Even voorstellen

nimdasis

New Member
Hoi Ik ben al enige tijd lid van het forum en lees met veel interesse en plezier de draadjes.

Zelf ben ik geboren en getogen in NL en ben sinds 5-5-2005 getrouwd met een Australische vrouw in Sydney. die ik heb ontmoet tijdens mijn working holiday in 1999/2000. Wij wonen na ons huwelijk in Nederland en hadden toen al afgesproken dat wij 3 tot 5 jaar in Nederland zouden blijven wonen. Nu is de tijd gekomen dat ik ben begonnen aan mijn emigratie proces en heb daarbij Move2Australia in de hand genomen.

Ondertussen zijn we blije ouders geworden van een dochter geboren in april 2007 en een zoontje geboren mei 2008.

Ik zal dus een partner Visa aanvragen en de planning is dat wij in september/oktober 2009 verhuizen naar Sydney Australië. Daar ik in NL System Administrator ben in IT zal ik dit ook gaan uitvoeren in Australië.

Wij hopen dat onze toekomstige vragen beantwoord worden en wensen een ieder ander ook veel succes met de grote stap.

Groet,

Myles en Francesca

Hoi,

welkom, wij hebben ook Move2Australia, goede keus !
Succes en als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groeten,
Johan

Welkom op het forum! Succes met de formulieren en veel plezier met lezen.

Groetjes,
Sacha

Hi Myles & Francesca,

Welkom! En ik kan uit ervaring melden dat jullie bij M2A in uitstekende handen zijn!  :up:
Veel succes met the long & winding road to Ozz!

Cheers,
Tampet

Hallo Myles en Francesca,

Welkom. Ik ga ook op een partner visum daarheen. Ging zoveel makkelijker dan ik had verwacht, gezien de "echtheid" van de relatie door getrouwd te zijn en kinderen te hebben. Voor onze kinderen hebben we direct een citizenship by descent aangevraagd en vervolgens OZ paspoorten. Dus was alleen voor mij een visa nodig.

Even nieuwsgierig: wat doet M2A voor je? Wat regelen die? (huis, verhuizing, werk, visum?). Wij doen nl. alles (nog ) zelf. Hier en daar met behulp van onze familie en vrieden in Oz.

Veel plezier verder.
Groetjes Patricia

Bedankt voor het verwelkomen!

Patricia, M2A regelt het visum voor ons verder eigenlijk niets. Omdat Francesca al een "mortgage" heeft in Sydney is ons huis al geregeld  :smile: Dan blijft voor ons over om de verhuizing te regelen en werk te zoeken. Mijn opzet is om "zogenaamd" te gaan freelancen in Sydney en mijn eerste onderzoek hiervoor ziet er positief uit.

Wij kiezen ervoor om de kinderen in het visum mee te nemen zodat ze hun NL nationaliteit behouden dan kunnen ze later altijd nog verkiezen om een AUD citizenship te verkrijgen.

Omdat wij behoorlijk druk zijn met werk, examens voor mijn vak, opvoeden kinderen en alle overige zaken die alvast te maken hebben met de emigratie hebben we ervoor gekozen om mijn visa via M2A te verlopen zodat wij daar ons niet druk over hoeven te maken.

gr,

Oops,
volgens mij houden mijn kinderen ook hun NL nationaliteit.... (????) Zijn hier geboren en staan in mijn paspoort (NL). Anders daar weer achter aan. Ik heb me laten vertellen dat ze pas op hun 18e hoeven (moeten??) kiezen.

Ben een beetje aan huizen bekijken. Heb geen idee van de relatie tussen de prijzen en salarissen. Wij zijn hier jantje modaal (of een beetje erboven). Als we dat ook worden in OZ, is een huisprijs van rond $275.000,= koop en zeg $250,= per week huur dan goed om op te richten om "alvast een beetje een idee te krijgen van wat er is e.d."?

Groeten weer,
patricia

Back