Even voorstellen

Mana

New Member
Even mijzelf voorstellen, Ik ben Mana en woon momenteel in Delft ben singel mom voor een jonge van 13 jaar oude :), ben van plan om naar Adelaide te komen wonnen en werken. Het is een grote stap voor ons allebei daarom wil ik graag wat meer informatie over het leven ,scholen en natuurlijk werko_O , ik heb diploma als apothekersassistent . Wie heeft een advies voor mij ;). Graag zie ik wat reacties er over .
Alvast bedankt
Mana

Welkom Mana! Wat trekt je in Adelaide? Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, maar een goede start is altijd www.immi.gov.au. Onderzoek daar eerst of jouw beroep op de Skilled Occupation List (SOL voor ingewijden) staat. Succes!

Welkom Mana,

Een beslissing als deze is inderdaad een grote stap, dus verstandig dat je op zoek gaat naar meer informatie.

Om in Australië te kunnen wonen en werken heb je het juiste visum nodig.
Op dit forum kan je veel ervaringen lezen van mensen die het traject hebben doorlopen, of op dit moment doorlopen hebben. Een visum-traject kan heel frustrerend, lang en ook kostbaar zijn. Vandaar dat de tip van @Tamaria om eerst te kijken op www.immi.gov.au een hele goede is.

Er zijn veel verschillende visa, en de meest voor de hand liggende is een visum gebaseerd op je diploma en werkervaring. Vandaar dat je moet kijken of je beroep op 'de lijst' staat van beroepen op basis waarvan je een visum kunt aanvragen. Staat je beroep er niet op dan zijn er nog andere manieren om aan een visum te komen.

Een migratiebureau kan je helpen bij het inschatten van je kansen. Sommige doen dit vrijblijvend en bij andere bureaus zul je daar voor moeten betalen. Volgens mij een goede start om je droom waar te kunnen maken.

Succes!

Hoi Mana,

Welkom!
Inderdaad. Eerst kijken of je beroep op de SOL lijst staat.
Zo niet, dan kun je kijken of het op de state sponsored lijst staat voor SA (South Australia).

Maar wat ook belangrijk is: Waarom wil je emigreren? Heb je het hier niet meer naar je zin? Zou het leven daar beter zijn? Waarom?
Dat zijn zo'n beetje de vragen die iedereen hier op het forum zichzelf stelt of zou moeten stellen. Het gras lijkt groener aan de overkant, maar is dat verbeelding of werkelijkheid?
Het maken van goede afwegingen is essentieel. Je zit hier in ieder geval op een goede plek. Ik zou adviseren om z0 veel mogelijk van het forum te lezen, dan krijg je een idee van de mogelijkheden en de problemen waar velen tegenaan lopen.

Veel leesplezier!

Hoi again
Hartelijke bedankt voor alle reacties , mijn redenen om naar Aus. te gaan immigreren zijn mijn vader is daar begraaft en mij moeder woont nu alleen daar, ze is geen Australische burger zij heeft permanent resident. En wil so graag een nieuw staart en kansen gaan maken aangezien hoe moelijke is het in Nl. om een baan te vinden het is echt survival in de arbeids markt geworden bijna geen werk. Daarom zit ik om over te wegen om deze grote stap te doen, alleen weet ik niet hoe en wat moet gedaan worden ! .
Nogmaals bedankt voor alle tips .

Groetjes
Mana

Last edited:
Hi Mana, dat is een goede reden om te gaan. Wel is de arbeidsmarkt in (zeker ook Adelaide) niet makkelijker als in NL.

Maar uiteraard veel succes met het zoeken naar het juiste visum (kijk eens op de visa wizard om immi.gov.au) Wellicht dat er ook nog iets extra's mogelijk is vanwege familie in Australia.

Hi Mana, dat is een goede reden om te gaan. Wel is de arbeidsmarkt in (zeker ook Adelaide) niet makkelijker als in NL.

Maar uiteraard veel succes met het zoeken naar het juiste visum (kijk eens op de visa wizard om immi.gov.au) Wellicht dat er ook nog iets extra's mogelijk is vanwege familie in Australia.

Hoi afterbang ,
Bedankt voor je reactei , ben inderdaad begonnen met het zoeken van hoe en wat moet geregeld worden .
gr.
Mana

Back