Even voorstellen

Ilse Beljaars

New Member
Dag allemaal,

Wij gaan misschien met ons gezin van 5 kinderen (15, 14, 12, 9, 9) voor ruim een half jaar naar Brisbane i.v.m. het werk van mijn man (vanaf december 2014- juli 2015).
Ik weet het, het is kort maar toch lijkt het ons prima en goed om de kinderen het leven in het buitenland te laten ervaren. We reizen graag en zijn 2 jaar geleden ook in Australië geweest dus ze weten wel al iets van het land. De keuze om dus met z'n allen te gaan, ook al is het een korte periode, is eigenlijk al gemaakt.
De huisvesting enz. wordt door de werkgever van mijn man geregeld maar de kinderen komen met heel veel vragen waar ik zelf nog geen antwoorden op weet. Zo spelen er 3 van de 5 op top niveau hockey bij Oranje Zwart en willen zij heel graag door blijven trainen enz. bij een hockeyvereniging in Brisbane. Daar zouden we wat info over willen ontvangen. Misschien dat jullie ons kunnen helpen? En welke scholen zouden in aanmerking kunnen komen? Waar hebben jullie tieners vooral aan moeten wennen? Welke wijk in Brisbane is aan te bevelen om een woning te huren? Alle info is welkom zodat we al flink kunnen beginnen met de voorpret...

Hallo Ilse,

Welkom om het forum. Wij gaan ook vor het werk van mijn man verhuizen naar Brisbane, maar dan vanuit Sydney. Wij zijn dus ook bezig met ons te oriënteren met waar we willen wonen. Onze voorkeur gaat uit naar het westen van Brisbane (Pullenvale, Anstead, Mount Crosby). Mooie omgeving, ruime kavels, voor ons nog redelijk betaalbaar en gunstig voor mijn man die regelmatig naar Chinchilla, in het westen van Queensland, moet.
Wat hockeyclubs betreft heb ik geen idee wat voor clubs er zijn. Wij zullen ook weer op zoek moeten gaan naar een nieuwe voetbalclub voor onze zoon. Het voetbalseizoen loopt van maart tot september en dat zal waarschijnlijk ook met hockey het geval zijn. Dat betekent dus wel dat ze niet voor een heel seizoen mee kunnen draaien, maar dat zullen jullie vast zelf ook al wel bedacht hebben.
Mijn kinderen hebben er het meest aan moeten wennen dat de Australische jeugd veel kinderlijker is dan de Nederlandse jeugd. Verder misten ze de vrijheid om even op de fiets te stappen om naar vriend(inn)en te gaan of met een groepje even te 'chillen'. Maar al met al is het natuurlijk een geweldige ervaring voor de kinderen en voor jullie natuurlijk ook. :)

Welkom (en volgens mij komen we de Ozzies regelmatig tegen op het hockey veld, dus met het niveau zit het wel goed ;) )

Welkom! En de australische tophockeyers staan volgens mij op de nederlandse velden. Kunnen die misschien helpen?
Succes ermee!

Back