Even voorstellen

Petra79

New Member
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mij voor deze site geregistreerd. Nadat wij (ik, mijn man en onze 2 kinderen van 4 en 5 jaar), vorig jaar een geweldige reis van ruim drie maanden hebben gemaakt, naar onder andere Australië, zijn we bij thuiskomst serieus gaan nadenken over het wonen in Australië. Inmiddels hebben we al verschillende gesprekken gehad met Visa4you en blijkt dat we in aanmerking komen voor een permanent visum! Mijn man wordt de hoofdaanvrager, mijn beroep (logopedist) staat ook op de lijst, maar de aanvraag hierbij ligt een stuk ingewikkelder dan voor mijn man, die composiet-bouwer is. Ik lift dus met hem mee :)
Het plan is om in de zomer van 2019 het eerst voor twee jaar te gaan proberen. Bevalt het ons zo goed, dan blijven we er wellicht. Wat mij vooral tegen houdt is het achterlaten van mijn familie, wat voor mijn man een makkelijker te nemen stap is....
Binnenkort zullen we het 'officieel maken' door Visa4you opdracht te geven om te starten met de aanvraag. Erg spannend! Fijn dat deze site er is!

Groetjes Petra

Hoi Petra, Welkom!
Een leuke spannende tijd gaat beginnen :)

Afscheid nemen is moeilijk, vooral met kinderen - grootouders. Maar gelukkig is het tegenwoordig wel makkelijker om contact te houden via Skype e.d.
Het is heel persoonlijk hoe iedereen hier mee omgaat (vertrekkers en achterblijvers)

Weet jullie familie al van jullie plannen?

Hey welkom!
Niks mis met een beetje meeliften, ik lift ook mee op m'n vriendin ;)

Met alle technologie van tegenwoordig kun je elkaar nog steeds veel zien. Ik ben een behoorlijke nerd qua technologie en nog steeds ben ik regelmatig onder de indruk dat ik probleemloos met m'n ouders kan video bellen terwijl ik naar de supermarkt loop, of kan gamen met vrienden in Nederland bijvoorbeeld. De wereld is veel kleiner geworden en dat maakt dingen een stuk makkelijker.

Welkom, fijn dat je (man) in aanmerking komt voor een visum. Je kunt altijd terug, daarvoor hoef je geen twee jaar voor af te spreken hoor ;)

Even gekheid op een stokje; er wel vol voor gaan als je hier bent hoor. Niet altijd die twee jaar in je hoofd houden. Dat leidt af van een nieuw leven opbouwen denk ik.

Succes met het visa gebeuren! Al een idee waar je heen wilt? OZ is een groot land ;)

Welkom op het forum, en we lezen graag mee met jullie voorbereidingen. Fijn dat jullie in aanmerking komen voor een sponsored visum, dan kan het allemaal best snel gaan.

Zoals @afterbang aangeeft, ga er vol voor en zet die termijn uit je hoofd. Deel van het wortelschieten in een nieuw land is ook het sluiten van nieuwe vriendschappen. Dat lijkt mij overigens geen probleem met twee kinderen; school contacten zijn hier intensief!

En ja, familie is opeens erg ver en de spontane momenten en verjaardagen zijn niet meer mogelijk. Skype kan dat een deel opvangen, maar het voelt toch anders. Maar de familie komt natuurlijk graag over voor een langere periode en dan zal je zien dat je opeens veel intensiever contact hebt.

Veel succes!

Dank jullie wel voor het welkom! Sorry dat ik laat reageer, maar ik kreeg geen mail dat ik reactie had op mijn bericht...
Het is inderdaad nu gelukkig een stuk makkelijker om contact te onderhouden, dat is wel een fijn idee. Mijn ouders wonen nu tegenover ons, dus we hebben veel contact met elkaar. Ook gaan onze kinderen er vaak even buurten, dus ik ben erg benieuwd hoe zij het gaan ervaren dat ze opa en oma zo lang niet zien. Wel heeft m'n moeder al aangegeven dat ze zeker langs zullen komen! :)
We willen in de buurt van Brisbane gaan wonen, qua klimaat lijkt het ons daar het meest prettig.

Inmiddels hebben we de '' opdracht tot dienstverlening' van Visa4you gekregen, dus we zullen alle kleine lettertjes even gaan doorlezen!

Hoi Petra, welkom! Toen ik naar Australie kwam had ik mezelf een periode van vier jaar gegeven om 'te proberen'. Achteraf een goede periode. Op zich niets mis mee om jezelf zo'n probeerperiode te geven en het heeft mij in het begin veel rust gegeven, maar ik vind twee jaar wel een beetje kort. Dan begint het vakantie gevoel een beetje weg te gaan en krijg je net het gevoel dat je je begint te settelen. Bovendien is het al die moeite en geld voor twee jaar nauwelijks waard. Ik ben het ook met @afterbang en @FritsC eens dat je er wel helemaal voor moet gaan. Brisbane heeft zeker een lekker klimaat hoewel het afgelopen zomer best wel warm was. Ook vandaag nog een mooie herfstdag met 32 C :)

Hoi Petra, welkom! Toen ik naar Australie kwam had ik mezelf een periode van vier jaar gegeven om 'te proberen'. Achteraf een goede periode. Op zich niets mis mee om jezelf zo'n probeerperiode te geven en het heeft mij in het begin veel rust gegeven, maar ik vind twee jaar wel een beetje kort. Dan begint het vakantie gevoel een beetje weg te gaan en krijg je net het gevoel dat je je begint te settelen. Bovendien is het al die moeite en geld voor twee jaar nauwelijks waard. Ik ben het ook met @afterbang en @FritsC eens dat je er wel helemaal voor moet gaan. Brisbane heeft zeker een lekker klimaat hoewel het afgelopen zomer best wel warm was. Ook vandaag nog een mooie herfstdag met 32 C :)
Oeh, vier jaar klinkt dan meteen weer zo heel lang. Maar je hebt gelijk....misschien moeten we de tijd wat meer los laten. We zijn al van 1 jaar naar 2 jaar gegaan. Dan kunnen we de sprong naar 4 jaar ook wel maken :)

Je mag altijd terug hoor wanneer jij dat wilt. Maar dat is wellicht voldoende. Je kan altijd terug maar ga wel met een mind set dat je voor altijd gaat. Dan stopt het vakantie gevoel sneller. Stop je met eindeloos vergelijken tussen NL en OZ en kijken welk land ' beter ' is. Als je hier bent en voor denkt dat het voor altijd is dan accepteer je dat sommige dingen fijner zijn en andere dingen minder. Geen enkel land is perfect ;)

Je mag altijd terug hoor wanneer jij dat wilt. Maar dat is wellicht voldoende. Je kan altijd terug maar ga wel met een mind set dat je voor altijd gaat. Dan stopt het vakantie gevoel sneller. Stop je met eindeloos vergelijken tussen NL en OZ en kijken welk land ' beter ' is. Als je hier bent en voor denkt dat het voor altijd is dan accepteer je dat sommige dingen fijner zijn en andere dingen minder. Geen enkel land is perfect ;)
Heel mooi omschreven!

Goed gezegd. Inderdaad is op een afstand het gras altijd groener aan de andere kant, zeker als je nog in vakantie modus bent.
Maar elk land heeft zijn voors en tegens en ik kan zo een lijstje maken met dingen die in Nederland beter (geregeld) zijn. Wellicht dat voor de ondernemers onder ons hier nog een mooie taak kan liggen in Australie.
Uiteindelijk is het waar je voor jezelf de prioriteiten legt en op een bepaald moment moet je niet meer vergelijken maar genieten van de mooie dingen die Australie te bieden heeft.

Wij zijn hier ook heen gegaan met de intentie om hier voor altijd te blijven. Is makkelijker voor jezelf ook, want dan laat je dingen in Nederland ook volledig los. Je klampt niet vast aan een huis of baan omdat je denkt met een paar jaar misschien weer terug te moeten.

De negatieve dingen hier (want die zijn er absoluut) zie je dan ook beter voor wat ze zijn and deal je meteen mee in plaats van dat je ze wegschuift als "ach, dat is iets voor later om me druk over te maken. Voor als we hier echt wonen". Je maakt ook makkelijker contacten als je de intentie hebt om hier te blijven.

Wil niet zeggen dat we nooit meer terug kunnen, maar je gaat er anders in. Er is geen eindtijd, we moeten het nu werkend krijgen en er nu voor gaan. Als het scheepje goed en wel op het droge is met een paar jaar en we blijken toe te zijn aan iets anders, dan hebben we een paspoort liggen dat ons dat laat doen, maar verder denken we nooit aan terug gaan. We zijn Ozzies ;)

Maar maak je geen zorgen, zodra je hier bent mis je Nederland nooit meer. Sterker nog, het is hier zo heerlijk dat je uberhaubt niet eens dénkt aan Nederland. Dus alles wat hierboven staat gaat dan vanzelf :)

Probeer inderdaad niet te gaan vergelijken en kijken welk land beter is. Elk land heeft zijn voor- en zijn nadelen. Als je hier bent moet je je gewoon aanpassen. Geniet van de voordelen en neem de nadelen op de koop toe. Zolang je blijft vergelijken blijft er altijd een bepaalde onrust.

Back