even voortstellen

Orly

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben Marieke en 24 jaar. Afgelopen december ben ik (met mijn vriend) een maand naar Australië geweest. We zijn bij een vriend op bezoek geweest die in Sydney woont. Sinds die tijd ben ik gek op Australië en begint het erg te kriebelen om er te gaan wonen. Ik hoop hier veel informatie en ervaringen op te doen van die mensen die deze stap hebben gezet. Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die een paard hebben die hebben meegenomen.

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Welkom op het forum. Gelukkig kun je nog een WHV aanvragen waarop je vanaf juli ZES maanden voor eenzelfde werkgever mag werken. + dat je nog een jaar kunt aanvragen als je in de agrarische sector hebt gewerkt (met paarden bijvoorbeeld?).

Misschien is het op die manier voor jou heel goed te doen om je voor langere tijd erop te orienteren voordat je PR hoeft aan te vragen, terwijl je al in het land kunt zijn............

Ik zou zeggen, grijp die kans.............

......want het is inderdaad een prachtland nie waar?

Henriette

Hoi Marieke

Wij gaan ook emigreren. Ik heb 2 paarden, waarvan ik er 1 mee wou nemen. Vanalles uitgezocht, het kost ongeveer 10.000 euro. Goedkoper lukt echt niet. Het paard moet hier 3 weken in quarantaine en daar 2 weken, [of andersom dat weet ik niet meer]. Verder is de procedure makkelijker dan een hond meenemen.
Ik heb niemand kunnen vinden die zijn paard heeft meegenomen en iedereen raad het me af. Het is een hele omschakeling voor het paard. Mijn paard is 20 en ik ben bang dat ik haar niet gelukkiger maak om haar mee te nemen. Ik heb besloten haar hier te laten met pijn in mijn hart. Ik heb haar al 17 jaar. Ik ga haar niet verkopen, ik wil dat ze min of meer van mij blijft. Waarschijnlijk geef ik haar weg, met die afspraak dat ze niet doorverkocht mag worden. En mocht ik terug komen om wat voor reden dan ook, ik ook weer op mijn paard kan rijden, samen met diegene die haar krijgt. Zo doe ik het ook met mijn andere paard.
Ik vind het een heel moeilijk. Ik kom zelf uit Australie en heb altijd terug gewilt, mijn paarden hebben me altijd hier gehouden. Gezien ik nu een partner heb, die ook graag naar Australie wil, heb ik nu toch het besluit genomen om te gaan. Met het motto hier laat je iets en daar vind je iets.

Bedankt voor de info! @marymary dus jullie hebben besloten om het niet te doen. Het is inderdaad erg moeilijk. Het gaat als het allemaal goed gaat om 2 paarden zelfs. Mijn merrie staat op dit moment bij een dekstation om gedekt te worden. Als ik wist dat mijn heimwee naar Australië zo erg werd had ik het nooit gedaan natuurlijk. Waar gaan jullie naar toe emigreren (welke plaats)?

dat weten we nog niet, we gaan eerst met een camper rondkijken en hopen tegen een leuk plekje aan te lopen, waar we ook werk kunnen krijgen. Het zal NSW worden.
Begrijp ik het goed dat jij wel je paarden meeneemt?

groeten Mary

Hey Orly, ik laat ook mijn paard hier ..... het is érg duur en ik wil haar het niet aandoen van zo'n reis te moeten maken ..... onze hond gaat wel mee.

Mijn paard blijft bij mijn mama en ik ben wel van plan om in Oz verder te gaan met rijden....misschien een paar brumbies kopen?  :-D

IN ieder geval succes met je beslissing!

Sara

Nee hoor ik ben alleen aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn en of iemand het al gedaan heeft. Het is nog niet eens zeker dat we gaan emigreren eerst heel veel informatie binnen halen  :-D

Groetjes Marieke

Hallo Marieke en vriend,

Welkom  :hi: op het forum.

Veel succes met jullie plannen, er is veel te vinden hier.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea

Back