even voorstellen

hanshertsens

XPdite Sponsor
hallo iedereen
ben juist geregistreerd, en wil me voorstellen
mijn naam is hans, ik heb dankzij mijn vrouw ,sara, deze website leren kennen(zij is reeds geregistreerd), dus hier ben ik ook.
wij zijn van plan om eind mei te vertrekken naar alice .we hebben een tijdje getwijfeld, maar in maart zijn we op huwelijksreis geweest naar australie, en , ja hoor, onze twijfels zijn verdwenen in dit heerlijk land.
dus nu is het aftellen naar dat moment dat we met onze bagage aan de vlieghaven staan .

Hans,

Welkom en veel lees plezier. Zelf ben ik ook nog vrij nieuw hier, maar er is genoeg te leren.

Wilco

Hi Hans.

Welkom op het forum.
Er is hier veel te lezen en te leren over Aus.
Moet wel veeeeeel tijd hebben.

Gr Ineke  :up:

:hi: op dit beregezellige en zeer verslavende forum.

:up: met alles.

Groetjes,
Erna

bedankt iedereen

eindelijk een leuke website, waar er tenminste gereageerd wordt.
Waar er  informatie uitgewisseld wordt en kan gepraat worden over de australian dream.

en nog is proficiat voor deze website! :up:

ja, we hebben daar in maart  een weekje rond getrokken, voor alleer we door reisden naar melbourne en sydney. Het was daar zo mooi en peacefull , en het leek ons een ideale plaats om daar eerst twee jaar te wonen, het is ook een goede uitvalbasis om de rest van australie te verkennen eer we ons wat definitiever gaan settelen.
Zo, in mei/juni vertrek ik alvast en een maandje later komt mijn vrouw over gevlogen.

Hans

Drie jaar terug , zochten we een plaatsje om te wonen. Na een tijdje discussieren , gingen we praten over emigreren, bij mij stond australie op de eerste plaats ( een oude droom), mijn vrouw vond ook afrika een mogelijkheid, maar dat zag ik niet zitten. Zo gingen we op zoek naar emigratieprocessen voor australie, op  internet vonden we zo'n snelle berekening of dat we wel kans maakte op het behalen van een visum, en ja hoor , die hadden we. Wij heel blij en hebben dan een emigratieagent gecontakteerd en hebben dan het heel proces in gang gezet. Na een jaartje papieren zoeken, vertalen , daguitstapjes naar Amsterdam ,etc hebben we deze opgestuurd. Een jaartje wachten en dan kregen we op een dag post met de vermelding dat onze aanvraag tot permanente visum was goed gekeurd. Nog is naar Den Haag gereden en klaar was onze paspoort.
Nu zijn we verleden maart getrouwd en naar Australie gereisd, en een beetje gaan uitzien of het daar wel was hoe we het droomde. We hebben van Melbourne naar Sydney gereden met een camper omdat dat ons eerste doel was om te gaan wonen. We waren dan ook is af gezakt naar Alice Springs , en daar zijn we dan volledig verliefd geworden op Australie.
Toen we terug waren in Belgie was onze beslissing snel genomen, en na wikken en wegen hebben we besloten om in mei/juni te vertrekken.

Zo dat is een beetje ons verhaal in het kort

Ik heb gezien , Hans en Jacqueline, dat jullie al in Australie wonen, en meer bepaald in brisbane. Wonen jullie daar allang? En hoe bevalt het jullie daar?
Toevallig kennen we een Australier hier in belgie die afkomstig is uit brisbane, Leoffric Hampson, zijn ouders wonen daar nog steeds.

Groetjes Hans en Sara

[quote author=hanshertsens link=topic=2393.msg25830#msg25830 date=1125257874]
Ik heb gezien , Hans en Jacqueline, dat jullie al in Australie wonen, en meer bepaald in brisbane. Wonen jullie daar allang? En hoe bevalt het jullie daar?
Toevallig kennen we een Australier hier in belgie die afkomstig is uit brisbane, Leoffric Hampson, zijn ouders wonen daar nog steeds.

Groetjes Hans en Sara

[/quote]

Hi hans en sara,

We hebben inderdaad begin dit jaar een huis gekocht in Brisbane maar helaas wonen we er nog niet. We hebben nog wat verplichtingen in Nederland en kunnen pas 01 april 2006 definitief daar gaan wonen. Op het moment hebben we een huurder in het huis aldaar. Wel komen we regelmatig in Brisbane (we zijn dit jaar reeds 3x geweest) en ik moet zeggen: het bevalt ons erg goed daar! Het is wel flink laidback in vergelijking tot melbourne en sydney bijvoorbeeld. Men zegt daar niet voor niets tijdens de landing op Brisbane: "All right folks, welcome to Brissie, you can set your clock back 1 hour and your minds 50 years". Wil je er iets gedaan krijgen, dan gaat dat wel even duren..... Dat hebben we flink gemerkt met o.a. het huis kopen en verhuren, bij de notaris, bij de bank, bij de gordijnen-boer etc...... Maar de mensen zijn erg aardig en gastvrij! Temperatuur is perfect, eten lekker, mooie omgeving (van moeras tot strand tot rimboe). Indien je nog niet in Brisbane bent geweest tijdens je reis zou ik het zeker gaan bekijken! Brisbane is dan wel een grote stad maar daar valt niet veel van te merken. Persoonlijk zou ik Alice Springs te rustig vinden, Sydney vind ik te druk, dus dan is Brisbane een mooie tussenweg!

Groetjes,
Hans & Jacqueline

[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=2393.msg25864#msg25864 date=1125301631]
"All right folks, welcome to Brissie, you can set your clock back 1 hour and your minds 50 years".
[/quote]

Geweldig! (Oh als ik dit allemaal hoor, kan ik bijna niet meer wachten!)

In Alice Springs is alles toch ook laid back hoor. Helemaal anders als hier. We kijken er al enorm naar uit!
:cool:

Sara

Back