Even voorstellen

Deb

New Member
Ik ben Deb en 30 jaar.
Als klein meisje wilde ik al naar Australië en nu ik er 2x ben geweest word dat gevoel alleen maar heftiger.
Maar laat ik nou na al mijn reisjaren getrouwd te zijn met iemand die er erg over twijfelt. En eigenlijk niet langer weg wil dan 2 jaar en alleen als we ons huis kunnen verhuren :-(
We hebben een dochter van 1,5 jaar oud.

Ik lees al een tijdje mee maar nu we bezig gaan voor een visum zit ik met een heleboel vragen :)

Groetjes Deb

Welkom!! Ik herken je gevoel van liefde voor Aus sinds je een klein meisje bent maar al te goed. Is je partner al eens in Australië geweest?
Emigreren met het idee dat het maar voor 2 jaar is lijkt me ontzettend moeilijk. Je zal dan automatisch minder energie steken in het opbouwen van een leven daar en vrienden maken, waardoor je nooit het 'echte' leven zal ervaren. Tough situation to be in. Succes!

• Like
Reactions: Deb
Hoi, welkom!

Kan best realistisch zijn om de weg naar NL open te houden. Maar zoals Gewn al zei; naar mijn idee kun je er beter vol in gaan. Anders blijf je in OZ heel de tijd denken: "...laat maar zitten. Over 2 jaar zijn we toch weer weg..."

Maar ja, dat hoef ik jou niet te vertellen maar je vriend ;)

Dank jullie wel.

Welkom!! Ik herken je gevoel van liefde voor Aus sinds je een klein meisje bent maar al te goed. Is je partner al eens in Australië geweest?
Emigreren met het idee dat het maar voor 2 jaar is lijkt me ontzettend moeilijk. Je zal dan automatisch minder energie steken in het opbouwen van een leven daar en vrienden maken, waardoor je nooit het 'echte' leven zal ervaren. Tough situation to be in. Succes!

Ik zie 2 jaar ook niet zitten. Dan heb je volgens mij net alles opgebouwd en dan gaan we weer terug.
We zijn 2 jaar geleden samen naar Australië geweest. Voor 4 weken en hebben het geweldig gehad.

Welkom! Wat voor visum gaat het worden, heb je al een idee?

Mijn man is sous-chef en dat staat op de lijst. Met mijn beroep kan het helaas niet.

ow, mijn fout, ik dacht, omdat je het over 2 jaar had, dat je wellicht een sponsor visum hebt/gaat krijgen. Dat visum aanvragen hoeft niet lang te duren, kan wellicht door de sponsor betaald worden ook. En dan kun je het een tijdje proberen, ipv meteen voor een permanent visum te gaan. Wat duurder is en meer tijd kost om te regelen. Je bent er toch zo een jaar mee zoet. Al zijn de eisen voor cheffies wel versoepeld :up:

Jeetje wat een lastige situatie zeg! Tja, hoe overtuig je de ander om te emigreren? Wellicht om toch meer te gaan kijken naar wat hem zo beangstigd in het 'definitief' vertrekken en of deze zaken echt zo onoverkomelijk zijn. Daartegen in het licht stellende de vraag wat nu echt een meerwaarde is om in NL te verblijven, en mogelijk later toch spijt te krijgen... "hadden we maa"... Het lastige hierin is dat als de gevoelens jegens definitief vertrekken echt zo contra aan elkaar zijn en ingebakken bij beiden, het lastig wordt om een keuze te maken. je zou kunnen kiezen voor de 'middenweg' van een paar jaar, maar zoals anderen al opperden, zul je dan minder opgaan in het leven in Oz waardoor je niet een volledig beeld hebt van hoe het zal zijn om er definitief te wonen.
Succes!

Look into my eyes, not around my eyes but straight into my eyes...o_O

Creepy.... :|

edit: Ik geloof niet meer perse in het je moet het maar proberen, want anders heb je misschien het gevoel 'hadden we maar'. Het proberen heeft namelijk echt een mega grote impact op je leven en op de mensen om je heen, met het grootste risico dat 1 terug wil en de ander niet.

We wachten op goedkeuring van de bank om ons huis te mogen verhuren. Ben heel benieuwd.

Back