Even voorstellen

C

Corash

Hallo allemaal;

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Corina en in Oz heeft Amor wat pijlen afgeschoten, met heel wat gevolgen.
Mijn vriend en ik willen samen de toekomst doorbrengen, en nu zijn we dus naar alle emigratie mogelijkheden aan het kijken,
Ik ben zelf een nogal onafhankelijke typje, en daarom leek skilled visa de meest toepasselijke. Niet echt dus, omdat ik net 40 ben geworden is het bijna onmogelijk de benodigde punten bij elkaar te sprokkelen. Er is geen familie in OZ, dus dat kan ik wel vergeten.
Uiteindelijk zal het dan toch een partner visa worden, maar eerlijk gezegd staat het me tegen dat je binnen 9 mnd getrouwd zult moeten zijn. We willen trouwen, maar zo binnen een verplichte tijd is niet je van het. Maar ja , daar zal ik me wel overheen moeten zetten,
We zijn nog niet zover dat we met de aanvraag kunnen starten, maar we willen wel zo goed mogelijk voorbereid zijn. Mijn hond zal ook met me meegaan, dus die wordt ook in de planning meegenomen.

Ik zal nog wel met heel wat vragen komen, maar zo te lezen zit er gelukkig heel wat ervaring op dit forum. Ik ben in ieder geval door het lezen in de forum onderwerpen al heel wat wijzer geworden dan door gesprekken met emigratie bureau's.
Voordat ik jullie lastig ga vallen met -tig vragen, zal ik eerst door het lezen nog wat meer opsteken van jullie ervaring.

Groetjes,
Corina
 
Hoi Corash,

Welkom op het forum!

Het is leuk om te horen dat je van het forum wijzer bent geworden dan van gesprekken met emigratie bureau's :lol:. Er zijn een aantal leden die volgens mij ook zo een bureau zouden kunnen beginnen :wink:. In ieder geval veel plezier hier!

Groeten,
Louw
 
Hoi Corina!

Welkom!

Klinkt alsof je al goed op de hoogte bent van wat mogelijk is!
Nu dus de details nog?

Je vraagt maar! :D

groetjes
Simone
 
Lost said:
Hoi Corash,

Welkom op het forum!

Het is leuk om te horen dat je van het forum wijzer bent geworden dan van gesprekken met emigratie bureau's :lol:. Er zijn een aantal leden die volgens mij ook zo een bureau zouden kunnen beginnen :wink:. In ieder geval veel plezier hier!

Groeten,
Louw

Jammer alleen dat het volgens de Australische wetgeving niet is toegestaan om immigratieadvies te geven als je geen officiele migration agent bent :shock: . We zullen daarom geen geld vragen :lol:
 
Jeroen_1 said:
Lost said:
Hoi Corash,

Welkom op het forum!

Het is leuk om te horen dat je van het forum wijzer bent geworden dan van gesprekken met emigratie bureau's :lol:. Er zijn een aantal leden die volgens mij ook zo een bureau zouden kunnen beginnen :wink:. In ieder geval veel plezier hier!

Groeten,
Louw

Jammer alleen dat het volgens de Australische wetgeving niet is toegestaan om immigratieadvies te geven als je geen officiele migration agent bent :shock: . We zullen daarom geen geld vragen :lol:

Yup Yup
corina Welkom

Zoals Simone gezegt vraag maar? :)
 
Als een rechtgeaarde Nederlander, heb ik uiteraard helemaal geen probleem met gratis emigratie advies :mrgreen:
Wanneer jullie mijn vragen beu zijn, dan hoor ik het wel. :wink:

Het duurt nog wel een hele tijd voor we aan de echte visum aanvraag gaan werken, maar we proberen toch de hoofdlijnen alvast een beetje op een rijtje te hebben. We proberen met name eerst een beetje zicht te krijgen op de tijdlijn.Het zou zonde zijn als we, door onvoldoende voorbereiding , de kans laten lopen om in een vroeg stadium zaken te regelen. Hetzij in Nederland of in Australie.

Visum
- aanvraag indienen in Berlijn - 4 maanden max. Ik lees wel dat je ook persoonlijk naar Berlijn kunt gaan, maar kan daar geen nadere info over vinden. Iemand een idee wat de juiste link is . Op de site van Berlijn kan ik dit niet terugvinden. Misschien kijk ik wel verkeerd. Moet je dan allebei gaan, of is dat niet noodzakelijk?
- Is een bridge visum ook mogelijk , of is dat een beetje onzin met een partner visum.
- hoe werkt het met een brief van de marriage celebrant - ik weet eerlijk gezegd helemaal niet wat dit inhoudt. Betekent dit dat je de huwelijks datum bij de gemeente vastlegt of leg je een intentie tot trouwen binnen de 9 maanden af?
- Is het handig om een IELTS test te doen, of heeft dit geen zin?

Hond
- voorbereiding voor import hond = 5 maanden/quarantaine 1 maand

Afwikkeling Nederland:
- Huis/ Inboedel
- Verzekeringen & Pensioen (Heeft iemand nog goede tips op dit vlak?)
- Werk opzeggen/ zoeken (is het handig om bij een bezoek aan Asutralie al een working agency to bezoeken ook al heb je nog geen visum, of heeft dat echt geen zin?)

Aan-opmerkingen en/of tips uiteraard welkom.

Hartstikke bedankt voor jullie meedenken.

Groetjes,
Corina
 
Corash said:
Visum
- aanvraag indienen in Berlijn - 4 maanden max. Ik lees wel dat je ook persoonlijk naar Berlijn kunt gaan, maar kan daar geen nadere info over vinden. Iemand een idee wat de juiste link is . Op de site van Berlijn kan ik dit niet terugvinden. Misschien kijk ik wel verkeerd. Moet je dan allebei gaan, of is dat niet noodzakelijk?
Yep, er staat er wel, maar je kijkt er snel overheen. :D
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309_schnell.html

Corash said:
- Is een bridge visum ook mogelijk , of is dat een beetje onzin met een partner visum.
Nee, dat is helemaal niet nodig voor dit visum.
Je zult een soort temporary visum krijgen tot je trouwt, dan na het trouwen krijg je een echte temporary visum(ik dacht voor 2 jaar), dan vraag je het permanent visum aan.

Corash said:
- hoe werkt het met een brief van de marriage celebrant - ik weet eerlijk gezegd helemaal niet wat dit inhoudt. Betekent dit dat je de huwelijks datum bij de gemeente vastlegt of leg je een intentie tot trouwen binnen de 9 maanden af?
Kijk even in het forum over de partner visums. Joop heeft hier ervaring mee. Volgens mij leg je echt de datum vast bij die celebrant, en die is van de gemeente of zoiets.

Corash said:
- Is het handig om een IELTS test te doen, of heeft dit geen zin?
Volgens mij is het nergens voor nodig.

Corash said:
Hond
- voorbereiding voor import hond = 5 maanden/quarantaine 1 maand
Corina
Ja, volgens mij klopt dat wel. Amulya en Badri weten hier meer over. Er zijn ook al posts over geweest(ergens... :D )

Hoop dat dat een beetje helpt?

groetjes

Simone
 
Back
Top