Even voorstellen :)

Frederique19898

New Member
Hoiii forum leden,

Het is op een nieuw forum soms even zoeken wat de (geschreven en ongeschreven) regels zijn maar ik heb de afgelopen 8 uur (erg he ;)) op het forum zitten lezen en kwam erachter dat het gebruikelijk is om jezelf voor te stellen. Bij deze :)

Ik ben Frederique. In 2012 gaan backpacken in Australie (Sydney - Cairns) en in de laatste week verliefd geworden op een jongen in Cairns. Met ups en downs de eerste paar jaar (de combinatie studeren + dure lange-afstandsrelatie bleek niet haalbaar) hebben we sinds een aantal jaar besloten er echt voor te gaan.

Op termijn willen we graag naar Australie terug. In eerste instantie was het idee om op een skilled visa te gaan aangezien dit iets goedkoper is dan een partner visa en ik iemand in mijn directe omgeving heb die dat ook heeft gedaan. Echter ben ik chronisch ziek en een hele hele dure patient. Hierdoor valt het skilled visa af omdat ik niet door de health check kom.
Momenteel zijn we langzaam aan informatie aan het verzamelen over de health waiver (zie topic in ander gedeelte) op een subclass 309. Daarnaast ook aan het uitzoeken hoe het zit met medicare/private healthcare (pre-existing condition, waiting time van 12 maanden of zelfs alle care voor mijn ziekte excluded).
De komende jaren blijven we nog in NL maar het is altijd goed om mezelf alvast verder in de lezen en voor te bereiden op de toekomst (control freak :D).

Helaas kan ik op dit forum geen informatie vinden over de health waiver. Buitenlandse fora wel wat, maar ook weinig. Ook de informatie van de government vind ik vaag, ongetwijfeld omdat het een heel complex proces is. Ik ben van plan om het proces van A tot Z hier (ofja niet letterlijk hier, maar op een geschikte plek op het forum) te gaan verslaan, wie weet heeft een toekomstige gebruiker er wat aan :)
 
Last edited:
Welkom!

Die peive verzekering zal je niet dekken, lijkt mij (zou commercieel gezien niet verstandig zijn...)

Dan is het opzoeken of medicare het dekt. Volgens mij sluit medicare geen pre existing conditions uit als je nog geen visum had. Nog nooit van gehoord iig. Kan wel zijn dat ze het hier jouw behandeling niet dekken.
 
Welkom!

Die peive verzekering zal je niet dekken, lijkt mij (zou commercieel gezien niet verstandig zijn...)

Dan is het opzoeken of medicare het dekt. Volgens mij sluit medicare geen pre existing conditions uit als je nog geen visum had. Nog nooit van gehoord iig. Kan wel zijn dat ze het hier jouw behandeling niet dekken.
De boyfriend gaat maandag contact zoeken met medicare om dat laatste uit te zoeken.

Idd niet verstandig van private healthcare om mij te verzekeren, maar boyfriend blijft beweren dat private healthcare een pre-existing condition niet uit mag sluiten van the Ombudsman. Ik zie dat nergens zwart op wit staan, het enige wat ik kan vinden is een waiting period van 12 maanden (http://www.ombudsman.gov.au/publica...-sheets/phio/the-pre-existing-conditions-rule). We gaan het zien.
 
Welkom op het forum, en ben benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek.

Niet alleen van belang om uit te zoeken welke verzekering dit dekt, maar ook of er een maximum vergoeding per jaar, of een maximum termijn van vergoeding is.
 
Welkom op het forum, en ben benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek.

Niet alleen van belang om uit te zoeken welke verzekering dit dekt, maar ook of er een maximum vergoeding per jaar, of een maximum termijn van vergoeding is.
Goed punt, ga ik op het lijstje zetten om uit te zoeken. Thanks!
 
Back
Top