Even voorstellen

miel

New Member
Hi,
Ik ben Miel 45 jaar en wonend in Nl.
Wij zijn als gezin geemigreerd naar Sydney in '67.Toen ik klaar was met school (18jr)ging ik op vakantie naar Nederland  waar ik mijn man leerde kennen. Inmiddels ben ik nog steeds in Nl. heb 3 schitterende kinderen- tweeling meiden van 14 en een zoon van 16.
De heimwee naar Australia is heel erg. Sinds de geboorte van mijn oudste wil ik het liefst maar terug. Het probleem is dat ik mijn man nog niet zo ver kan krijgen. De kinderen zitten nu op VWO en doen het heel erg goed op school, het zou dan ook misschien niet verstandig zijn om nu te gaan verhuizen naar een ander land, maar wat mij betreft was ik gisteren al vertrokken.
Wij zijn met z'n vijven al 2 keer op vakantie geweest want mijn broers en moeder wonen
er nog altijd, in de "hills district". Zo gauw ik van het vliegtuig afstap voel ik me thuis en de kinderen vinden het dan ook geweldig.
Nou ja wie weet, als mijn dromen ooit eens uit komen, dan is het "Sydney here we come!!!"

groetjes Miel

Welkom! 
Ik kan mij voorstellen dat je nog altijd heimwee hebt, heb ik ook.  Ben daar ook opgegroeid, later naar nederland met familie, weer terug voor vakantie en daar mijn man ontmoet toen weer terug naar nederland.  Gelukkig hoefde ik niet mijn man over te halen, hij wilde graag dus toch maar weer de stap nemen en zodra ons huis verkocht is gaan wij voorgoed terug met onze twee jongens.

Lijkt mij wel erg moeilijk als er een wil en de andere niet!  Sterkte!

Hoi Miel,
Blijven zeuren zou ik zeggen.Mijn vrouw is het uiteindelijk na 30 jaren toch gelukt mij over te halen om te gaan.Ook zij was hier op vakantie tot dat ze mij tegen kwam.Pas toen wij 7 jaar geleden op vakantie waren in Oz kon ik mij voorstellen waarom ze altijd heimwee had.Toen wou ik ineens ook graag.Als alles goed gaat zijn wij dit jaar nog weg.Dus je ziet het de aanhouder wint.

Heel veel suc6 en sterkte

Grt
Rob

nou bedankt voor de advies Rob. Jou verhaal geeft mij enigsinds nog hoop.
Snap ook niet waarom mijn man het licht nog niet gezien heeft, wij zouden het daar ook heel goed kunnen hebben zeker als ons huis zouden verkopen hier  en daar een veel mooier huis voor de helft van de Nederlandse huizen markt.
Ik zal blijven volhouden.
miel

Welkom op het forum Miel.
Het is natuurlijk ook een hele stap!! Zeker met kinderen van jullie leeftijd en een man die geen verleden in Australie heeft. Maar ik zou ook zeggen de aanhouder wint. Ga er voor!! :up:

Gr Wilbert

Hallo Miel,

Ga anders eerst voor een lange vakantie, dan gaat hij vanzelf om.
Ik heb het hier prima naar mijn zin, maar 4 jaar geleden kwam ik
aan het eind van mijn vakantie Ineke tegen en wij hopen eind dit jaar
te kunnen verhuizen.

Gr. Ton en Ineke :up:

Back