Even voorstellen

Ik heb geen ideeen voor je, aangezien ik niet echt thuis ben in visum opties, maar vraag me af waar je vandaan komt, aangezien je t over een bakkie pleur hebt :)

Je bent dus op jezelf aangewezen voor het bemachtigen van een nieuw visum, maar zonder meer info over jezelf kunnen we weinig hulp bieden.

Andere zaken waar je over moet nadenken/uitzoeken:
- is zijn visum nog steeds geldig zonder nog in een relatie met de sponsor te zijn; als dat niet het geval is, dan kan dat een toekomst samen in Oz in de weg staan
- wat doen jullie wanneer zijn 5 jaar op zijn

Welkom op het forum Liz! Zoals slatsr zegt ben je op jezelf aangewezen om een nieuw visum te bemachtigen. Een goede start is de visa wizard op www.immi.gov.au. Heb je bijvoorbeeld skills waar Australië om zit te springen? En/of zou je een werkgever kunnen vinden die jou zou willen sponsoren? Daarvoor zul je een beroep moeten uitoefenen dat of de SOL of CSOL staat. Met een beetje zoeken door alle draadjes hier op het forum en op de eerdergenoemde website moet je daarover al heel wat kunnen vinden. Succes!

Bedankt voor jullie reacties. Zijn ex partner is Nieuw Zeelandse en daar gelden andere regels voor dan voor Australiërs. Hij mag hij zijn visum houden en zelfs blijven vernieuwen iedere 5 jaar. Hij zit dus gebakken.
Als ik de regels er op nakijk:

You can apply for another New Zealand Citizen Family Relationship (Temporary) visa (subclass 461) if:

• you are still a member of the family unit of the New Zealand citizen you named in your application for your first subclass 461 visa
  • you are in Australia and:
    • you hold a subclass 461 visa, or you are not the holder of a substantive visa and the last substantive visa you held was a subclass 461 visa
    • you are no longer a member of the family unit of a person in relation to whom you were granted a subclass 461 visa
    • you have not become a member of the family unit of any other person
Dan zou ik mij toch wel zorgen maken over die laatste regel.

Zijn er andere opties qua visa dat jullie weten? Ik heb wel eens wat gehoord over een puntensysteem of het simpelweg kopen van een permanent visum maar kan hier niet zoveel over terugvinden.
Puntensysteem is voor skilled visa, maar dan moet je opleiding/vak wel op de lijst staan. Kopen moet je een hele grote zak geld voor hebben, maar die weg is op dit moment even gesloten; misschien in Juli weer.

Back