Even voorstellen

Jan Thole

Member
Ineens gevraagd om Australie wat mooier te maken. Design Gietvloeren in al zijn verscheidenheid. In Nederland al vele jaren een tophit, gevolgd door onze omringende landen. Daarnaast eigen ontwikkelde metaal effect gietvloeren. Maar ook gietvloer schilderijen. Kunst vanuit een gietfles. Zonder kwast. En veel meer. Nu via een nederlandse verkoper die ik ken ontdekt door een retail bedrijf in Adelaide en Perth. Het hele verhaal op poten zetten en uitbouwen. Mensen trainen en klanten als designers en architekten enthousiast maken. Ik heb er zin in en op 57 jarige leeftijd nog een mooie uitdaging. En stiekem toch ook uit kijken om het langzaam in vele facetten overhitte vaderland even te laten voor wat het is/wordt. Of wellicht voor heel lang. Over een aantal weken de kennismaking in Adelaide en dan de beslissing maken. De papierwinkel is in volle gang en schijnt goed te komen. Dus tijd om mij goed te oriënteren. En dus daarom lid van dit mooie forum. Ik heb inmiddels al veel gelezen en geproeft van alle vragen en reacties. Mijn dank daarvoor. De vragen zal ik later plaatsen. Adelaide!,...here i come.

Wat een prachtige kans Jan! En de dame op de foto komt ook mee (you said ' here I come)? Ben je hier al een keer geweest of wordt het een grote sprong in het diepe? Veel succes in ieder geval.

Dank iedereen voor de reply. Sorry voor een late reactie. Een paar weken in de sneeuw in Noorwegen geweest. In het weekend van 11 februari as een week proeven in Adelaide. Rond de tafel met de desbetreffende firma. Op een vraag te antwoorden, ik weet niet welke visum er precies wordt voorbereid. Ik begrijp dat deze worden aangeduid met cijfers. Maar het is voor 4 jaar (bepaald door emigratie) en daarna wordt het bekeken. Dan eventueel een austr. Paspoort zelfs. Het gaat snel. Eind november gepolst en direct alles in gang. CV, bewijs van goed gedrag ect ect. Als wij die week eruit komen en Adlaide bevalt ons. Dan wordt direct een klap op werkvisum gegeven en is binnen ca. 3 maanden door de molen. Dan kan ik aan de slag. Ik kom met die dame op de foto ook natuurlijk. Mijn vrouw en ook nog 2 Tollers (honden). Wij zijn druk aan het internetten naar alles in en rondom de stad. Het is een fietsstad lijkt het. Dus dat zit goed. Verder lijkt ons Adelaide een relaxt stad met alles er Omheen. Ja, ik ben eerder in Australie geweest maar dat was op vakantie. Perth met een truck naar Alice springs. Vliegen naar Cairns en daarna met een busje afdalen naar Sydney. Het mooie daaraan is dat ik zeer ruim rondom Adelaide niet ben geweest. Dus veel te ontdekken tussen het werken door. Haha. Een woning zal worsen gezocht langs de kust. Het bedrijf zit in Port Adelaide. Wij hebben er zin in. Dus elke tip is welkom. Groet

Leuke update.
Begin je ook in te lezen op de benodigde zaken voor je honden, met betrekking tot vaccinaties, bloedproeven en import permits. Dat kan ook een lange doorlooptijd opleveren!

Ja, wij hebben al veel op een rij daarvoor. Dat wordt wanneer wij de deal rond hebben gelijk in werking gezet. Mijn vrouw gaat zowiezo later dan ik. Zij is yogalerares en maakt het seizoen af. Dat wordt juni. Dus dat moet lukken gezien de wachttijden voor de qarantaine plaatsing. Wij lezen alleen dat de dichtsbijzijnde in Melbourne is. Weten jullie of dat zo is. Dat is nl wat wij steeds lezen.

Ja, wij hebben al veel op een rij daarvoor. Dat wordt wanneer wij de deal rond hebben gelijk in werking gezet. Mijn vrouw gaat zowiezo later dan ik. Zij is yogalerares en maakt het seizoen af. Dat wordt juni. Dus dat moet lukken gezien de wachttijden voor de qarantaine plaatsing. Wij lezen alleen dat de dichtsbijzijnde in Melbourne is. Weten jullie of dat zo is. Dat is nl wat wij steeds lezen.

Ja er is nog maar 1 quarantaine centrum, in Mickleham nabij Melbourne.
De hond wordt getransporteerd van het vliegtuig naar Mickleham, dus dat doe je niet zelf. Daarna kan je ervoor kiezen om de honden zelf op te halen, danwel te laten verschepen.
Zelf hebben wij via jetpets.com.au de hond naar Sydney laten overvliegen en vervolgens op Sydney airport opgehaald. Dat kostte vorig jaar Juli ca. $200

Ja er is nog maar 1 quarantaine centrum, in Mickleham nabij Melbourne.
De hond wordt getransporteerd van het vliegtuig naar Mickleham, dus dat doe je niet zelf. Daarna kan je ervoor kiezen om de honden zelf op te halen, danwel te laten verschepen.
Zelf hebben wij via jetpets.com.au de hond naar Sydney laten overvliegen en vervolgens op Sydney airport opgehaald. Dat kostte vorig jaar Juli ca. $200

Goed te weten. Worden de honden tijdens de vlucht en in dat centrum ook goed verzorgd?
Uiteraard! Niet dat je een keus heb overigens. Maar onze hond zag er gezond uit toen we haar ophaalden van het vliegveld. Niet veel afgevallen.

Even over jullie honden: kijk alvast naar de planning want er moet 6 maanden zitten tussen rabies test en het vliegen. En een paar weken voor de test al inenten tegen rabies. Dus ook als er nog wat onzekerheden zijn is het de moeite waard omdat alvast te doen!

Even over jullie honden: kijk alvast naar de planning want er moet 6 maanden zitten tussen rabies test en het vliegen. En een paar weken voor de test al inenten tegen rabies. Dus ook als er nog wat onzekerheden zijn is het de moeite waard omdat alvast te doen!
Wij hebben in november vorig jaar voor de skitrip naar Noorwegen afgelopen kerst en oud en nieuw dat voor dat land moeten doen. Dus dat zou vroeg genoeg zijn.
Houdt er rekening mee dat je dan waarschijnlijk je NL-se op moet geven...
Da hadden wij nog nergens gelezen. Tja,...

Wij hebben in november vorig jaar voor de skitrip naar Noorwegen afgelopen kerst en oud en nieuw dat voor dat land moeten doen. Dus dat zou vroeg genoeg zijn.

Da hadden wij nog nergens gelezen. Tja,...
Als het prima bevalt geen onoverkomelijk probleem denk ik. Tot voor een paar maanden terug was dit nog niet ter sprake. Desalnietemin vind ik het de laatste jaren behoorlijk verstikkend worden in Hollanda. Met veel. Vandaar de reisdrift die wij hebben. Je moet uit die drukte zo nu en dan weg. Maar goed,.....dat is eigenlijk al mijn hele Leven zo.

Back