Even voorstellen

HSGHOR

New Member
Hallo Iedereen,

Mijn naam is Eric en ben samen met mijn vrouw Nelly bezig met de vraag of wij gaan emigreren naar Australië.
Omdat ik 43 wordt in december en Nelly volgend jaar 40, willen / moeten wij dan ook echt definitief begin 2007 besluiten of Australië een Go or No GO wordt. (in verband met het Skillsvisum) Gelukkig is het bijna kerstmis en hebben wij beiden eindelijk een week vrij van onze drukke banen om onder het genot van een goede fles (Australische) wijn eens goed na te denken. :?

Wij hebben vreselijk veel websites bezocht, boeken gekocht en mensen gesproken die in Australië zijn geweest om een goed beeld te kunnen vormen. :lol:

Onze eerste gedachten gaan uit naar Melbourne i.v.m. beschikbaar werk voor Nelly in de ICT branche.
Greetings, tips over Melbourne horen wij graag en andere alternatieven natuurlijk zeer welkom! :)

Welkom op het forum  :up: en succes met de beslissing en met de hele prcedure, als jullie besluiten te gaan.

[quote author=krokkie link=topic=6028.msg75526#msg75526 date=1164126035]
welkom en succes met nadenken
Dat heeft bij ons 7 jaar geduurd

Groetjes Kees
[/quote]

Hallo Kees,
Bedankt voor jouw reactie. Wat is jouw besluit geworden a 7 jaar nadenken???

Dat nadenken is natuurlijk al veel langer aan de gang bij ons.
We gaan op 10 maart naar een emigratiebeurs, wellicht dat dat de knoop kan doorhakken.
Ik probeer vooral voor mijzelf te benoemen wat ik zou willen bereiken in een ander land.

:cool:
Greetings, Eric

Hallo Eric

Eigenlijk simpel

Als ik naar nederland kijk zie ik stress,haast en spoed.
Ik heb hier zelf een installatie bedrijf met personeel, dat heb ik inmiddels wel gezien
en wil dus in alle rust en kalmte voor mezelf en mijn gezin de kost gaan verdienen.
Ik denk dat dat zeer goed mogelijk is OZ en dan daarbij de OZ mentaliteit en het weer dan is de stap "snel"gezet.
En ik ben er inmiddels 3 keer op vakantie geweest, dat helpt ook wel.
Immers heb je al eens iemand gesproken die in OZ is geweest en daarvan zegt dat het niks is en nooit meer terug wil? ik niet
Als dit maar niet te veel reacties uitlokt!

Groetjes Kees

[quote author=Ingepinge link=topic=6028.msg75654#msg75654 date=1164312268]
Die emigratiebeurs op 10 maart, waar gaat die door?
Kan je daar iets meer over kwijt?

Mercikes
[/quote]

Hallo Mercikes,

Die beurs is op 10 én 11 maart 2007.
Via de website kun je goekoper tickets bestellen en worden bij automatische incasso rechtstreeks naar je huisadres opgestuurd.
Ik zag dat iemand de website inmiddels op het forum heeft geplaatst.
Veel plezier!  :up:
Greetings, Eric.

Welcome and join the :group: !

Is jouw vrouw hoofdaanvrager? Of heb jij ook een beroep wat op de SOL en MODL voorkomt? In ieder geval heeeeel veel suc6 met de procedure en hou ons op de hoogte.. eh.. ja, je mag hier ook lekker SCHREEUWEN in tijden van frustraties!!  :wink:

groetjes John en Cathelijn

Hoi John & Cathelijn,

Mijn vrouw is inderdaad de hoofdaanvrager, zij is database-administrator :lol: In de SOL staan meerdere beroepen die in de ICT worden gevraagd:

Computing Professionals – (nec) 2231-79 Y Y 60 ACS Y
Computing Professionals – Applications and Analyst Programmer 2231-17 Y Y 60 ACS Y
Computing Professionals – Computer Systems Auditor 2231-21 Y Y 60 ACS Y
Computing Professionals – Software Designer 2231-15 Y Y 60 ACS Y
Computing Professionals – Systems Designer 2231-13 Y Y 60 ACS Y
Computing Professionals – Systems Manager 2231-11 Y Y 60 ACS Y
Computing Professionals – Systems Programmer 2231-19 Y Y 60 ACS Y

Mijn beroep komt niet voor op de SOL,  :cry: ik ben opleidingscoördinator Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (GHOR).
Natuurlijk heb ik via diverse websites wel uitgeplozen hoe dat in Australië geregeld is.

Eerst maar eens zien of we een skillsvisum kunnen bemachtigen op het beroep van mijn vrouw.

Wat zijn jullie plannen, waar willen jullie gaan wonen&werken??

Veel succes en ik hou jullie op de hoogte.

Greetings; Eric

[Lost: Quote verwijderd]

Hoi Eric!

Haha.. wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje: ik zit in de ICT (implementatie analyst maar zonder HBO papieren  :cry: ) John is ambulance verpleegkundige (verder erg actief als ICET instructeur) en daarmee onze hoofdaanvrager. Zou toch toevallig zijn als jullie elkaar ook nog zouden kennen....  :?  :-o
Mocht het op John z'n papieren nu helemaal spaak lopen zal ik dus aan de studie moeten... dat gaat ons een hoop jaartjes kosten. Dus dik duimen voor een juiste accreditatie bij de ANMC. Heb jij een verpleegkundige achtergrond? Dat wordt nl. wel als "skilled" aangetekend en krijg je ook extra punten voor..  :roll:

Gaan jullie met z'n 2-en of zijn er ook kindertjes die meegaan?
Wij willen omg. Perth onderzoeken maar ook staat Tasmania op ons lijstje.. eigenlijk dus nog geen echte regioplanning. Jullie wel?

Keep in touch,
Cat

Hi Cat,

Leuk om te horen! Nee ik ben helaas geen verpleegkundige, ik ben in eerste plaats een opleider, geen docent.
Wij gaan met z'n tweetjes en twee katten (dat zijn onze kinderen) :-D
ICET ken ik, ik werk in de regio IJssel-Vecht (Zwolle) Volgens mij moet het voor John geen probleem zijn een job te vinden.

Ik heb al eens gezocht op internet bij de ambulancediensten of ze daar ook een opleidingscoördinator nodig hebben (ROC)
Tot nu toe geen resultaat.
Tasmania lijkt mij erg mooi, de foto's die ik heb gezien doen mij een beetje aan Schotland denken (hopenlijk beter weer)

Bedankt voor je reactie, greetings Eric

[Lost: Quote verwijderd]

Back