Eventjes voorstellen: JeroenB

JeroenB81

New Member
Hi all!

Mijn naam is Jeroen, 38 jaar oud en ik ben werkzaam in de staalindustrie als elektrotechnisch beheerder. Daarnaast ben ik ook gecertificeerd personal trainer.
Al vele jaren roep ik dat ik graag zou willen emigreren naar Australië, maar door diverse zaken (studie, vriendin, vaste baan, eigen huis, weer studie enz.) heb ik het nooit doorgezet. Tot nu! Heb m'n studie afgerond, m'n huis al verkocht (de markt was gunstig) en geen vriendin die me tegenhoud, dus tijd om het door te zetten.
Inmiddels ben ik al ruim een jaar met Visa4You aan de slag om mijn visum (Skilled independent 189) rond te krijgen en we zijn al een heel eind op weg (60 van de 65 punten zijn binnen).

Inmiddels al een aantal keer in Australië geweest, voor familiebezoek (oom, tante, neven en nichten) en uiteraard ook om lekker rond te reizen.
Mijn uiteindelijke doel is om naar Melbourne te gaan, om daar een nieuwe toekomst als personal trainer op te bouwen. Ik heb daar familie en vrienden wonen en ben in de tussentijd wel erg verliefd geworden op die stad.

Ik moet dus nog even aan de bak om die laatste 5 punten binnen te sprokkelen. Helaas gaat een state nomination me niet helpen in VIC te komen, dus ik overweeg nog om PTE-A (IELTS was een drama op "writing" gebied) opnieuw te doen en m'n score op te hogen naar >79. Ik zat er tenslotte dichtbij :)

Ik duik even lekker het forum in om de nodige info tot me te nemen :)

Groetjes!
 
Hi all!

Mijn naam is Jeroen, 38 jaar oud en ik ben werkzaam in de staalindustrie als elektrotechnisch beheerder. Daarnaast ben ik ook gecertificeerd personal trainer.
Al vele jaren roep ik dat ik graag zou willen emigreren naar Australië, maar door diverse zaken (studie, vriendin, vaste baan, eigen huis, weer studie enz.) heb ik het nooit doorgezet. Tot nu! Heb m'n studie afgerond, m'n huis al verkocht (de markt was gunstig) en geen vriendin die me tegenhoud, dus tijd om het door te zetten.
Inmiddels ben ik al ruim een jaar met Visa4You aan de slag om mijn visum (Skilled independent 189) rond te krijgen en we zijn al een heel eind op weg (60 van de 65 punten zijn binnen).

Inmiddels al een aantal keer in Australië geweest, voor familiebezoek (oom, tante, neven en nichten) en uiteraard ook om lekker rond te reizen.
Mijn uiteindelijke doel is om naar Melbourne te gaan, om daar een nieuwe toekomst als personal trainer op te bouwen. Ik heb daar familie en vrienden wonen en ben in de tussentijd wel erg verliefd geworden op die stad.

Ik moet dus nog even aan de bak om die laatste 5 punten binnen te sprokkelen. Helaas gaat een state nomination me niet helpen in VIC te komen, dus ik overweeg nog om PTE-A (IELTS was een drama op "writing" gebied) opnieuw te doen en m'n score op te hogen naar >79. Ik zat er tenslotte dichtbij :)

Ik duik even lekker het forum in om de nodige info tot me te nemen :)

Groetjes!

Welkom op het forum!
Veel succes meg alles.

De PTE was voor ons zeer succesvol. Het is wel belangrijk dat je goed voorbereid op deze test. Het is belangrijk om te weten hoe de test werkt. Hiervoor kun je een aantal mocktesten doen. Onze ervaring is dat deze een stuk lastiger zijn dan de echte test.
 
@JP2017: Dat was mijn ervaring ook. Vond de test nog wel meevallen, alleen een paar stomme foutjes gemaakt. Alleen heb ik wel wat moeite als iedereen door elkaar begint te praten in die ruimte. Ben dan ff te snel afgeleid.

@HardCore Thanks! Gaat de goede kant op inderdaad.

@Kazz, ik heb zeker interesse in die 2 mocktests. Kan je alleen even geen PB sturen, ben nog te nieuw op dit forum om dat te mogen
 
Hoi! Ik vroeg me af of je dan niet aan 70 geraakt, met die taaltest (10 punten extra)? Als je er nu al 60 hebt?
We hebben ook een extra taaltest gedaan om aan 75 punten te geraken ipv. 65, omdat een invite op 65 tegenwoordig ofwel erg lang duurt, ofwel gewoon niet gebeurt. Ik vond deze website erg handig om nieuws op te volgen, en vooral hun voorspellingen:
http://www.iscah.com/new-predictions-will-get-189-invite-based-20192020-migration-program/

We kunnen zeker ook de PTE aanraden, die lag mijn man ook veel meer dan de IELTS.

Veel succes in elk geval!!
 
Hi all,
Inmiddels ruim 3 jaar verder. Vanwege COVID heb ik m'n Engelse test weer opnieuw moeten doen, want die zijn helaas maar 3 jaar geldig.
De nieuwe test heb ik op 12 mei gedaan. De volgende dag kreeg ik het resultaat (71). Iets lager dan de vorige keer, maar hoog genoeg om een State Nomination aan te vragen. En die hebben we nog dezelfde dag nog aangevraagd voor SA.
Na 2,5 week hadden we al een positieve reactie daarop.

Afgelopen maand hebben we ons visum aangevraagd en we hopen eind volgend jaar naar SA te vertrekken.
Ik ga hier even lekker het forum uitpluizen en jullie ideeën en bevindingen over/van SA lezen.
 
Hi all,
Inmiddels ruim 3 jaar verder. Vanwege COVID heb ik m'n Engelse test weer opnieuw moeten doen, want die zijn helaas maar 3 jaar geldig.
De nieuwe test heb ik op 12 mei gedaan. De volgende dag kreeg ik het resultaat (71). Iets lager dan de vorige keer, maar hoog genoeg om een State Nomination aan te vragen. En die hebben we nog dezelfde dag nog aangevraagd voor SA.
Na 2,5 week hadden we al een positieve reactie daarop.

Afgelopen maand hebben we ons visum aangevraagd en we hopen eind volgend jaar naar SA te vertrekken.
Ik ga hier even lekker het forum uitpluizen en jullie ideeën en bevindingen over/van SA lezen.
Nog iemand voor SA! Welkom @JeroenB81 en veel succes.
 
@Beebmeep Deze is voor jou: iemand uit de staalindustrie en SA bound…. Ik denk: Whyalla 😎
Ja, dat denk ik ook!

@JeroenB81, Whyalla is de staal'stad' in SA met Liberty Steel een van de voornaamste werkgevers en ook de mijnbouw is hier goed vertegenwoordigd. Hou de vacatures in de gaten zou ik zeggen :) Over Liberty Steel e.d. kan ik verder niet meer zeggen dan wat je op internet kunt vinden, maar mocht je meer willen weten over Whyalla: vraag gerust :)
 
Thanks @Beebmeep
Ik ga zeker even kijken. Al weet ik nog niet zeker of ik ook daadwerkelijk weer in de staalindustrie wil gaan werken ;)
Heb ook mijn papieren voor personal trainer en daar ligt toch wel m'n passie. Al weet ik niet zo zeker of mijn papieren hier, ook in Australië geldig zijn. Daar moet ik ook nog even induiken.

Maar nu eerst richting strand. Niet meer uit te houden hier binnen achter de laptop
 
Back
Top