Even voorstellen

Kammen

New Member
Hallo ik ben René van der Kammen ik doe aan stamboom onderzoek :roll:.
Ik woon in Nederland.
ik ben op zoek naar Sjaan ( Johanna ) van der Kammen, is een dochter van Jacobus van der Kammen
Als iemand haar kent zou ik dat graag willen horen.
Ze is getrouwd met Jacobus Johannes (Kous) van Eldik.
Ze is in het jaar 1954 naar Australie verhuist.

[quote author=Dijnnas link=topic=8078.msg105628#msg105628 date=1198526370]
Hallo Rene van der Kammen,

Woont Sjaan van der Kammen in Australie?

Adios, Dijnnas
[/quote]

Ja Dijnnas,zij woond in Australie volgens een broer van haar.

Als ze niet gevonden wil worden dan hoor ik dat wel. :grin:

Ik weet niet zo veel van haar. Alleen dat ze in Duitsland is geboren in het plaatsje Friemersheim, heeft in Nederland in Nijmegen gewoond. Ze moet nu ongeveer 85 jaar zijn.
Haar vader is een broer van mijn opa en die kwamen uit Kerkdriel vandaan.

Bedankt voor je belangstelling, Dijnnas  :smile:.

Nou Rene, ik hoop dat iemand haar kent, of je verder kan helpen.
Mijn vader is lang bezig geweest met een stamboomonderzoek en is een hoop te weten gekomen over zijn (onze) familie. Erg leuk. Hij zat bijna iedere dag met z'n neus in het gemeentearchief en het feit dat er internet is heeft ook een hoop gescheeld. Als hij zich eenmaal in iets vast bijt... Moet ook wel denk ik als je een helder beeld wilt krijgen.

Succes!

Hoi Rene, misschien kun je Nederlandse clubs proberen in Australie.
Daar zitten voornamelijk oudere mensen bij.

Groetjes Jolanda

Bedankt allemaal voor de tips :up:

Ik heb nieuwe informatie : Ze is getrouwd met Jacobus? (Kous) van Eldik.
Ze is in de jaren 50 naar Australie verhuist.
Officieel heet ze waarschijnlijk Adriana van der Kammen.

Dit komt uit het nationaal archief.

Gevonden personen in alfabetische volgorde
U zocht op persoon met naam: eldik.

Eldik, A. van
geboren 23 oktober 1897, aangekomen in Australië op 22 februari 1955

Eldik, A. van
geboren 01 september 1929, aangekomen in Australië op 28 juni 1951

Eldik, B.A. van
geboren 18 februari 1938, aangekomen in Australië op 24 februari 1954

Eldik, B.A. van
geboren 18 februari 1938, aangekomen in Australië op 24 februari 1954

Eldik, F.H. van
geboren 02 maart 1948, aangekomen in Australië op 11 juni 1979

Eldik, G.J.
geboren 26 september 1914, aangekomen in Australië op 05 april 1952

Eldik, J. van
geboren 14 december 1950, aangekomen in Australië op 12 oktober 1975

Eldik, J.W. van
geboren 06 september 1928, aangekomen in Australië op 11 februari 1954

Staat er eentje bij voor je?

Beetje bij beetje komen we verder!?

Bart (leuk zo'n zoekopgave)

Rene,
Je hebt al wat tips gehad o.a. "white pages", heb je dit al geprobeerd?
Verder kijk ook onder "van Eldik"  en kijk dan onder de "V" en niet de "E" zoals in Nederland.

Zij zal haar meisjesnaam waarschijnlijk niet meer gebruiken, ook al zou haar man er niet meer zijn.

Ik beb bekend binnen het clubwezen van emigranten in Victoria en kan de naam wel eens in de newsletter zetten, maar je kunt ook een gratis advertentie plaatsen (een oproep) in de enige Nederlandse krant van Australie, www.dutchcourier.com
Dus mogelijkheden zat.
groeten
Jan

p.s. ik heb via de white pages ook eenvoudig een persoon opgespoord in Nieuw Zeeland vorige week.

Leuk zo'n 'webhunt' ;) Hier een 'landing permit' uit 1954; blijkbaar zijn ze dus per vliegtuig aangekomen in Perth en heet ze niet 'Sjaan' maar 'Johanna':

Title
VAN ELDIK Jacobus Johannes - Application for Landing Permit [VAN DER KAMMEN Johanna]
Series number
PP66/1 Control symbol
1954/65/6748 Contents date range
circa 1954 - circa 1954

Access status
Not yet examined Location
Perth
Barcode
5295451

Directe link

Nog een document over een medisch onderzoek bij Jacobus Johannes van Eldik (uit 1953?); er staat ook als decision datum 2006 bij:

Title
VAN ELDIK Jacobus Johannes [migrant selection documents]
Barcode
9253988 Series number
PP50/4 Series accession number
PP50/4/0
Control symbol
1988
Contents date range
1953 - 1953 Extent
Access status
Open Reason for restriction
Date of decision
13 Nov 2006

Directe link

En nog een medisch onderzoeks document van Johanna van Eldik - van der Kammen:

Title
VAN ELDIK Johanna [nee VAN DER KAMMEN], Janni, Marinus [migrant selection documents]
Barcode
9253989 Series number
PP50/4 Series accession number
PP50/4/0
Control symbol
1989
Contents date range
1953 - 1953 Extent
Access status
Date of decision
13 Nov 2006

Directe link

Hier denk ik het meest interessante stuk dat er te vinden is; een document van de Marine (Service Cards for Petty Officers and Men) dat gaat over Jacobus Marinus van Eldik (geboren 7 sep 1950 in Nijmegen) en Johanna van Eldik als 'next of kin'; volgens het formulier (zie de scans iets verder) zijn moeder:

Title
VAN ELDIK JACOBUS MARINUS : Service Number - R95680 : Date of birth - 07 Sep 1950 : Place of birth - NYMEGEN HOLLAND : Place of enlistment - FREMANTLE : Next of Kin - VAN ELDIK JOHANNA
Barcode
4527296 Series number
A6770 Series accession number
2002/05069104
Control symbol
VAN ELDIK J M
Contents date range
1939 - 1948 Extent
Access status
Date of decision
4 Feb 2004

Direct link; daar is ook het ingescande orginele document te vinden (zie ook hieronder). Wat interessant is dat hier een adres van zijn moeder Johanna op staat: 43 Keelamway, Medina. Dat is wel interessant, maar volgens Google Maps bestaat er alleen geen Keelamway in Medina. Gelukkig is Medina (vlak buiten Perth) zo te zien niet zo groot en bestaat er wel een Kellam way; dus ik neem aan dat het een spelfout (tengevolge van Nederlandse accenten? ;) ) op het formulier is? Hier kan je 43 Kellam way, Medina zien :) De enige maar is dat deze documenten volgens mij dateren uit de jaren zestig. Met een beetje mazzel woont ze er misschien nog; maar de kans bestaat natuurlijk dat ze er inmiddels niet meer woont (ik kan niets vinden op de whitepages) of dat ze uiteraard misschien is overleden. Maar je weet maar nooit! ;) Anders zou ik denk ik op zoek gaan naar bejaardenhuizen in de regio, contact op nemen met de buren of proberen die zoon te vinden. Misschien kan je iemand van dit forum zo gek krijgen om er eens langs te rijden? :)

ShowImage.php

ShowImage.php

Hier wordt wel verwezen naar de EDP records; weet iemand wat dat voor records zijn?

Ik zie nog wel meer van Eldiks, maar misschien moet je zelf ook maar even creatief zoeken. Dat kan op deze URL: http://naa12.naa.gov.au/scripts/ResearcherScreen.asp

Ik kwam ook via Google diverse 'cemetery archives' tegen; mochten ze misschien overleden zijn dan zou je dat ook nog kunnen proberen. Hopelijk heb je er wat aan. Ik ben benieuwd of het je lukt ze zo te vinden! :)

Wat een jofele lui hier zeg, allemaal helpen :)!!!

Ik vond het het Nationaal Archief erg boeiend, en leuk om te lezen! Moeilijk nog voor te stellen dat men in het begin een maand op de boot moest zitten. Dan mag je wel hopen dat je niet zeeziek wordt!

[quote author=Eerainuh link=topic=8078.msg105746#msg105746 date=1198754783]

Wat een jofele lui hier zeg, allemaal helpen :)!!

[/quote]

Ja, dat vind ik ook geweldig! Dank jullie wel :up:.

Waarschijnlijk heb ik net een email-adres gehad van haar zoon. Mijn berichtje is verzonden en nu maar afwachten :cool:.

Jammer email adres bestaat niet meer :cry:

Back