Even voorstellen...

Hans en JW

New Member
Goedenmorgen,

Ook maar eens geregistreerd op het forum na maanden van alleen maar toekijken :roll:. Wij zijn ruim een jaar geleden begonnen met het plannen van een vakantie naar Australie, waar we na een poosje toch van af hebben gezien. Wij liepen op dat moment samen stage bij een bedrijf in Ede. Hans is toen langs de masterbeurs is geweest om te kijken welke Master hij zou gaan volgen na de huidige HBO opleiding.. Hij kwam hier een master in het buitenland tegen, en ja... zo is het gegroeid :p.

Meer als geintje eerst, waarna het steeds serieuzer werd. Na een poosje hebben we besloten om onze Master in Australie te gaan doen, en dus zijn we begonnen met het zoeken van een universiteit en opleiding. Op dit moment is deze gevallen op Griffith University (in QLD), de opleiding Master of Information and Communication Technology (MInfCommTech :p). Wij zijn hier inmiddels ingeschreven etc, en we wachten nu op de Confirmation of Enrollment (dat we aangenomen zijn voorlopig).

Het enige waar we nog mee zitten is ons Bachelor diploma die wij op 9 juli zullen krijgen. Het is namelijk ook ons plan om in juli te vertrekken naar Australie (universiteit begint daar @ 13juli). Dit is natuurlijk veelste kort dag aangezien wij nog huisvestiging en alles moeten regelen daar, en we doen dit liever niet tijdens de eerste weken van onze vervolg studie... Om dit probleem op te lossen hebben wij gevraagd of wij onze ouders mogen machtigen om het diploma op te halen, zodat die deze naar Australie kunnen faxen (voor Griffith). Dit was helaas niet mogelijk volgens school omdat in de wet staat dat wij dit zelf moeten ondertekenen.

Dus wij gevraagd of we het eerder mochten ophalen (zo rond 29juni), maar dit kon niet omdat de examencommissie pas op 9 juli bij elkaar komt om het diploma te tekenen :x. Wij zijn op dit moment (na 4 maanden dit te regelen) nog geen steek verder, al is de voorzitter van de examencommissie wel van mening dat het waarschijnlijk toch gaat lukken voor 9 juli. De laatste optie zou zijn om ons het diploma te laten ondertekenen VOOR wij gaan, en dat de examencommissie dit later pas doet. Zo is het document toch nog rechtsgeldig!

In ieder geval, jullie zullen vast nog wel horen van ons op dit forum, aangezien we nog genoeg vragen hebben ;)!

Hallo daar en  :hi: op het forum.
Wat een spannende tijden dan he, als je zo alles aan het regelen bent en het dan vervolgens niet echt op schiet.
Houdt moet, dan komt alles wel weer goed. Succes met de verdere voorbereidingen.

Greetz Jidske  :cool:

What a hassle! En dan hoop je dat de beaurocratie eens een keer makkelijker zou worden!
Whatever, veel sux6 en Welkom

Rene-L

School en Uni jaren lopen hier doorgaans van eind January tot half December.... Dus ik begrijp die 13 July niet zo...  Kun je niet beter een semester later starten dan? Hoef je niet zo te haasten en loop je meer in het Australische ritme.

Overigens welkom op het bulletin board en veel success met jullie plannen!

[quote author=-+henk+- link=topic=6599.msg81777#msg81777 date=1171967989]
School en Uni jaren lopen hier doorgaans van eind January tot half December.... Dus ik begrijp die 13 July niet zo...  Kun je niet beter een semester later starten dan? Hoef je niet zo te haasten en loop je meer in het Australische ritme.

Overigens welkom op het bulletin board en veel success met jullie plannen!
[/quote]

Aye, dit zou kunnen. Wij hebben echter totaal geen zin om hier in nederland nog een half jaar te gaan werken of iets dergelijks. Voelt een beetje als verloren jaar. Het is ook extreem moeilijk om een baan te vinden die aansluit op onze studie (Informatica) omdat het maar voor 5 maanden is.

Griffith University begint trouwens op 13 juli :), en dan in februari het tweede semester. Tevens denken wij aan een week of 3 genoeg te hebben om ons voor te bereiden op de studie (huisvestiging etc). Dit werd ons ook aangeraden door Studyworld.

Welkom Hans&JW!!

Henk,sommige opleidingen starten in juli.Ik wil zelf Hospitality Management gaan doen en zou in juli 2008 kunnen beginnen maar omdat ik mijn huidige koksopleiding hier in mei/juni 2008 afmaak,begin ik feb.2009,anders is het zo kort dag om alles te regelen.
Helemaal niet vreemd dus.

Hey,
Welkom op dit forum,
Tof hé?
Vakantie en studeren, twee vliegen in één klap, had ik dat maar bedacht!
Groeten Henk.

wauw, studeren in Oz! Moeten jullie dan ook in uniform of is dat alleen in primary en secondary school?
veel leesplezier op dit forum! Grts, Mariekske :up:

[quote author=mariekske link=topic=6599.msg82116#msg82116 date=1172229183]
wauw, studeren in Oz! Moeten jullie dan ook in uniform of is dat alleen in primary en secondary school?
veel leesplezier op dit forum! Grts, Mariekske :up:
[/quote]

Haha nee gelukkig niet, tis gewoon casual as far as I know.

Back