Even voorstellen.

Henriette1

New Member
Hallo,

Ben sinds 18 november met man en kids op australische bodem en zou het leuk vinden contact te krijgen met lotgenoten voor het uitwisselen van ervaringen en het wellicht gezamenlijk ontdekken van al hetgeen de geweldige stad Sydney, waar we ons gesettled hebben, te bieden heeft.

Mijn naam is dus Henriette, ben 45 jaar en getrouwd met Edwin (46). We hebben drie kinderen, Carmen (16), Victor (14) en Dylan (10).

We hebben ons gesettled in de wijk Manly wat ons prima bevalt. Ik werk niet, doe veel aan sport, hardlopen en tennissen (ladiescompetition bij Manly TC) en verder schilder ik en zit af en toe achter de piano.

Heb al wat Nederlanders leren kennen hier maar zou het leuk vinden er wat meer te leren kennen.

Groet, Henriette

Welkom op het forum.

Wij komen 17 maart aan in Sydney. Weten nog niet precies waar we gaan wonen (hills district, woywoy of hornsby). Er is een vriendinnenclubje in Sydney (zoek elders op dit forum). Misschien dat je je daar maar eens moet informeren.

Cheers,

The Munnichs Family

Welkom!
Hoe was het voor je 16 jarige en 14 jarige kids om te verhuizen? Waren ze er gelijk blij mee, en nu al gewend aan de ozzie lifestyle?
heel veel geluk in het mooie land!!

Welkom Henriette en goed om te horen dat Sydney bevalt. Ik hoop dat ik snel die kant uit kan komen als ik wat meer van Brisbane heb gezien. Maar Sydney is een must see heb ik begrepen :)

Welkom! Jullie hebben wel een geweldige buurt uitgezocht! Ik ben idd benieuwd hoe het jullie oudere kinderen bevalt zo in aussie.

He Loecky, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. En Gwen en Alie, het was, en is nog steeds, wel wennen voor ze. Vooral die van 16 liet natuurlijk een "bunch" aan vrienden en vriendinnen achter in Nld. Ook wordt er hier op school op een andere manier les gegeven, ook hier ff wennen dus. Gelukkig gaan we regelmatig "shoppen" in Sydney en naar het strand, dat maakt een hoop goed.....

Hi Henriette,

Wat leuk dat je ook op The Northern Beaches woont! Ik woon zelf in Dee Why en heb, waarschijnlijk net als jullie, de afgelopen zomer enorm genoten van het strandleven (woonde voorheen in het oosten van Nederland!).

Woon hier nu anderhalf jaar en kan zeggen dat ik me aardig thuis voel. Ervaringen uitwisselen is altijd leuk en hier alvast eentje: bij de Nederlandse club in French Forest kan je terecht voor dat lekkere broodje kroket (of andere Nederlandse dingen), wat ik af en toe toch mis!!!

Groetjes,

Marije

Hoi Marije!

Wat leuk dat je zo dichtbij woont!! We kennen Dee Why wel een beetje. Hebben er een keer gegeten en ben met manlief onlangs nog bij de plaatselijke RSL-club geweest alwaar ene Lisa Hunt, souldiva, een geweldig optreden gaf! Anyhow, een broodje kroket lijkt me wel wat, zullen we een keer afspreken daar ( de Nederlandse Club in Frenchs Forest)? Mijn dochter vroeg of ze ook kaassouflees hebben....

Hoor graag van je!

Groetjes,
Henriette

Hi Henriette,

Ja, gezellig! Ben altijd te porren voor een broodje kroket!
De club is elke zondag open van 10.00 tot 15.00 (ook op donderdag). Ze hebben volgens mij geen kaassouflees. Wel patat met Nederlandse mayo, misschien maakt dat iets goed!
Laat maar weten welke zondag jullie uitkomt!!

Groetjes,

Marije

Hoi Marije,

Wat mij betreft a.s. zondag tenzij het zooo mooi weer is dat de hele familie op het strand ligt natuurlijk. Wat zullen we doen, met z'n 2-en afspreken of nemen we gelijk de hele familie mee (aangenomen dat je die hebt...)? Maakt mij niet uit, vind alles best. Wat is trouwens het adres en is een uur of half twee o.k.? By the way, ik kan ook op donderdag. :up

Hoor t wel, trouwens erg leuk dat je zo snel reageert!!  :up:

Groetjes,
Henriette

Hi Henriette,

Zondag is prima! De club heet Neerlandia en het adres is Corner of Bantry Bay Rd and Grattan Cresent, French Forest.
Neem gezellig de hele familie mee! Ik laat de mijn vriend thuis want die heeft voetbaltraining en alhoewel hij broodjes kroket heel lekker vindt, is zijn Nederlands nog niet helemaal vloeiend!!

Tot zondag!

Marije

Hoi Marije,

Ok, als er nu wat tussenkomt laten we dat dan morgenochtend nog even hier melden. Dus zonder tegenbericht hier, zie ik je morgen half twee. Gezellig!

Gr, Henriette

Back