Even voorstellen!

Evalien

New Member
Hallo,

Wij zijn evalien (29)en stef (35)en we hebben een zoontje van 2,5 en een pasgeboren meisje.
Wij zijn vorig jaar eindelijk naar australie geweest, rond perth, en we hebben allebei nogal heimwee naar dit prachtige, vriendelijke land!
We willen dus terug!! En dan met een enkeltje..

We hopen hier informatie en ervaringen te vinden..

Mijn man is beroepsduiker (bouwvakker onder water, dus geen visjes kijken ;-))en we hopen dat wij hiermee binnen kunnen komen en zouden ook graag horen van mensen die weten wat hiermee de mogelijkheden zijn.. Of eventueel misschien zelf op deze manier binnen zijn gekomen.

Eenmaal binnen zouden we samen graag wat opzetten of overnemen. Camping oid.

Ik ben zelf huismoeder en heb een paardenachtergrond maar daar komen we ws niet zo ver mee.

Mochten wij niet met mijn man zijn beroep binnen kunnen komen .. Wat zouden nog andere opties kunnen zijn?
Mijn man heeft ook een opleiding electricien gedaan.. Deze is wel gedateerd en Zou opgehaald moeten worden.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Evalien

Welkom op het forum Evalien en fam!

Volgens mij staat beroepsduiker niet op de SOL wat inhoudt dat je niet op een Skilled Independant Visa binnen kan komen. Mogelijk kan een bedrijf daar je man sponsoren voor een visum als ze een open functie hebben waar ze geen Australier voor kunnen vinden, maar dat houdt wel in dat je man dan ook echt dat werk bij die werkgever uit moet voeren. Dus geen camping opzetten/overnemen.

Welkom Evalien, Stef en kleintjes :)

Een opleiding als elektriciën stelt niets voor als je er geen recente werkervaring mee hebt. Wat ik heb begrepen moet je in de afgelopen tien jaar genoeg werkjaren hebben opgedaan, als dit beroep tenminste op de SOL staat... Ik denk dat het indd lastig wordt op een Skilled Indepentent Visa binnen te komen! Succes :up:

Vanmorgen een telefoontje gekregen over een mogelijk gesponsoord visa via een groot bedrijf met directe connecties bij de immigratiedienst :)) man moet zn cv opsturen!!
Wij hebben de hele dag dus al vlinders in de buikjes ;-)

Klinkt goed Evalien! we gaan voor jullie duimen! Een sponsorship zou wel fijn zijn om redelijk eenvoudig en snel te kunnen verhuizen!

Back