even voorstellen

Dag allemaal,

Wat fijn dat dit forum er is! Wij (gezin met twee jongens van 9 en 11) vertrekken in juli naar Melbourne. Mijn man heeft daar een baan in het CBD. We vinden het een geweldig avontuur en hebben er veel zin in, maar hebben ook veel vragen. In afwachting van onze meubels willen we eerst iets gemeubileerd huren, maar hoe en waar en wat zijn leuke wijken om langer te wonen in deze gigantische stad. En waar zijn de leuke scholen? De oudste is in juli net klaar met de basisschool in Nederland en dan meteen 7th grade in Melbourne? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van Nederlanders in Melbourne. Dus zal wel regelmatig op dit forum te vinden zijn.

Welkom! Ik kan je geen antwoord geven over leuke wijken in Melbourne, maar ik zou de oudste gelijk naar de 7th grade laten gaan. Het niveau ligt lager dan HAVO/VWO (onderbouw duurt 4 jaar ipv 3 jaar) en kinderen in Australië zijn kinderlijker dan in Nederland, dus ik denk dat hij daar beter aansluiting kan vinden om vrienden te maken. Je zult versteld staan hoe snel je kinderen Engels zullen leren en bovendien is er het vak ESL (English Second Language).

Welkom! Ik kan je geen antwoord geven over leuke wijken in Melbourne, maar ik zou de oudste gelijk naar de 7th grade laten gaan. Het niveau ligt lager dan HAVO/VWO (onderbouw duurt 4 jaar ipv 3 jaar) en kinderen in Australië zijn kinderlijker dan in Nederland, dus ik denk dat hij daar beter aansluiting kan vinden om vrienden te maken. Je zult versteld staan hoe snel je kinderen Engels zullen leren en bovendien is er het vak ESL (English Second Language).
Hi Janneke,

bedankt voor je reactie. Dat helpt ons weer een stukje verder!

Back