen en ben nu nog bezig met een hbo (module) onderhoudsmanagement. Woonachtig in een dorpje in brabant, soms gezellig, maar altijd hetzelfde.

Ik wil binnenkort alles goed voor mezelf op een rijtje zetten om evt een stap naar Australie te gaan maken, en denk dat ik dan wel de nodige vragen zal gaan stellen op dit forum:D belangrijkste voor mij om uit te zoeken, is natuurlijk of het uberhaupt mogelijk is met mijn opleidingen/cursussen/werkervaring.

Welkom! En wederom een Brabo! :) Met wat rondneuzen op het forum zul je de meeste vragen beantwoord krijgen, en lijkt er zelfs logica en overzicht te zitten in alle opties.
Heb je al een idee wat voor visum je wilt? Al eens in Oz geweest?

enfin, veel plezier met het uizoeken, en stle gerust hier je vragen aan iedereen!

Ja idd veel Brabanders trekken hetzelfde plan zo'n beetje haha.
Ik zou eerst graag via WHV de boel gaan verkennen, mijn engels wat op te krikken, en wil veel bedrijven benaderen die in de voedingsmiddelen industrie zitten om daar uiteindelijk als technicus te gaan werken.
Ik heb behoorlijk veel papiertjes gehaald, maar ben bang dat ik er daar niet veel aan heb.

Papiertjes als:
lascertificaten tig, mig/mag
Mbo niv3 1e monteur industrieel onderhoud
4 cursussen in elektro techniek van veiligheid tot storingstechnicus
Volwaardige brandweer opleiding(bij vrijwillige brandweer gezeten)
Cursus projectmanagement rovc mbo/nv4
Nu nog bezig met een hbo module onderhoudsmanagment bij ncoi
Tussendoor veel trainingen gehad bij verschillende instanties

Maar heb dus geen voltooide hbo opleiding of iets afgerond. En ik lees dat het best belangrijk is dat de opleidingen die je gedaan heb ook in Australië erkend zijn. Dus dat moet ik nog even goed uitzoeken voor ik mezelf te lekker ga maken.

Hoi Kevin, welkom.

Je hoeft niet persé hbo te hebben om in Oz te geraken hoor! Met wat jij schetst, zou er al heel wat mogelijk moeten zijn. Alleen al als lasser kun je binnen komen, mits je die papieren op een heel hoog niveau hebt en wat werkervaring. Veel hangt ook af van de instantie die moet bepalen of jouw beroep (opleiding en ervaring) matcht met de vereisten. Via immi.gov.au kun je veel uitzoeken. Staat je beroep op de SOL-lijst, zoek dan uit wat de vereisten zijn voor dat beroep.

Succes!

Er is veel vraag naar technisch personeel dus je hebt in ieder geval de juiste achtergrond.
Zeker het uitzoeken waard.

Hoi Kevin!

Welkom op het forum :).

Er is veel vraag naar technische beroepen in Australië. In ieder geval in WA, waar ik nu zit en veel vacatures daarin voorbij zie komen. Als ik jou was zou ik lekker op je WHV het land gaan verkennen en kijken of je ergens een leuke baan vind die je wil sponsoren. En dan voor de zekerheid ook maar even die 3 maanden agrarisch werk doen (op boerderijen hebben ze ook graag lassers en handyman's) zodat je je WHV evt nog met een jaar kan verlengen.

Back