even voorstellen

sigrid

Member
Hallo,

Ik ben Sigrid, ben nu bezig met visum aanvraag voor Australie.  Ik ben getrouwd met een Australische man en heb 2 kinderen die al in bezit zijn van een Australisch paspoort.  Ik hoef het alleen nog voor mij en de hond het papierwerk te doen.  Het is de bedoeling dat we ergens in Melbourne gaan wonen.  We wonen nu in Ohio USA.  13 jaar geleden hebben we 3 jaar in Australie gewoond, we gingen voor een langere reis 1 jaar weg....  Via een andere site kwam ik op dit forum.  Heel gezellig zoveel mensen die dezelfde kant opgaan.

Groetjes,
Sigrid

Welkom op het forum en good luck met alles!
Gezellig nog meer mensen naar Melbourne... wij gaan er ook heen in augustus.

greetz Pauline

Bedankt allemaal,

Ik hoop inderdaad dat het allemaal spoedig gaat verlopen.  Ik heb nu de juiste maat papier om alles uit te printen gevonden (in de US is A4 bijna niet te krijgen).

Pauline ben je al helemaal klaar met alle papierwerk?  Ik las ergens dat je naar Box Hill gaat?  Daar heb ik toen gewoond, daar had ik het best naar mijn zin.  Box hill market vond ik vooral wel leuk.

Groetjes,
Sigrid

Hallo Sigrid

:hi:

Wij gaan ook naar Melbourne........maar dat kan nog wel eventjes duren hoor. Pas net begonnen met alle papierwerk.

Veel suc6 met alles

Groetjes Marjet / Mariette

Hi Sigrid,

Ja, gelukkig zijn wij klaar met de papiermassa. Wij hoefden trouwens alleen voor hubbylief een spousevisa, omdat ik australische ben. En de kids door mij ook... Wij wachten nu op de verkoop van het huis, gaat helaas niet zo vlot als we wel gehoopt hadden.
Wat leuk dat jullie ook in Box Hill gewoond hebben, heb je nog tips waar je beter wel of niet kunt wonen?

Als het goed is, zouden jullie ook zo klaar moeten zijn met het papierwerk, als je man australisch is. Wij hebbne er nog geen 3 maand over gedaan.... Oke, het uitzoeken heeft wat langer geduurd, maar het aanvragen was een piece of cake!!! :grin:

Hoe lang wonen jullie nu in Ohio?

groetjes Pauline

Hoi Pauline,

3 maanden klinkt heel goed, ik hoop dat het bij ons ook zo snel gaat.  Box Hill North of the highway is het mooie gedeelte, ik woonde in South Box hill, waar het goedkoper was.  15 minuten lopen van het station vandaan, maar het was een straat vol appartementen.  We wonen nu 3 jaar in Ohio, ik heb het hier goed naar mijn zin. 

Groetjes,
Sigrid

Hoi Sigrid

Hoezo ga je terug naar Australië? Heeft je man heimwee? Kan ik me goed voorstellen hoor. Ik heb 11 jaar in Australië gewoond en inmiddels zijn wij alweer 17 terug in Nederland.......maar het "Land Down Under" blijft trekken. Mijn man is er nog nooit geweest maar is wel bereid om mee te gaan. Mijn zus gaat ook terug.......héél toevallig heet zij ook Sigrid en zij is ook getrouwd met een Australische man, en haar hond gaat ook mee. What a coincidence!!!

Fijn weekend,

Mariette

Leuk ook naar Melbourne. Wij willen ook die kant op. Hopelijk heb je alles snel rond.

Wie weet toch daar.

Lisette

Hoi Mariette,

We gaan terug omdat het project hier in de VS gaat aflopen en het nu tijd is om een land te "kiezen"  of we blijven in de VS of we gaan naar Australie.  In Australie zitten we dan dichter bij familie wat ik toch fijn vind, er zitten daar neefjes en nichtjes dezelfde leeftijd als mijn kinderen.  Wat toevallig zeg van je zus.  Wel gezellig dat jullie met z'n 2-en gaan (of gaat er meer familie?).  Helaas blijven mijn zussen in Nederland.

Groetjes,
Sigrid

Oké, duidelijk.

Mijn zus gaat waarschijnlijk al in Aug / Sept. Wij hopen ergens medio 2008 te kunnen vertrekken........maar er kan natuurlijk van alles gebeuren waardoor het misschien wel 2009 wordt :cry:
En dan is het de bedoeling dat mijn ouders gesponsored worden en dus tzt ook naar Australie komen. Het wordt dus een hele volksverhuizing.

Groetjes Mariette

Fijn om de hele familie er te hebben.  De rest van mijn familie blijft in Nederland, maar ze zijn wel al begonnen met sparen voor een vakantie.  Het ziet er trouwens naar uit dat we nu toch naar Sydney gaan.  Alhoewel we net de quarantine voor de hond in Melbourne geboekt hebben.  We zullen wel veel naar Melbourne komen, omdat daar de rest van de familie woont.

Groetjes,
Sigrid

Back