even voorstellen

Lilygirl

New Member
Hallo allemaal!

Ik ben Pauline, 38, getrouwd, 2 kids (8 +11) en helemaal beduusd van de reactie van mijn man.....
Maar laat ik beginnen bij het begin.

Ik ben in Australië geboren uit Nederlandse ouders die in '74 teruggingen naar Nederland. Pas vorig jaar ben ik voor het eerst terug geweest in mijn geboorteland en dat was heftig!! Helaas was dat maar voor 2 weken en zonder gezin, maar in februari van dit jaar zijn we met het hele gezin naar Australië geweest. Ik wilde ze zo graag laten zien waar ik geboren ben en wat voor fantastisch land Australië wel niet is. Nou, die boodschap is overgekomen!!!
Man en kids zijn helemaal Ozzieminded geworden!!
Na de laatste vakantie heb ik zo'n heimwee gekregen (ik wilde toen al niet terug naar Nederland...) dat ik besloot dit maar te delen met hubby-lief en die heeft dat goed opgepakt. 
Na veel praten, internet zoeken, boeken lezen, zei hij deze week: als je nog 3 jaar geduld hebt......!!!! :-D :lol:
We besloten eerst nog flink te sparen en volgend jaar het visum aan te vragen. Waarschijnlijk (diverse tests al gedaan) is dat niet het grootste probleem.

Maar ja, wat nu, de twijfel slaat toe, doen we hier goed aan? Ik wil wel heeeeeeel erg graag, laat ik dat eerst weten, maar ...... hoe met de kids en hoe vertel ik het de ouders? Die zullen het niet leuk vinden!!!!
Mijn jongste broer is ook al bezig met emigratieplannen, dus voor mijn ouders dubbel moeilijk.
De kids staan niet negatief maar ook nog niet overtuigd. Oh boy, wat is dit moeilijk!!! :|
Mijn grootste droom staat op uitkomen en nu? Zal wel bij het verwerkingsproces horen (hoop ik).
Nou, ik kan hier mijn verhaal wel kwijt heb ik begrepen en ik ga lekker veel lezen over andere ervaringen.
Alles sal recht kom!!!! :up:

groetjes van Pauline

welkom!!!

steun krijg je hier in elk geval!! (aan der lijve ondervonden)
het is goed om ervaringen enverhalen van anderen te horen!!

groetjes Henrieke

welkom hier

ja moeilijk om te vertellen is het altijd. Ooit hebben jouw ouders ook de keuze gemaakt dus misschien dat ze het wel begrijpen. Als je kids eenmaal aan het nieuws zijn gewend krijgen ze er misschien ook hoe langer hoe meer zin in.

veel succes

Hi Pauline en familie,

Welkom op het forum  :hi:

Het is heel gezond dat je twijfels hebt, hebben we bijna allemaal hier denk ik  :)
Weel mooi dat je man je plan ondersteunt.

Veel succes de komende tijd, met sparen, praten met je ouders, enz.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea

Hallo Pauline,

Wij (Ellen, Wim, Jim 10 jaar en Renée 8 jaar) begrijpen je helemaal. Wij hopen in oktober af te reizen naar Australië.
Veel succes met het nemen van de diverse beslissingen!!!!

groeten Ellen en Wim

hoi pauline,

het is net of ik mezelf hoor.
Eindelijk wil cathy (mijn vrouw) emigreren na jaren twijfel en dan denk ik, hoe gaat dat met de kinderen
en redden we het financieel wel. we hebben het onze ouders al wel verteld in januari dat we stappen gaan ondernemen en de 1ste reacties waren dramatisch maar nu zijn we wat verder en het lijkt erop dat de ouders
er toch vrede mee hebben (uiterlijk in elk geval).
volg je eigen weg.
hans

Welkom op het forum! Het blijft een zware beslissing en natuurlijk is er twijfel en onzekerheid, maar .... het is jouw leven en als het niét lukt, kan je nog altijd terugkomen. Succes met je plannen.

Sara

[quote author=Scutch link=topic=4933.msg62742#msg62742 date=1150308252]
Het is heel gezond dat je twijfels hebt, hebben we bijna allemaal hier denk ik  :)
Groetjes,
Susan, Mees & Shea
[/quote]

Nou, ikke niet, geen seconde getwijfeld. Maar eh, Pauline heel veel succes met alles en welkom op dit forum. Doe wat je hart je ingeeft.

Groetjes,

Erna

Welkom hier.

Bijne iedereen heeft wel eens een moment van twijfels. Dat is heel normaal en hoort er zeker bij. Ook het hele gebeuren aan je (schoon)ouders vertellen is moeilijk. Misschien wel moeilijker als er kinderen in het spel zijn.

Je zult het misschien al wel gezien hebben, maar er is hier een apart gedeelte voor kinderen (waar ook de volwassenen wel eens reageren). Hier kunnen je kinderen kletsen met andere kinderen die naar Australie gaan. Misschien dat dat helpt?

Welkom op het forum en net wat iedereen zegt
de twijfel slaat bij veel mensen op een gegeven
moment wel toe. Het is voor ons nog steeds een
achtbaan van...jaaaa we gaan.....tot neee wat
doen we nu. Dus .........het helpt misschien
niets, maar gedeelde 'smart' is halve 'smart'  :wink:

groetjes Miranda  :)

Back