Even voorstellen

fredje

New Member
Hallo!
Ook ik kom naar brisbane! Mijn vriendje. verloofde, as. per 10 juni van dit jaar, is een brissie boy. Heb hem ontmoet toen ik in 2003 9 maanden in brisbane woonde en werkte. Nu eindelijk na een hoop geregel komen we weer terug naar brisbane. We wonen  nu in london, trouwen in jUni ( vragen daarna een permanent visum aan ) en komen dan via een maand honeymoon in thailand eindelijk weer terug!! Ik ( arts ) heb per sept. een baan in the Royal Brisbane.
Super he, wonen daar, heerlijk al die natuur, national parks en stranden..Waar wonen jullie in Brisbane? Wij woonden in New Farm/Teneriffe en zijn van plan daar weer in de buurt te gaan wonen zodat ik heerlijk hollands op de fiets naar mijn werk kan!

Laat wat van je horen als je dat leuk vindt!
Groetjes Frederieke

Lost: Bericht afgesplitst als nieuw draadje.

Hoi Frederieke,

Op basis van huwelijk wordt dat denk ik inderdaad een beetje moeilijk om een visum te krijgen (gefeliciteerd trouwens!), maar als je een contract hebt van minimaal 3 jaar (moet toch lukken als arts?!), dan zou ik het proberen via een australian sponsored visa. Kost je werkgever wel een duitje, maar ja. Heb nooit gehoord dat werkgevers om die reden mensen niet willen sponsoren.

Wat zou het handig zijn voor permanent visa aanvraag als mijn werkgever me een contract van drie jaar zou geven, zucht. Maar ik krijg als postdoc hooguit een jaar at the time  :oops: :cry:  :x.  Misschien moe 'k toch maar de industrie in  :-( .

Maarruh, New Farm en Teneriffe, ja gaaf! Ben dol op New Farm park en powerhouse en lower Brunswick St. Wij wonen met ons tweetjes echter in Morningside. Da's aan de andere kant van de rivier, in suburbia, maar wel in een joekel van een prachtig gerenoveerde antieken queenslander waar je omheen kan lopen en een tuin die te groot is om regelmatig te maaien en dat voor 220 dollar per week!

Op de fiets naar werk: Dat deed Tjarco ook. Hij heeft na 3 maal letterlijk van de fiets gereden te zijn, waarvan eenmaal zo erg dattie naar het ziekenhuis moest!, besloten de fiets maar onder het huis te zetten. Er wordt heel weinig gefietst hier (behalve van Toowong naar St Lucia trouwens), en men houdt geen rekening met je op de weg. Dus afhankelijk hoe avontuurlijk je bent ...

Nou, gezellig! Kom erbij!

Groetjes, Annemiek

[quote author=Robby link=topic=1524.msg13162#msg13162 date=1113858162]
We wonen  nu in london, trouwen in jUni ( vragen daarna een permanent visum aan )

Hoi Frederieke,

Ik denk niet dat Dimia hierin trapt.

Grt
Rob

[/quote]
Nee, niet een permanent visum.

Well, een provisional spouse visum(2 jaar temporary). Dan moet je wel echt aantonen dat je samen hebt gewoond(het liefst minstens een jaar) etc etc. Alleen een trouw bewijs is niet genoeg.

Succes :)

Simone

Het Hollandse pessismisme is er nog niet uit he!

heerlijk iemand zo aan te moedigen thanks!
nogmaals, we hebben een menig uurtje aan de telefoon en internet gehangen en ja het is voor sommige mensen mogelijk een visum te krijgen op deze manier, en ja ik weet dat het een 2jarig visum is, thanks !

Groetjes Frederieke

Hoi Frederieke,

Welkom op het forum! :up:

[quote author=fredje link=topic=1554.msg13226#msg13226 date=1113906370]
Het Hollandse pessismisme is er nog niet uit he!

heerlijk iemand zo aan te moedigen thanks!
[/quote]

Ik denk dat je het niet als pessimisme moet interpreteren, maar meer als "waarschuwing" dat het waarschijnlijker is dat je eerst een tijdelijk visum krijgt. Zoals je al zei is het wel mogelijk dat je gelijk een permanent visum krijgt (op het forum is er i.i.g. 1 persoon die gelijk een permanent visum heeft gekregen) maar zeker is dat allerminst. Een tijdelijk visum zal in jouw geval denk ik niet al te veel problemen opleveren.

Succes met de malle molen die visumaanvraag heet.  :wink:

Hela, dus jij ook een vriendje van Brissie, me too! Ik woon nu nog in Belgie (ben Nederlandse van geboorte maar woon als sinds jaar en dag in het mooie zuiden). Eind dit jaar hebben we beiden geen werk meer, zijn contract loopt af en mijn werk gaat verhuizen naar Arnhem (nu in Eindhoven) en we vinden dat het nu tijd wordt om maar down under te gaan. Ik begin me langzaam aan te verdiepen in het verkrijgen van een visum voor mij maar dat gaat zeker niet makkelijk worden aangezien hij nu ook nog geen werk heeft. Alle tips zijn dus welkom. We gaan sowieso eind oktober, begin november voor een half jaartje naar "huis" want ook mijn vriend is al bijna anderhalf jaar niet meer thuis geweest. Wellicht zien we mekaar daar dan wel een keertje.
Groetjes, Ingrid

Back