even voorstellen?

Henkes45

New Member
Ik ben nieuw hier. Ben benieuwd of het hier leuk is en of je hier snel "vrienden" maakt. Graag reacties.

[quote author=Henkes45 link=topic=9763.msg132640#msg132640 date=1235117167]
Ben benieuwd of het hier leuk is en of je hier snel "vrienden" maakt.
[/quote]
Wel als je wat meer over jezelf verteld :lol:
:hi:

Bart

Volgens mij wel.
Iedereen reageert wel snel op je vragen.

Wij gaan naar de emigratiebeurs en hebben geloof ik al met een aantal mensen daar afgesproken
om wat informatie uit te wisselen.

Welkom op het forum!
Vertel eens wat meer over jezelf en je plannen rondom australie?

Hoi Dames,
ik ben 45 jaar, gescheiden en ik overweeg om naar het buitenland te verhuizen.
Op deze site probeer ik wat info binnen te halen.

Hebben jullie wat?

Sorry.. ik blijf dit wat een vaag bericht vinden!! Vrienden zul je op dit forum kunnen maken, maar dan zul je wel eerst jezelf wat moeten blootleggen en persoonlijk gezien, zie ik dat niet gebeuren. Ik heb mijn twijfels bij jou intentie en het doel van aanwezigheid op dit forum. Ik kan er helemaal naast zitten.. maar de toon van jouw introductieberichtje spreekt mij in ieder geval niet aan.. (en dat gevoel heb ik nog niet eerder op dit forum gehad..)

Ik schrik een beetje van bovenstaand bericht.
Oke, ik zal open zijn:

Mijn naam is Henk en ik ben sinds een jaar gescheiden. Omdat bij mij persoonlijke dingen niet bevallen in Nederland overweeg ik om te vertrekken. Waarheen weet ik nog niet.
Dat kan Belgie zijn, Frankrijk, Australie of iets anders. In de tussentijd probeer ik info te vergaren over redenen van anderen en hoe ze het hebben aangepakt. Bovendien ga ik niet graag alleen maar dat is mijn probleem.

Verdere zaken zet ik liever niet op deze site maar hou ik prive.

Het lijkt me toch wel dat je een idee waar je heen wilt gaan.
Je gaat toch niet zomaar een dart pijl op de kaart gooien en daar wil je naar toe.

Dat lijkt mij in ieder geval. Ik ben van mening dat je eerst voor jezelf die keuze moet maken
voordat je verdere onderzoek gaat doen. Maar wie ben ik

Ja, klopt wel wat je zegt. Maar zit nu even in een pestperiode.
Voor mij even het belangrijkste dat ik gewoon weg wil.

Henk, weet je dat een emigratie naar Australie heel heel veel werk/tijd en geld kost?Je hebt geen idee denk ik.
Het is wat anders dan "verhuizen "naar Belgie....
Ik zou als ik jou was even je dipje laten zakken en er dan nog eens goed over na denken.

Als je wel meer info wil,kijk op deze site, daar vindt je alles wat betreft emigratie naar Australie.
www.immi.gov.au

p.s je weet dat dit forum alleen voor emigratie Australie is....?

Succes.

Hoi Henk,
Wat Skippie ook al zegt: emigratie naar australie is echt heel moeilijk, veel werk, en duur! Als ik jouw was, en gewoon weg wil uit nederland zou ik lekker naar Frankrijk of Spanje of Italië ofzo gaan. Een europees land kom je veel makkelijker in!
Succes met alle problemen en ik hoop voor je dat je snel kunt vertrekken.

Welkom Henk. Los van onderstaande berichten (of bovenstaande, afhankelijk van je sortering ;-)) zou ik zeggen lees eens rond op het forum, dan krijg je een goede indruk van wat er zoal bij komt kijken om naar Australie te emigreren. Van mijn kant even 2 opmerkingen om te overwegen:
1. Als je al 45 bent zal het sowieso al moeilijker worden om Australie binnen te komen (als emigrant).
2. Belangrijker: Voor elke emigrant geldt dat de motivatie niet zou moeten zijn ' ik wil weg uit NL', maar juist ' ik wil perse naar ......'. Het hele proces en vervolgens je wortels uitslaan heeft zeker zijn uitdagingen. vandaar.

heey henk!
welkom op het forum hier en rot om te horen dat je een pest periode hebt... ik denk dat het inderdaadhandig is als je je een beetje rondleest hier, omdat je zo eigenlijk al heel veel te weten kunt komen...

wat doe je voor werk? misschien kun je eens een toets doen om te kijken of je in aanmerking komt voor een visum in australie of niet. volgens mij kan dat op www.immi.gov.au, maar ik geloof ook bij sommige migratie bureaus, misschien weet iemand anders precies waar??

veel info is in ieder geval te vinden op www.immi.gov.au

succes!
groetjes nicole

Hallo Henk,

Welkom op het forum en veel succes met je beslissing.
Ook ik moet mij echter aan sluiten op het 2e punt van PerthPete. Er zijn weinig succesverhalen bekend van mensen die naar Australie zijn gegaan om "alleen maar" weg te gaan uit Nederland.
De tijd en moeite die het hele emigratie proces kost kan je toch het beste aan wanneer je lekker in je vel zit. Zeker met de huidige wachttijden zal je nog een lange tijd in Nederland moeten blijven en is een ander Europees land een snellere oplossing.

Sacha

Back