even voorstellen

suus

New Member
Hoi, ik ben Susan en ik ben 26 jaar oud.
In november heb ik mijn vriend Michael in Australie leren kennen en van januari tot augustus 2005 heb ik proberen wat te sparen om weer naar hem terug te gaan om hem beter te leren kennen. Nu, april 2006 ben ik net terug van 8 maanden Australie en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik met hem de rest van mijn leven wil doorbrengen. Ik ben helaas weer terug in Nederland, omdat ik maar op een toeristenvisum ben gegaan en dus geen werk kon krijgen. Vanuit Nederland wil ik een visum aanvragen, maar ik heb daar zoveel vragen over.
Allereerst wat voor visum (dacht zelf aan pre-marriage visum), en is een spouse visum hetzelfde als een pre-marriage visum. Heb geen idee waar ik moet beginnen en of het handig is een bureau in te schakelen.
Hoop via deze site meer info te kunnen krijgen.

groetjes

welkom!!
hier ook gezinnetje wat die kant op wil
en ook nog niet weet waar te beginnen..
ik hoop dat je snel bij je vriend bent..
suc6
liefs,
de krakertjes

Hoi Suus,

Welkom op het forum! Heel veel succes met al het uitzoekwerk.

Groetjes Lin

Hi Suus,

Leuk dat er nog een Susan op het forum is, welkom  :hi:

Ik denk dat je veel informatie in deze thread (Spouse/family visa) zal vinden:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?board=30.0

Gebruik ook de 'Search' knop.  Een bureau is denk ik voor jou overbodig, maar er zijn veel forumleden die al ervaring hebben met spouse visums dus stel je vragen in de Spouse/family visa thread.

Succes, en hopelijk ben je snel weer bij je vriend  :dancing:

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Prospective marriage is een visum waarbij je binnen de 9 (meen ik) maanden gaat trouwen. Spouse is meer gebaseerd op het kunnen aantonen van jullie "samen zijn" voor een langere periode (1 of 2 jaar, dat weet ik niet meer,  hier voldoende over gelezen.....)

Er is op dit forum zeker veel info voor je te vinden!
ps je kunt ook vanuit daar je visum aanvragen, als je maar zorgt dat je bij toekenning het land uit bent. Maar dan moet iemand wel zo vriendelijk zijn om voor je levensonderhoud te zorgen omdat je niet kan werken..........da's wel een hele belasting op je vriend natuurlijk!

succes en welkom op het forum!

Hi Susan,

allereerst welkom op het forum.
Ik zit zelf sinds 30 maart in Canberra op basis van een prospective marriage visum (dan moet je binnen de 9 maanden dat je het visum toegewezen krijgtgetrouwd zijn,maar waren we toch al van plan  :-D)

Voor vragen over prospective marriage zitten er hier denk ik genoeg "experts" op t forum ik was ook best nerveus of ik het wel zou kunnen zonder bureau, maar geloof me ,dit is echt geen moeilijk visum,als je een eerlijke relatie hebt,en bewijzen(kaartjes, tel.rekening, bankrekening ,ticket ,foto's  etc..) dan is t een eitje

Als je meer wilt weten, je mag altijd mailen.
Ik heb zelf ontzettend veel hulp gehad via dit forum,en mede dankzij hen zit ik nu happy te wezen bij mijn Aussie in canberra.

SUCCES
groetjes lin-shinji

Hi Susan,

:hi: op het forum :up:.
Zoals je al gelezen hebt, zijn er genoeg mensen die in dezelfde situatie zitten/zaten.
Zij kunnen je vast veel advies en info geven :).
Heel veel succes met je plannen in iedergeval :up:.

Groetjes,
Mel

Back