even Voorstelllen !

frank30

New Member
Hallo allemaal,

Hoe fijn om eindelijk eens een forum te vinden waar we met al onze vragen terecht kunnen (en dat zijn er een hele boel!) . Wij zijn Cathy en frank en samen met onze 2 boefjes vertrekken we deze zomer naar Syndey met een tijdelijk  buss visa 457 voor 4 jaar.  Voor die tijd moeten we nog een hoop plannen en de stress begint lichtjes toe te slaan. Als er nog lotgenoten zijn die met kleine kindjes verhuizen of reeds daar zijn laat dan zeker iets horen van jullie ervaringen en tips !

groetjes
Cathy en frank

Wij verhuizen, als het felbegeerde stickertje in het paspoort zit, naar Sydney in september met een meiske van 2 (en een half tegen die tijd). Tips....tja, waar doel je op?

Good luck!
Kath

hallo Kath

da's wel leuk ! Wij vertrekken naar Sydney in augustus, mijn man begint er te werken vanaf september. Mijn zoontje is tegen dan bijna 3 en onze dochter is dan net 1 jaar
.  Zou wel tof zijn als we ginds konden afspreken! Ben nu aan het opzoeken welke wijken leuk zijn om te wonen met kleine kindjes en toch niet te ver van CBD.  Moest iemand me wat meer kunnen vertellen over pre-school en hoe dat precies in zijn werk zit voor een 3-jarige zou dat wel handig zijn  :smile:  Ga jij  in Sydney werken of blijf je thuis met je meisje ?

groetjes
Cat

Hai Cat,

Het zal er wel op neer komen dat ik in het begin thuis blijf en Hans zijn arbeidszaken op de rit gaat zetten. Als dat eenmaal in kannen en kruiken zit, wil ik het roer omgooien en iets heeeeel anders gaan doen. Moet daarvoor cursussen doen en daar heb ik wel zin in!! Tegen die tijd kan Zoete meisje naar pre-school. Kan wel wat info achterhalen (nicht woont in de omgeving, misschien weet zij wat) maar heb er nog niet echt naar gekeken.
Da's ook toevallig! Wij zoeken hetzelfde als jullie, kindvriendelijke wijk, CBD goed te bereiken, en andere dromen  :wink:! Wat gaan jullie daar doen? Heb je al de vluchten geboekt? Wij gaan trouwens op een PR (via sponsor en skill).

Kath

Welkom op het forum! Lekker he om al een baan te hebben bij aankomst dat maakt de keuze toch een stuk makkelijker!

Groet, Chantal

:hi: op het forum.
Lekker zeg dat jullie al zover zijn.
Niet stressen hoor... probeer ook te genieten... anders kun je bij aankomst straks zo de ziektewet in.

Groetjes Jidske

Hey!
Welkom op dit forum.
Wat gaat dat snel! Augustus is zo dichtbij! Even voorbereiden, inpakken en wegwezen!
Groeten Henk

Hallo allemaal
bedankt voor de leuke reacties !!  Het is inderdaad niet meer ze veraf. zal mijn best doen niet te veel te  stressen en volop van de voorbereidingen genieten!  Ik kijk momenteel naar de mogelijkheden voor het verhuis van de inboedel ( gelukkig enkel huisraad en praktisch geen meubels ) maar dan lijkt het nog een heel wat. Ben benieuwd naar de offertes, hopelijk valt het mee ! :|

Kath, moest je meer info hebben over kindvriendelijke buurten en pre-school laat het dan maar weten.  Is idd wel echt toevallig ! Wij hebben nog geen tickets geboekt , ik denk dat het bedrijf waar mijn man gaat werken dan regelt. Alles is pas vorige week vrijdag getekend dus we moeten nog de details uitzoeken ;-)

ik hoor er eentje huilen dus ga jullie laten .
groetjes
cathy

Hallo allemaal,

Welkom op het forum  :hi:

Veel succes met alles regelen voor vertrek.  Misschien kan ik later gebruiken maken van tips van jullie  :grin:, we hebben 2 kleintjes van 22 maanden en 5 maanden.

Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=6736.msg84758#msg84758 date=1174242833]

Veel succes met alles regelen voor vertrek.  Misschien kan ik later gebruiken maken van tips van jullie  :grin:, we hebben 2 kleintjes van 22 maanden en 5 maanden.

Groetjes,
Susan
[/quote]

jullie ook allemaal veel succes !

Susan,  als er goede tips bij zitten laat ik het zeker weten ! Onze kleintjes zijn 29 en 8 mnd , erg leuk maar soms ook erg vermoeiend !  :)
Deze week gaan we hun eerste pasfoto's laten maken voor hun reispas ! het vertrek komt zo een beetje dichterbij ! :)

groetjes
cat

Hi Cat,

Heb nog effe naar post gekeken, heb je verkeerd begrepen: dacht dat jij misschien meer info had over wijken enzo. Ben er vollop mee bezig. Zodra ik meer weet plaats ik een post-je!

Thanks en good luck met foto's maken... hihihihi, zal niet mee vallen met die dreumissen, heb er thuis ook zo eentje  :roll:

Kath

Hoi!

Succes met de verhuizing !! Wij gaan ook met 2 kleintjes alleen gaan we naar Perth van de zomer en niet naar Sydney dus ik kan je verder niet helpen :wink:

Groetjes Marie

Hoi Cat en Frank!

Welkom hier en succes met de verhuis -> kinderen niet in de dozen, he?!  :wink:

het wordt druk hier met "Catjes"

groetjes Cat

Back