Even voorstellen

Samuel

New Member
Mijn vrouw (33) en ik (35) hebben (primitieve) plannen om voor een periode naar Aussie te vertrekken. Niet alleen met zn tweeën maar zoonlief (3) en de groeiende kleine behoren ook tot ons gezelschap!

Een aantal jaren geleden zijn wij met zn tweeën een half jaar in Australië (WA) geweest. Dit was een onderdeel van onze 15maandse wereldreis. Wat een prachtige natuur, vriendelijke mensen, heerlijk klimaat en fantastisch buitenleven kent dit land! Na deze reis is bij mij voor 2 jaar een soort van heimwee gevoel aanwezig geweest wat nadien door de drukte van het Nederlandse leven, de studie, geboorte kind, koop en verbouw huis op de achtergrond geraakt is. Recent is het heimwee gevoel ineens weer teruggekomen wat de aanleiding is voor het onderzoek naar een mogelijke retour down under!

De plannen omvatten voor nu: voor een tijdje werken aan de oost kust. Mijn vrouw als social worker (SPH en orthopedagoog achtergrond) en ik als osteopaat. Hier in Nedje heb ik sinds een jaar mijn eigen praktijk en is intussen uit gegroeid tot een full time baan. Wellicht dat ik in Australië, na alle assessments, examens en andere bureaucratische geflantertamp daar hetzelfde zou kunnen doen. Of ergens eerst in dienst en later eigen praktijk opzetten. Ik heb geen idee (nog) hoe dat proces tot eigen praktijk loopt en of dat kan op een skilled visum. Wellicht zijn er ook alternatieve visa en mogelijkheden hierin.

In hoeverre mijn vrouw aan het werk kan in haar professie hebben we nog niet uitgezocht.

Gezien de lange procedure waar we door moeten zal met 2 a 3 jaar een mooi moment zijn om die kant op te gaan.
Eerst zal ik een aantal lessen Engels moeten volgen om te voldoen aan de IELTS-7, daarna alle relevante diploma's en werkervaring moeten aantonen waarna een theorie en praktijk examen osteopathie op me wacht. Hiervoor zou ik opnieuw (even) de boeken in moeten. Tussendoor zal er door ons nog een nieuwe wereldburger geplaatst moeten worden;-). Nadien nog verhuur/verkoop/waarnemer voor de praktijk en ons huisje...
Belangrijk voor ons is dat we een soort back up houden voor het geval dat... Praktijk en huis verkopen en na een jaar ontdekken dat de heimwee na Nedje te groot is, geeft een slecht vooruitzicht. De ervaringen van @Mountains laat me niet koud, sterkte btw! Hierover moeten we dus nog goed nadenken! Tips en ideeën: van harte welkom!!

Last edited:
Welkom op het forum!!

Of osteopathie op de SOL staan weet ik zo niet, maar Social Worker staat er wel op. Let wel op dat SPH officieel geen social work is in de ogen van de Australian Association of Social Workers, maar met creatieve bewoordingen moet een positieve assessment misschien wel lukken.

Bedankt voor de info @Gwen! Osteopathie staat gelukkig op de SOL lijist. Mocht dat niet lukken, dan zou fysiotherapie nog een optie kunnen zijn. Maar ja....terug naar fysio-en is niet echt de eerste optie voor me.
De komende tijd gaan we uitzoeken in hoeverre mijn vrouw als SPH/orthopedagoog/cognitieve gedragstherapeut in aanmerking komt voor een visum.

Als je een skilled indepent visum hebt gekregen, op welk beroep dan ook, dan kun je daarna gaan doen wat je wilt. je bent dus niet verplicht om in dat beroep te werken, je kunt ook opaal gaan mijnen of pizzabezorger worden ;)

Dat zijn geen gekke alternatieven @Katjavdl. Mijnbouw schijnt ook wel redelijk te verdienen, is me verteld in Kalkoorlie 2008. Of dat nu nog steeds het geval is met lagere grondstofprijzen weet ik niet.

Dat zijn geen gekke alternatieven @Katjavdl. Mijnbouw schijnt ook wel redelijk te verdienen, is me verteld in Kalkoorlie 2008. Of dat nu nog steeds het geval is met lagere grondstofprijzen weet ik niet.
De mijn industrie in WA is aardig aan het instorten. Mensen worden constant ontslagen.

Bedankt voor de info @Gwen! Osteopathie staat gelukkig op de SOL lijist. Mocht dat niet lukken, dan zou fysiotherapie nog een optie kunnen zijn. Maar ja....terug naar fysio-en is niet echt de eerste optie voor me.
Oh fijn dat Osteopaat er op staat! Wat betreft fysiotherapie. Ik weet dat het niveau van Fysio in Australie een stuk hoger ligt in Nederland en dat je met je Nederlandse fysio diploma ook niet aan het werk mag in Australie. Hoe dit invloed heeft op de assessment van je diploma voor een eventueel visum?? Gok dat Social Work assessment met SPH dan makkelijker gaat worden.
Als je wilt zien wat ik aangeleverd heb aan de AASW om goedgekeurd te worden dan stuur me maar een pb met je email adres.

Ik had idd begrepen dat fysiotherapie op een hoger niveau ligt dan in nederland. Hoe dat met osteopathie ligt weet ik niet. De opleidingen in Australië ben ik momenteel aan het uitpluizen in hoeverre het niveau tov mijn gedane opleiding verschilt. Vooralsnog lijkt het goed overeen te komen! Dat biedt goede hoop!
Het zou heel fijn zijn als je de docu's wilt zenden. Ik weet alleen niet hoe ik je een PB sturen kan.

Welkom. PB sturen kan vanaf het moment dat je 10 posts op xpdite hebt gedaan. (anti-robot/anti-spam instelling)
Klik op iemand zijn avatar/naam en klik dan op 'start conversation'

Back