Evidence of co-habitation

Sander

XPdite Hero
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje de website van de ambassade in Berlijn aan het doornemen voor wat voor bewijzen je allemaal nodig hebt (voor spouse/de facto). Eentje daarvan is 'Evidence of co-habitation'. Zie hieronder.

Evidence of co-habitation. (For example, a joint rental agreement, joint local authority registration under the same address, utility bills appearing in joint names, etc.)

Nu wonen we bij mijn ouders dus we kunnen geen huurcontract overleggen of gas/water/elektra rekeningen, want die staan op mijn ouders naam.
Maar waar het mij om gaat is het 'joint local authority registration under the same address'. Vragen ze hier om 1 formulier waarop onze beide namen staan? Of is het voldoende om allebei een apart formulier te hebben waar ik op de ene en zij op de andere staat? Ik bedoel, we hebben ons niet samen ingeschreven, want ik stond namelijk al ingeschreven, zij is 'bijgeschreven'. Of is het soms mogelijk om 1 formulier te krijgen waarop beide namen staan?

Iedere keer als ik het lijstje van gevraagde documenten doorlees komen er weer nieuw vragen boven :-(

edit:
Zoals nu ;) :
Hoe laat ik dit document 'legaliseren/certificeren' of hoe je het ook maar wilt noemen. Is dit een stempel van de gemeente zelf, of moet ik een Apostille stempel erop laten zetten. Hoe krijg je die eigenlijk?

Groeten,
Sander

Sander said:
Hallo allemaal,
Hoe laat ik dit document 'legaliseren/certificeren' of hoe je het ook maar wilt noemen. Is dit een stempel van de gemeente zelf, of moet ik een Apostille stempel erop laten zetten. Hoe krijg je die eigenlijk?

Groeten,
Sander

Voor ons (en dus ook Berlijn) was de stempel (heeel simpel!!) van de gemeente goed genoeg.

Verder had ik al antwoord gegeven op het prikbord....
(uiteindelijk zullen we dat stomme prikbord niet meer nodig hebben, ha ha, dan zit iedereen hier! Forums zijn veeel handiger!)
:)

Sander said:
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje de website van de ambassade in Berlijn aan het doornemen voor wat voor bewijzen je allemaal nodig hebt (voor spouse/de facto). Eentje daarvan is 'Evidence of co-habitation'. Zie hieronder.

Evidence of co-habitation. (For example, a joint rental agreement, joint local authority registration under the same address, utility bills appearing in joint names, etc.)

Nu wonen we bij mijn ouders dus we kunnen geen huurcontract overleggen of gas/water/elektra rekeningen, want die staan op mijn ouders naam.
Maar waar het mij om gaat is het 'joint local authority registration under the same address'. Vragen ze hier om 1 formulier waarop onze beide namen staan? Of is het voldoende om allebei een apart formulier te hebben waar ik op de ene en zij op de andere staat? Ik bedoel, we hebben ons niet samen ingeschreven, want ik stond namelijk al ingeschreven, zij is 'bijgeschreven'. Of is het soms mogelijk om 1 formulier te krijgen waarop beide namen staan?

Groeten,
Sander

Andere dingen die ook gelden anders dan gas/water/electriciteit zijn bv foto's die duidelijk laten zien dat je ergens samen bent. BV Foto van julie met Eiffel toren in achtergrond. Verzekeringspapieren waar jullie beide op staan als gebruikers. Invite voor party waar beide namen op staan. Alles was je tegen komt met beide namen eruit NIET WEGGOOIEN

Simone said:
Voor ons (en dus ook Berlijn) was de stempel (heeel simpel!!) van de gemeente goed genoeg.

Verder had ik al antwoord gegeven op het prikbord....
(uiteindelijk zullen we dat stomme prikbord niet meer nodig hebben, ha ha, dan zit iedereen hier! Forums zijn veeel handiger!)
:)

Goed om te weten!
Je post op het prikbord heb ik ook gelezen ... hehe.
Als iedereen nu hierheen komt hebben we het prikbord inderdaad niet meer nodig...dat zou wel makkelijk zijn, hoef ik de dingen niet dubbel te posten ;)

Silvia said:
Andere dingen die ook gelden anders dan gas/water/electriciteit zijn bv foto's die duidelijk laten zien dat je ergens samen bent. BV Foto van julie met Eiffel toren in achtergrond. Verzekeringspapieren waar jullie beide op staan als gebruikers. Invite voor party waar beide namen op staan. Alles was je tegen komt met beide namen eruit NIET WEGGOOIEN

Mwuhahah, foto van ons met Eiffel toren op achtergrond...die heb ik inderdaad :lol:
Uitnodigingen heb ik volgens mij niet, krijg ik ook niet veel per post...meestal mondeling. Verzekeringspapieren heb ik ook niet, ben nog particulier verzekerd via mn ouders...zolang ik studeer.

Gisteravond heb ik wel nog even alle spullen doorgenomen van onze vakantie in Australie en ons tripje naar Parijs. Ik heb nog alle tickets etc., natuurlijk foto's, een welkomst banner van haar ouders voor ons twee, bankafschriften waarop ik geld opneem wat ik dezelfde dag nog op haar rekening stort (bv voor tickets etc, staat dus helaas geen omschrijving bij). Verder is er nog wel meer bewijs, kaarten aan ons alletwee, kaartjes die we elkaar gegeven hebben, en nog het e.e.a.

Dus al met al heb ik goede hoop. Zeker als we nog de nodige stat decs verzamelen!

Sander said:
Silvia said:

Mwuhahah, foto van ons met Eiffel toren op achtergrond...die heb ik inderdaad :lol:
!

Ha ha, wij ook!!!!!!! Nou ja, een poot van de eiffeltoren....

Sander, het klinkt alsof je ZAT bewijs hebt!!!!

Simone (op ouders comp!!) said:
Ha ha, wij ook!!!!!!! Nou ja, een poot van de eiffeltoren....

:D Ja...het is ook in het geheel niet cliché ofzo...maar wel leuk en zoals nu blijkt ook nog erg nuttig!

Simone (op ouders comp!!) said:
Sander, het klinkt alsof je ZAT bewijs hebt!!!!

Aahhh, keep the positive feedback coming... :wink:

Spooky, wij hebben ook de eifeltoren. Ze zullen in Berlijn wel denken dat het een groot complot is!

Hihi, wij gaan ook een foto van ons twee voor de Eifeltoren gebruiken......Het Grote Eifeltoren Complot, haha!! lol :-D :lol:

Wij hebben ook echt van alles opgestuurd. Sommige formulieren van mijn man, naar mijn adres gestuurd maar alleen met zijn naam erop. Dit geeft aan dat hij op hetzelfde adres woont. Dus gewoon opsturen.

Back