even voorstellen :)

maussie

New Member
Hoi allemaal,
Ik ben Maurice (25jr), en droom al jaren over het verhuizen naar een mooi land. Ik heb gedacht aan US/spanje enz..  Maar Australie is toch ‘the place to be!’, ondanks ik hier nog nooit ben geweest.
Dus ik heb me eens flink verdiept hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Een skilled independent (175) lijkt me het handigst omdat ik dan alle vrijheid heb in australie. Hiervoor zal ik eerst m’n HBO moeten afronden en een jaartje ervaring opdoen, en dan kan ik apply’en voor het skilled independent visa. Dan ben ik wel 2,5 jaar verder maar een betere optie heb ik nog niet kunnen ontdekken. En dan ook maar hopen dat m’n beroep nog steeds op de MODL staat…
Maar goe, dit lijkt me dus fantastisch, en ik ga ervoor! Ondertussen geniet ik van het lezen van jullie ervaringen op dit forum en verschillende blogs.

groetjes

Hallo,

Misschien kun je ook in eerste instantie op een working holiday visa gaan, en dan daar je skilled independent visa aanvragen?
Dan hoef je in elk geval niet te wachten...
Weet alleen niet of je skilled visa ook in australië aan mag vragen, maar goed...

Welkom op het forum in elk geval!

Groetjes Bregje

Welkom op het forum :up:

Wil je niet teleurstellen, maar met een HBO-opleiding en 1 jaar werk ervaring kom je er volgens mij niet, denk toch dat je meer werkervaring nodig hebt?

Groetjes Wilbert

hoi Wilbert,
ja je hebt gelijk, ik heb de guidelines voor de assesement bij ACS doorgelezen en hier stond inderdaad 4 of 6 jaar ervaring... beetje jammer  :cry:

@ Bregje: aan een WH visa heb ik ook gedacht, maar na bovenstaand nieuws heb ik daar ook nie veel meer aan, of gewoon maar een reisje maken en dan zien we wel weer verder !

Back