even voorstellen

Joke

New Member
Hallo allemaal, mijn naam is Joke en ik ben nieuw op dit forum. Heel leuk om te lezen dat er zoveel mensen die allemaal bezig zijn met emigreren en alles daaromheen. Wij (ik, mijn man en zoon van 10) zijn nu bijna een jaar bezig. Wat duurt dat wachten lang .....
Ik vind het een heel spannende tijd.

Welkom Joke
Dit forum is een leuke tijdsverdijf voor het wachten
Het werkt zelfs verslavend !

Groetjes Nora :donttell:

Welkom op het forum. Je zult zien dat het allemaal sneller zal gaan als je denkt. Wij zijn 1.5 maand geleden begonnen met het bijeenzoeken en aanvragen van formulieren en hopen eind april het hele zaakie weg te sturen (dan ga ik namelijk een lang weekend naar Nederland en dan moet ik nog even mijn geboorte bewijs opvragen). Hopelijk hoeven we niet al te lang te wachten als we het opgestuurd hebben.  :wink:

Wachten duurt lang. Maar als je eenmaal binnen bent vergeet je dat je zo lang hebt gewacht en moet je weer op andere dingen wachten  :lol:. Het is nog niet voorbij als je de landsgrenzen passeert.

Hoi Joke,

Eindelijk...iemand gevonden met een zoon van tien jaar! Reden voor mij om ook eens in te loggen en niet alleen maar meer mee te lezen.
Wij zijn ook bezig met emigratie naar Australie en hebben net onze assessment aanvraag bij de ACS liggen. We moeten dus nog wel even als het allemaal positief verloopt...
Ik heet Corine, ben getrouwd en in het bezit van drie kids waarvan de oudste dus een zoon van tien jaar is. Hij heeft heel veel moeite met onze plannen en maakt zich er erg druk om  :-o. Hij kan er soms zelfs niet van slapen en is regelmatig echt verdrietig. Ik ben dus heel benieuwd hoe de ervaringen zijn met andere kinderen van die leeftijd. Hoe vindt jouw zoon het, spreekt hij al wat engels? Het lijkt me leuk eens iets over die kant van emigratie te horen en te delen.

Hartelijke groet,

Corine
Corine

[quote author=corine link=topic=1400.msg12526#msg12526 date=1113125884]

Ik heet Corine, ben getrouwd en in het bezit van drie kids waarvan de oudste dus een zoon van tien jaar is. Hij heeft heel veel moeite met onze plannen en maakt zich er erg druk om  :-o. Hij kan er soms zelfs niet van slapen en is regelmatig echt verdrietig. Ik ben dus heel benieuwd hoe de ervaringen zijn met andere kinderen van die leeftijd. Hoe vindt jouw zoon het, spreekt hij al wat engels? Het lijkt me leuk eens iets over die kant van emigratie te horen en te delen.

Hartelijke groet,

Corine
Corine

[/quote]

Misschien interessant om er een apart draadje mee te starten. Ik denk dat er meer mensen zijn met dezelfde vraag. Ik weet dat er een ander forum is over tweetaligheid en kinderen in het buitenland. Als je geinteresseerd bent kun je mij even prive mailen. Dan zal ik het doorgeven!

Hoi Rebecca,

Bedankt voor je reactie. Ik ben zeker geinteresseerd in dat andere forum over tweetaligheid bij kinderen. Hoe kan ik je prive mailen?

Groetjes,
Corine

Voor het emailadres moet je even de naam aanklikken dan krijg je iemands profiel met evt ook email aanduiding!

Hoi Corine,

Leuk dat je ook een zoon van 10 hebt. Het is moeilijk om mensen met kinderen van deze leeftijd te vinden. Nee, mijn zoon spreekt nog geen Engels, behalve dan wat hij opsteekt van z'n computergames en gamecube haha. Ik wil je wel een mailtje sturen, zodat we prive kunnen bomen over onze kinderen, lijkt je dat wat?

Hoi Veer,

Ja, ik vind het hier geweldig en kijk regelmatig even rond. Heel leuk om gelijkgestemde mensen te vinden en op veel vragen heb ik dank zij dit forum al antwoorden gekregen.

Groetjes, Joke

Back