Even voorstellen

Julie

New Member
Hallo !

Wat een geweldige site is dit! Nu ik zo bezig ben, laat ik meteen een vraag stellen aan geinteresseerde. Ik ben sinds januari jl. terug in Nederland na een jaar gewoond te hebben in Townsville...dit ivm het volgen van een opleiding. Ja, je voelt hem wel, ik wil dolgraag emigreren naar Australie. Gevolg is dat ik me ben gaan verdiepen in welke visa mogelijkheden er zijn. Na geconstateerd te hebben 5 punten te missen voor de 'graduate independent skilled' visa, zoek ik nu naar andere mogelijkheden...waaronder...het zoeken van een sponsor - een organisatie - die bereid is een contract aan te bieden. Dit voelt als het zoeken naar een naald in hele grote hooiberg.

Is er wellicht iemand die hier ervaring mee heeft, bedrijven kent in Australie, of websites die vacatures beschikbaar stellen voor buitenlanders die graag willen werken in Australie gedurende een langere periode? Mijn achtergrond bevindt zich in de hoek van Wildlife Management en hiernaast heb ik net m'n Master opleiding in Toerisme (duurzaam toerisme en Eco-toerisme) voltooid.

Alle tips zijn van harte welkom! Bij voorbaat mijn dank!

Cheers,

Julie
 
Ten eerste Welkom op dit forum..


Over punt gesproken mischien daar is een kans. Jij kan ook de taal punt gebruik kunnen maken of als jij in Australia gestudeerd dan krijg ook extra punten kijk even nog een keer in booklet 6.

Gr
Badri
 
Julie said:
Hallo !

Wat een geweldige site is dit! Nu ik zo bezig ben, laat ik meteen een vraag stellen aan geinteresseerde. Ik ben sinds januari jl. terug in Nederland na een jaar gewoond te hebben in Townsville...dit ivm het volgen van een opleiding. Ja, je voelt hem wel, ik wil dolgraag emigreren naar Australie. Gevolg is dat ik me ben gaan verdiepen in welke visa mogelijkheden er zijn. Na geconstateerd te hebben 5 punten te missen voor de 'graduate independent skilled' visa, zoek ik nu naar andere mogelijkheden...waaronder...het zoeken van een sponsor - een organisatie - die bereid is een contract aan te bieden. Dit voelt als het zoeken naar een naald in hele grote hooiberg.

Is er wellicht iemand die hier ervaring mee heeft, bedrijven kent in Australie, of websites die vacatures beschikbaar stellen voor buitenlanders die graag willen werken in Australie gedurende een langere periode? Mijn achtergrond bevindt zich in de hoek van Wildlife Management en hiernaast heb ik net m'n Master opleiding in Toerisme (duurzaam toerisme en Eco-toerisme) voltooid.

Alle tips zijn van harte welkom! Bij voorbaat mijn dank!

Cheers,

Julie

Hoi Julie!
Welkom op het forum! Ik ben blij dat je het leuk vind! 'We' zijn net begonnen, maar het wordt al wel wat!!

Ja, een employer vinden is helaas moeilijk....
Heb je al gekeken of je in aanmerking komt voor STNI?
Dit is wel alleen voor SA, VIC en TAS, maar dan ben je in ieder geval binnen. Je beroep moet wel op een lijst van die state staan....

Verder komt er binnenkort het Regional visum, maar dat is nog steeds erg onduidelijk, en de migration agents vinden het maar niks lijkt het.


Zoals Badri zegt, misschien kom je in aanmerking voor de taalpunten(heb je in Nederland ook gestudeerd op bachelor of master niveau?).
Oh ja, en je hebt idd in Oz gestudeerd! Ik weet niet wat daar precies de eisen aan zijn, of had je die sowieso al er bij zitten?


Succes!
groetjes
Simone
 
Hallo Simone,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb geen idee wat STNI betekent of waar de afkortingen voor staan. Hopelijk een ingang, ben heel benieuwd!

Groetjes, Julie
 
Hallo Badri,

Dank voor de tip! Ik heb destijds (eind 2003) booklet 6 helemaal uitgeplozen ivm het berekenen van de punten. Ik heb toen inderdaad punten meegnomen voor het spreken van een tweede taal en het behalen van een studie aan een Australische universiteit. Jammer genoeg kwam ik toen alsnog 5 punten te kort!

Hoe dan ook, bedankt voor je tip!

Groetjes, Julie
 
Julie said:
Hallo Badri,

Dank voor de tip! Ik heb destijds (eind 2003) booklet 6 helemaal uitgeplozen ivm het berekenen van de punten. Ik heb toen inderdaad punten meegnomen voor het spreken van een tweede taal en het behalen van een studie aan een Australische universiteit. Jammer genoeg kwam ik toen alsnog 5 punten te kort!

Hoe dan ook, bedankt voor je tip!

Groetjes, Julie
Dan heb jij nog paar optie:

- een sponsor vindt (relatives)
of
STNI
of
Staat jouw beroep op modl dan krijg jij ook meer punten
of
bond

Nog een keer checken :wink:
 
Hoi Badri,

Heb je enig idee wat STNI betekent of waar het voor staat? Ik heb geen idee namelijk.

Groetjes,

Julie
 
Julie said:
Hoi Badri,

Heb je enig idee wat STNI betekent of waar het voor staat? Ik heb geen idee namelijk.

Groetjes,

Julie

Kijk op www.britishexpats.com/forum en zoek STNI krijg heel veel informatie

Gr
Badri
 
Julie said:
Hallo Simone,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb geen idee wat STNI betekent of waar de afkortingen voor staan. Hopelijk een ingang, ben heel benieuwd!

Groetjes, Julie

Als goed is is STNI wel te vinden op de www.immi.gov.au site.
En idd op www.britishexpats.com/forum (en dan onderaan bij Australia +NZ immigration).
STNI weet ik niet precies.
S voor state
T weet niet (misschien territory, denk het niet...)
N Nominated
I Ik denk independent.

SA - South Australia
VIC - Victoria
TAS - Tasmania.

Volgens mij moet je uiteindelijk op de websites van die stated komen, en dan staat daar wel een lijst met beroepen die in aanmerking komen. Maar dan moet je uiteraard nog wel door de Skills Assessment heen komen...


Succes, en als je meer vragen hebt horen we het wel :D

Simone
 
Simone said:
STNI weet ik niet precies.
S voor state
T weet niet (misschien territory, denk het niet...)
N Nominated
I Ik denk independent.

Helemaal goed volgens mij ;)
 
Back
Top