Even voorstellen

Frankko93

New Member
Hoi allemaal,

Na een backpack avontuur van 1,5 jaar in Azië en Australië zijn wij (mijn vriendin en ik) nu weer 3 maanden in Nederland. We beginnen langzaam Australië steeds meer te missen en zijn ons nu aan het oriënteren op de mogelijkheden om langer naar Australië te gaan, het liefst met een PR. Ik ben fysiotherapeut en mijn vriendin zit in de marketing. Alle tips zijn welkom over hoe wij dit het beste kunnen aanpakken en welke mogelijkheden er zijn. Natuurlijk gaan we zelf ook op onderzoek op dit forum. En proberen we ons zo goed mogelijk in te lezen maar alle tips zijn natuurlijk welkom!

Groetjes,

Frank en Nadia
 
Het begint allemaal met de keuze van het juiste visum.
Voor verdere orientatie kan je wellicht nog kiezen voor een Working Holiday visum.
En voor meer permanent is er de keuze van Skilled Independent or een State Sponsored visum. Voor beiden is het belangrijk dat het beroep van 1 van jullie op de Skilled Occupation List voorkomt.
En als laatate kan je je door een bedrijf laten sponsoren. Dat is wel steeds lastiger en het visum heeft de nodige beperkingen.

Kijk eens op de visa chooser op de website van de Immigratie dienst. Daar is nog veel meer informatie te vinden.

Let wel dat diploma erkenning altijd lastig is (zoek maar eens op AHPRA op dit forum) en het visum landschap vaak veranderd en ook almaar prijziger wordt.
 
Als ik het goed heb, kan je met een 189 voor jou ook je vriendin meenemen, als jullie je relatie kunnen 'bewijzen' natuurlijk. Zo doen wij het toch althans (zijn getrouwd). Op een 189 mag je gezin gewoon mee!
 
Als ik het goed heb, kan je met een 189 voor jou ook je vriendin meenemen, als jullie je relatie kunnen 'bewijzen' natuurlijk. Zo doen wij het toch althans (zijn getrouwd). Op een 189 mag je gezin gewoon mee!

Yep, 189 geeft je recht op familie mee. Je partner moet alleen een engelse test doen (laag niveau, 4.5 gemiddeld of zo) en een health check.

Check zeker even de AHPRA dingen hier op het forum want daar zit de crux voor je.
 
Yep, 189 geeft je recht op familie mee. Je partner moet alleen een engelse test doen (laag niveau, 4.5 gemiddeld of zo) en een health check.

Check zeker even de AHPRA dingen hier op het forum want daar zit de crux voor je.
Heel erg bedankt voor de info!
Ga het zeker even uitzoeken
 


OFX
Back
Top