Even voorstellen...

simmer22

Member
heey allemaal!
leuk om te lezen dat ik niet alleen op de wereld ben :) ik zal me even voorstellen... Ik ben Nicole, ben inmiddels 25jaar en vertrek zodra ik mn visum krijg naar oz. Ik ben 2 jaar daar geweest op een backpackers visum en heb een beetje rondgereisd en gewerkt.... Uiteindelijk verliefd geworden op een australier en hij is samen met mij een jaar meegekomen naar nederland. inmiddels is hij weer terug in mackay voor zn werk en ben ik bezig mn visum te regelen....de bedoeling is dat ik zsm weer terug ga...

Heb nog een hele boel papierwerk te doen...maar zo langzaamaan begint het ergens op te lijken... ik ga een partnervisum aanvragen, wat wil zeggen dat ik moet aantonen dat we langer dan 1 jaar bij elkaar zijn, wat geen probleem moet zijn....maar het valt toch tegen hoeveel geregel en wat het allemaal kost! maar goed...ik heb 3 januari mijn medische keuring, nog een paar maandjes werken om mn ticket te verdienen en dan ben ik weg! Lijkt me leuk om mensen te leren kennen die hetzelfde hebben doorstaan, moeten doorstaan en misschien ergens in de buurt komen te wonen... Ik heb zelf zo'n 10 maanden in mackay gewoond afgelopen jaar...gewerkt in een verpleeghuis daar en later in een kinderdagverblijf en wil me uiteindelijk registreren als verpleegkundige en te gaan werken. mn vriend (Adam) werkt als boilermaker (lasser) in de mijnen....dus vandaar dat we in mackay zitten (of voor mij: straks komen te zitten)
NOu....ik zou graag in contact komen met mensen die zich aangesproken voelen of in hetzelfde schuitje zitten....dus hopelijk tot mails!

ohja....ik zal ook nog proberen een foto toe te voegen...maar als het niet lukt...ik ben niet zo'n held in dit soort dingen 
http://www.mijnalbum.nl/Album=I7CVPYQI

Hoi Nicole!!
Wat leuk zeg :D Hoop voor je dat je visum aanvraag voorspoedig verloopt.

Waar ergens ligt mackey? Ik heb er nog nooit van gehoord. Nu ben ik zo slecht in topo dat ik op de kaart van nl niet eens aan kan geven waar mijn eigen stad ligt.. dus dat telt natuurlijk ook wel mee (A)

groetjes!

@Gwen: Mackay ligt tussen Townsville en Brisbane (of beter: tussen Airlie Beach en Rockhampton) aan de oostkust.
@Nicole: succes met alles!

thanx allemaal!

even een vraagje... ik heb mn visum nog niet aangevraagd, ben nog al mn gegevens aant verzamelen.... mijn vriend zn ouders zijn gescheiden en zn moeder is later opnieuw getrouwd.... hij heeft daardoor, onofficieel de achternaam van zn stiefvader aangenomen, heel onhandig, want een aantal van zn gegevens, loonstrookjes etc staan op zn stiefvaders naam, maar officieel heet hij anders, zn paspoort, rijbewijs e.d. Moet ik dit bij de ambassade aangeven? maken ze hier een probleem van? weet iemand wat ik hier het beste mee kan doen?

alvast bedankt!
groetjes nicole

Geen idee wat en of je hier iets mee kunt doen. In NL zijn ze hier heel streng in (het is illegaal). Het probleem kan zijn dat de ambassade dit niet accepteerd omdat het om een andere persoon zou kunnen gaan. Je kunt het beste de ambassade bellen als ik jou was. Maar dit zou nog wel eens een paar grote problemen kunnen opleveren.

heeey nicole!
ik zal me eerst ff voorstellen,ik ben jochem, ik ben 33 jaar en woon in rotterdam
om te beginnen onwijs gaaf voor je dat je terug gaat naar ozzy en de manier waarop,hartstikke leuk!
ik wou dat ik dat kon zeggen
ik ben 2 jaar geleden in ozzy geweest,ook als backpacker en net als jij een tegekke tijd gehad
ik wil dus ook terug en ben druk op zoek naar een mogelijkheid om visum aan te vragen en dat valt heel erg tegen want mijn beroep staat niet op de sol
heb jij misschien tips of suggesties waar ik moet beginnnen, site's, telefoonnr's,whatever....
ik hoop van je te horen!
greetz jochem

Even een reactie van mij over het veranderen van naam. Ik heb in mijn jeugd mijn achternaam laten veranderen naar de achternaam van mijn moeder. Ik had dezelfde vraag: hoe hiermee om te gaan bij de visum aanvraag. De Australiërs vragen hier een bewijs van namelijk.

Eén telefoontje naar de afdeling publiekszaken (burgerzaken) van mijn geboortestad gaf het volgende resultaat: naamswijzigingen staan als bijlage bij het uittreksel geboorteakte. Die akte heb je sowieso nodig voor de visumaanvraag, en met die akte heb je dan gelijk ook het bewijsstuk in handen over de naamswijziging.

Of dit in jouw situatie ook precies zo op gaat weet ik natuurlijk niet, maar misschien helpt deze ervaring je er iets verder mee.

Succes!

P.S.: Ik ben net nieuw op dit forum, dus ik zal mij in het voorstellen-topic een dezer dagen ook even uitgebreid voorstellen...

thanx voor jullie reacties allemaal! denk dat t wat de naam van mn vriend betreft wat lastiger is... hij heeft t namelijk niet officieel gedaan. in principe staat alles op zn geboortenaam, maar zn diploma en hierdoor ook al zn loonstrookjes in oz enzo staan op zn stiefvaders naam....lekker moeilijk allemaal, maar goed, hopelijk komen we er uit :)

@ jochem.... ik zou het zo 1 2 3 niet weten....heb je op de site van australische overheid gekeken? daar kun je onder het kopje visa en immigratie een paar vragen beantwoorden om te zien voor welk visum je in aanmerking komt. (www.immi.gov.au) anders zou je misschien via een sponsorship kunnen, maar dan moet je een bedrijf vinden dat jou wil sponsoren, dus ik weet niet of dat mogelijk is....misschien weet iemand anders op het forum er meer van?

succes iig! als je nog meer vragen hebt laat maar horen ik zal ze proberen te beantwoorden!
groetjes!

hallo allen wij zijn een familie die net na 3 jaar regelen nu het visum binnen heeft maar waar te wonen is een vraag wij hebben een dochter die in nederland op het hoogste niveu waterpolo speelt weet iemand waar je dan het best kan gaan wonen rond melbourne of sydney ik hoop dat iemand ons kan helpen wij hebben 4 kinderen allen in de pubertijd dus moeilijk word het wel dochter 17 dochter 16 dochter 13 en zoon 12
gr jvd

Hoi Jetta,
Wat leuk dat jullie je visum binnen hebben!!
Ik heb geen idee waar je goed kunt waterpolo'en .. mss even googelen??
Wanneer gaan jullie?
gr

dat is nou juist de vraag als ik google dan kom ik uit rond sydney en brisbain en crunulla uit maar ik weet niet of het daar leuk en betaalbaar is en de rest moet ook nog naar school

als we ons huis hebben verkocht maar in deze tijden kan het even duren denk maar voor het einde van het jaar wel denk ik in april gaan we kijken ik heb net geboekt

Spannend!!
Waar gaan jullie in april naar toe? Of meerdere steden bekijken?
Ik zou als ik jullie was dan meteen gaan kijken naar de buurten waar je op google over leeft.

Sydney is natuurlijk erg duur. Brisbane is ook een hele mooie grote stad, en wat goedkoper dan Sydney. Van Crunulla heb ik nog nooit gehoord, maar andere forumleden misschien wel.. Ook altijd leuk om even met google earth te kijken naar die stad/wijk .. Kun je meteen zien of er mooie grote huizen staan of krotjes  :lol: :wink:

Voor scholen kun je kijken in de gouden gids van australie, en als ze een site hebben, die site bekijken. Dan krijg je misschien ook al een redelijk idee.. http://www.yellowpages.com.au/

we gaan 18 april naar adelaid en dan per camper naar sydney daar tussen moeten we gaan zoeken maar de waterpolo is het belangrijkste dus als ik daar wat meer info over kan vinden kunnen we daar in de buurt een huis gaan zoeken

Hoi!

Ik heb vanavond te horen gekregen dat mijn man kan gaan werken in Australie.... Superrrr spannend allemaal. We hadden 2 jaar terug gehoopt op China, maar dat ging helaas niet door. Nu dus Australie.
Wat een raar gevoel:  aan de ene kant helemaal blij,  want we willen al zo lang eens "proeven" hoe het is om een paar jaar naar het buitenland te gaan. Maar aan de andere kant ook wel heftig, ivm je familie en vrienden.
En mijn man gaat werken, ik zeg mijn (net nieuwe) baan op, huis verkopen of verhuren, wat ga ik daar doen?
Als eerste de komende tijd maar eens veel lezen op dit forum en verder googelen.....

Anja

Welkom op dit forum en hopelijk vind je hier alle antwoorden die je nodig hebt (en anders stel je gewoon een vraag  :lol:)
Waar (in welke staat/stad) krijgt je man een baan en op welk visum willen jullie naar Australie??
Succes met alles!

Hij heeft net te horen gekregen dat het door kan gaan. Maar helaas niet als expat.... Als local++
Hij gaat werken in Sydney, ik zal ook een baan moeten gaan zoeken. Ben benieuwd of me dat gaat lukken:)

Groetjes Anja

Back