even voorstellen

Sen en Annette

New Member
Hoi allemaal,

Wij zijn Sen En Annette (39 en 37) uit Uitgeest en hebben twee dochters Britt en Emma geboren op 5 sep 2005.
Al enige jaren roepen wij wel te willen emigreren, maar hebben tot nu toe de lef nog niet gehad om de stap te zetten. Tot een paar wkn terug. Inmiddels hebben wij een full check laten doen en die pakt gunstig uit (125 punten).
Echt besloten om te gaan hebben we nog niet.......
Vooralsnog zijn we bezig met een bureau (Migration Bureau), maar over dit bureau hebben we niet veel enthousiaste verhalen gelezen op dit forum. We gaan eerst maar eens verder shoppen qua bureau. Gezien de leeftijd moeten we binnenkort toch eens een beslissing nemen!
We zullen eerst dit forum maar eens doornemen.

Groeten

welkom op xpdite.

Wij zijn Paul, Joke Damiean 10 & euene 7 uit den haag. Ik heb personelijk slechte ervaring met het migration bureau, en op britishexpats heb ik ook een aantal slechte ervaringen gelezen.

op deze site zijn zeker een paar mensen met goede tips.

wij hebben een bijeenkomst met een aantal leden van xpdite in Leiden op zaterdag 27 mei a.s. misschien iets voor jullie ?

nogmaals welkom, en success met jullie aanvraag.

Paul

Hallo,

Welkom op het forum. Vele zeggen dat het verslavend werkt en dat klopt :lol: Wij zijn Mattanja ik ben bijna 29, David van 32, Timo van 4.5, Joran van 3.5 en Senna van 5 maanden. Wij komen uit Beverwijk. Wij zijn sinds Goede vrijdag erg met de gedachte bezig om naar Australie te gaan, maar we hebben verder nog niks ondernomen. Wel gaat David naar informatie dagen van de immigration group, om eens uit te vissen wat we allemaal zouden moeten/kunnen doen.

succes :up:

Hallo Sen & Annette (Britt & Emma :))

Welkom op het forum!
Jullie hebben genoeg punten! Gaan jullie voor de Skilled Independant? Misschien kunnen jullie net als velen hier de visum aanvraag zelf doen?

Het is mogelijk!  :up:

Groetjes Lin

Hallo Sen, Annette, Britt & Emma,

Welkom op het forum  :hi:

Veel sterkte met jullie besluit.  Ik heb ook een aantal jaren 'gezweefd'  totdat ik 39 was.  Ons aanvraag ligt bij DIMIA sinds vorige maand, ben net 40 geworden.

Groetjes,
Susan, Mees, & Shea  :baby:

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben een hoop denkwerk te doen de komende tijd: gaan we het huis verkopen of verhuren, waar gaan we wonen, gaan we wel weg, hoe moet dat met onze vrienden en familie? Kortom: vragen waar we allemaal mee worstelen. Ik ben blij dat we in ieder geval dit forum hebben gevonden, daar kunnen we vast veel van leren.

Hoe kun je trouwens zelf een visum aanvragen terwijl alle bureau's aangeven dat je een MARA geregistreerde consulent nodig hebt?

We willen idd gaan voor een Skill Independent visum. Hoeveel puntenaftrek krijg je als je 40 bent???

Gr. Annette

Annette,

Er is veel op het forum geschreven over wel of niet migratiebureau (is niet verplicht!), gebruik de 'Search' knop en je kunt veel vinden, hier zijn twee topics bijvoorbeeld:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4366.0
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3789.0

Sommige situaties zijn moeilijker dan anderen, een bureau is een persoonlijke keus.  We hebben geen bureau gebruikt. 

Lees Booklet 6 op de DIMIA site goed door, vul de puntenlijst in en zie hoever jullie komen.  Met 40 verlies je 5 punten, kan net het verschil maken tussen wel of niet genoeg punten hebben.

Succes, en als je meer vragen hebt stel ze in de Skilled Visa board:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?board=29.0

Je hebt dan meer kans dat andere leden je vraag zien en beantworden.

Groetjes,
Susan

Hallo,

:hi:

wij zijn ook met een Skilled bezig, maar we hebben een bureau in de arm genomen.
Succes met jullie plannen.

Groetjes, Jess
:lol:

Welkom ook van mij!

Mijn skilled independent 136 aanvraag ligt op dit moment bij DIMIA. Zelf gedaan, maar da's inderdaad persoonlijk.

Succes!

Henriette

Wij hebben zeer goeie ervaringen met het Migrationbureau...dus meningen kunnen verschillen hé!

Veel succes met de plannen!
Sara

Back