We zijn gek op lange posts hier (ik wel tenminste) dus laat je gaan!
Ik zie hier veel nagel salons (meer als in NL volgens mij?) dus dat is fijn voor je. Je moet alle assessment regeltjes voor je man er maar even op na lezen maar het zou wel eens kunnen kloppen ja. Uiteindelijk bepaald de ACS (de assessor) of je man echt een Computer Network & Systems Engineer is. Daarvoor moet je bakken aan bewijs opleveren normaliter. Succes daarmee
(die bakken aan bewijs is normaal hoor en niet specifiek voor IT)
Nu weer naar de leuke dingen:
10 graden in winter (overdag) is overal haalbaar zelfs in het koude Canberra (waar wij wonen) Zomer 30+ Winter (twee maanden) 10 graden, 's nachts soms onze het vriespunt. Maar de winter is hier droog, zonnig en veel korter dan NL. Alle steden langs de kust (behalve Melbourne misschien) koelen veel minder af in winter. Hier kun je in detail het weer bekijken :
http://www.bom.gov.au/climate/data/index.shtml?bookmark=200
Voor de rest heeft elke stad zijn verschillende wijken. Druk of rustig, oud of nieuw enzovoort. Tegen de tijd dat je een idee hebt welke stad je voorkeur heeft zijn er hier wel mensen die meer details hebben van die stad.
Wat betreft het delen van je intentie: Wij hebben het heeeeeel lang voor ons zelf gehouden en alleen een enkele goede vriend wist van het idee. Anderen vertellen het vanaf dag 1.
Het voordeel van gelijk open zijn is dat je het er met mensen over kunt hebben en ze de tijd hebben om er aan te wennen. Het nadeel is dat een visum traject soms erg tegen zit en het jaren duurt voor je hier zit. Mensen zijn je idee dan al vergeten of je wordt moe van mensen die er naar vragen: Jij ging toch weg? Waarom ben je nog hier? Net nadat je voor de 3e keer gezakt bent voor je IELTS examen... Niet leuk weet ik van anderen hier.
En ook wij hebben misschien wel bijna 10 jaar gedaan over het eerste idee om te migreren naar daadwerkelijk hier aankomen... (soms zit het tegen, soms moet je zelf even op adem komen)
Nadelen van de grote verhuizing. Niet veel behalve de gebruikelijke zaken. Je ziet meeste familie niet meer en je moet nieuwe vrienden vinden. Maar dat kan ook nodig zijn als je van Amsterdam naar Rotterdam verhuist zeg maar.
Voordelen: Avontuur! Weer! Natuur! En je leert jezelf/elkaar nog beter kennen.
Ik vind dat je er van groeit, volwassener wordt. Makkelijker, meer Zen.
De reden om te gaan? Avontuur! Weer! Natuur!